Nintendo Switch får 6,2-tums 720p-skärm

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Soir:

Visst, men en datorskärm sitter du en bra bit ifrån, medan en portabel spelkonsol har du ungefär en halv armlängd fram till skärmen

Jag har knappt en armlängd till min ASUS ROG PG279Q, aldrig förstått mig på människor som trycker sin datorskärm så långt ifrån sig som möjligt. Man vill ju ha den så när som möjligt för att fylla upp så mycket som möjligt i det yttre synfältet och ha full fokus på där det spelar någon roll - Mitten av siktet

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Microsoft Surface Book har en av de skarpaste skärmarna på laptops och denna ligger på 234 PPI. iPad Air med retinadisplay ligger på 264PPI. Switch ligger på 237 PPI.

Med andra ord är skärmen fullt duglig och bör vara så gott som pixellös vid normal användning - Detta är inte en telefon som man håller någon decimeter från ansiktet.

Glo inte bara på specifikationer - Skulle du vilja köpa en 4-tums telefon med 4K-display? Självklart inte - Hellre lägre upplösning som ger samma visuella resultat men mycket längre batteritid och/eller högre prestanda.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jo det är en egen variant och de har troligen skalat bort radiodelen men jag tror att de ändå kommer att hamna runt 10W för att få en tillräckligt kraftig enhet. Sen batterifrågan, Nintendo är inte kända för att använda de allra senaste teknikerna och vill gå med vinst på varje enhet så jag tror inte de stoppar in så mycket mer än 4000mAh. Möjligen kanske 5000mAh men sen börjar det bli dyrt.
Sen har ju Nintendo gått ut med att Switch inte kommer ersätta 3DS så jag tror inte de kommer att behandla den som en mobil enhet utan som en stationär enhet med mobila möjligheter där stationär är den huvudsakliga inriktningen.

Tegra X1/X2 har ingen radio/inget modem/inget integrerat WiFi. De kommer inte ha något på Tegra 4i som startpunkt, inom Nvidia. Eftersom det inte handlar om något med kort livslängd som en surfplatta, så är kretsen troligen mer eller mindre speciellt utvecklad för Nintendo, även om det är en variant av en produkt de redan har. 15-20 Wh skulle räcka långt i en sån här enhet. iPad Mini 4 har 19.1 Wh integrerat exempelvis. Batteritiden kommer nog kunna vara avsevärt bättre än Shield Tablet exempelvis.

Permalänk
Medlem

720p 2017 är INTE ok.
Varför måste de snåla så mycket på prestanda hela tiden? Jag skulle kunna tänka mig att betala tiodubbla om de gav bättre prestanda. Varför inte ha en premiumversion eller så?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

720p 2017 är INTE ok.
Varför måste de snåla så mycket på prestanda hela tiden? Jag skulle kunna tänka mig att betala tiodubbla om de gav bättre prestanda. Varför inte ha en premiumversion eller så?

Var hittar du något handhållet med lika mycket prestanda?

Det är bättre att de kör en bra 720p-panel än en dålig 1080p. Även de där ~0.5-1W de sparar på en panel med lägre upplösning (släpper igenom mer ljus) gör skillnad när man kör på batteri. Ännu mer så om man måste rendera spelen i den högre upplösningen.

De skulle kunna släppa en version som kör 1080 och har samma prestanda som när den kör dockad till TVn, men för att få vettig batteritid och klara kylas hade enheten behövt vara större, så det kan vi nog räkna med inte kommer hända. PPI:n är också svårslagen i den här typen av enheter.

Permalänk

Blir så less på alla ignoranta människor. Den här spelkonsollen kommer inte att konkurrera med PS4 eller xbox one. Nintendo söker sig mer till en nischad marknad där folk som t.ex. Jag, hatar att spela spel på smartphones. Eller folk som redan har en PC, PS4 eller xbox och vill spela spel som inte finns på PC t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

720p bra for handheld. 60FPs ar ju det som gallar. 1sta dag kop fran mig om batteri tid ar bra.

Permalänk

Jag tror denna lilla mini konsol duger till Mario, mario kart, zelda osv.. men inte mer än så. Vi ska inte klaga på 720p, det funkar än

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

720P duger helt klart för spel där bilden hela tiden rör på sig, skillnad om du skall zooma in på stillbilder på din smartphone eller läsa liten text. Högre ljusstyrka, längre batteritid och högre prestanda med samma hårdvara är klara plus för 720P.

För tusan, en 24" TV som har 720P har jätteskarp bild för TV-tittning, här pratar vi 6.2" - det blir skarpt!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Jag tror denna lilla mini konsol duger till Mario, mario kart, zelda osv.. men inte mer än så. Vi ska inte klaga på 720p, det funkar än

Kan ett mindre antal spel köra i 1080 60 fps på Wii U kan de så göra även på Switch. Mer kraft än Wii U så duger nog fint till större delen av tredjepartsspelen också. Spelmotorer som inte hade stöd för Wii U får stöd för Switch, så allt blir enklare för tredjepart oavsett om de skriver motorn själv eller köper in en (kompatibel) motor.

Permalänk
Hedersmedlem

Switch kommer få snarlik pixeltäthet som surface pro 4 har. Skärmen på surface pro 4 är uppskattad för dess höga upplösning och skärpa. Så skärmvalet lär inte vara några problem undantaget de som inte är intresserade av spelen/innehållet utan bara vill shoppa efter tech specs och ha säljsnack :).

Men... Konsolen är även gjord för att köras mot TVskärmar. Är det så att spelen bara kommer rulla i 720p på TVn också så kommer det bli mer sura miner framöver.
När konkurrenterna anpassar sina konsoler för folks nyinförskaffade 4K TVs så gör Nintendo kanske tvärt om och sänker upplösningen för TVn.
Aja, vi får väk se hur de har tänkt här.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Switch kommer få snarlik pixeltäthet som surface pro 4 har. Skärmen på surface pro 4 är uppskattad för dess höga upplösning och skärpa. Så skärmvalet lär inte vara några problem undantaget de som inte är intresserade av spelen/innehållet utan bara vill shoppa efter tech specs och ha säljsnack :).

Men... Konsolen är även gjord för att köras mot TVskärmar. Är det så att spelen bara kommer rulla i 720p på TVn också så kommer det bli mer sura miner framöver.
När konkurrenterna anpassar sina konsoler för folks nyinförskaffade 4K TVs så gör Nintendo kanske tvärt om och sänker upplösningen för TVn.
Aja, vi får väk se hur de har tänkt här.

Jag kan bara inte tänka mig att det inte kommer att bli 1080p på tvn, nog för att Nintendo sällan prioriterar grafik, men en max 720p konsol 2017 är att gå för långt. Har ägt alla (nästan) Nintendo konsoler men klarar denna inte 1080p på tvn då köper jag hellre en ny 3dsXL!

Edit: Vill bara tillägga att jag tycker 720p på den lilla skärmen är helt OK.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Var hittar du något handhållet med lika mycket prestanda?

Det är bättre att de kör en bra 720p-panel än en dålig 1080p. Även de där ~0.5-1W de sparar på en panel med lägre upplösning (släpper igenom mer ljus) gör skillnad när man kör på batteri. Ännu mer så om man måste rendera spelen i den högre upplösningen.

De skulle kunna släppa en version som kör 1080 och har samma prestanda som när den kör dockad till TVn, men för att få vettig batteritid och klara kylas hade enheten behövt vara större, så det kan vi nog räkna med inte kommer hända. PPI:n är också svårslagen i den här typen av enheter.

Vettefan asså, typ samsung kommer ju med 1440p och nästan 600ppi. Då känns inte nintendos lösning som dessutom är större rent fysiskt speciellt imponerande. Visserligen kanske inte batterierna sprängs. Men 1080p hade inte vart helt fel.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Handlar inte om det, handlar om gammal teknik som säljs för överpris.

Visst, nu vet jag inte priset på detta..men jag kan tänka mig att det kostar mer än vad det är värt.

Kan du ge ett exempel på en elektronik produkt som kostar mindre eller lika mycket som den är värd? Den enda jag kan komma att tänka på är väl PS3 vid release då Sony gick back på varje konsol de sålde. Men det finns inte många sådana exempel...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Min TV är på 720p (46"). Skitbra, har en ganska klen HTPC som jag har kunnat köra många spel på. Ok, att jag nu har gått över till att streama till den från Steam. Mest pga att slippa grafikkortets fläktljud, kör på Intels interna.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orisons:

Jag kan bara inte tänka mig att det inte kommer att bli 1080p på tvn, nog för att Nintendo sällan prioriterar grafik, men en max 720p konsol 2017 är att gå för långt. Har ägt alla (nästan) Nintendo konsoler men klarar denna inte 1080p på tvn då köper jag hellre en ny 3dsXL!

Edit: Vill bara tillägga att jag tycker 720p på den lilla skärmen är helt OK.

Ja det där är... Svårt. Det innebär troligen i så fall atta man inte får använda mer än ca 50% av grafikprestandan när man bär runt på konsolen...
Visserligen en bra grej för för batteriförbrukningen men det innebär också att man då väljer att vingklippa grafikpotentialen som finns där.

Ett tredje alternativ är en starkare grafikkrets i dockan som klarar högre upplösningsr, men det här tror jag inte de kommer göra. Dyr och tekniskt kompex lösning.

Ja, vi får väl se hur de gör.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Vettefan asså, typ samsung kommer ju med 1440p och nästan 600ppi. Då känns inte nintendos lösning som dessutom är större rent fysiskt speciellt imponerande. Visserligen kanske inte batterierna sprängs. Men 1080p hade inte vart helt fel.

Även om de hade behövt köra fläkt i bärbart läge och fått ett par timmar mindre batteritid? Tekniken kanske är där du vill 2018, men det är 2017 den ska lanseras.

Att en mobil har 2560x1440-skärm betyder inte att den ritar upp all grafik i det. Att skala grafiken brukar inte vara snyggt.

Upplösningen, och ppi:n är högre än hos PS Vita.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det där är... Svårt. Det innebär troligen i så fall atta man inte får använda mer än ca 50% av grafikprestandan när man bär runt på konsolen...
Visserligen en bra grej för för batteriförbrukningen men det innebär också att man då väljer att vingklippa grafikpotentialen som finns där.

Ett tredje alternativ är en starkare grafikkrets i dockan som klarar högre upplösningsr, men det här tror jag inte de kommer göra. Dyr och tekniskt kompex lösning.

Ja, vi får väl se hur de gör.

Jag har för mig att de redan bekräftat att docka inte innehåller något annat än anslutningar och ev kylning. Annars förstår jag inte riktigt hur du menar, om upplösningen är lägre när man kör med den lilla skärmen borde man ju kunna skruva upp effekter när man kör med den.
Men om den nu stödjer 1080p på en extern skärm (via dockan) kanske man får ställa ned effekter då 1080p är mera tungdrivet.

Ber om ursäkt om jag missuppfattat något.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

En pekskrärm, jag är såld! Då kan jag smurfa runt lite mellan varven också. Givet köp för mig. Ska bli kul med Nintendo igen efter 10 år i exil.

Skrivet av upl8447:

2010 vill ha tillbaka sina skärmar!

720P känns ju lite snålt. Visst hårdvaran har sina begränsnigar i den här formfaktorn. Dem kunnde ju ialfall stoppat in en 1080P skärm. Sen är det uptill spelutvecklaren att köra i 720P eller 1080P. Många Nintendo spel är ju allt annat än krävande grafiskt.

Vad är poängen med en 1080-skärm om spelen ändå körs i 720 för bättre prestanda? Det är en bärbar spelmaskin, inte stationär, och inte heller en läsplatta. Den ska dessutom kosta 3 papp, inte 6. Sen är det batteritid också, det kostar mer att driva en högre upplöst skärm även om den matas med en lägre upplösning.

237 DPI är inte fy skam, det är helt i paritet med surplattor och dubbelt så bra som min Macbook pro 2010 15" på 1680x1050. Playstation Vita har en DPI på 220 (5 tum 16:9 på 960 × 544 qHD) och grafiken ser fin ut på den.

Skrivet av Daumier:

Det finns smartphones som driver 3D-spel fint i 1080p, och då är spelen inte ens optimerade för en uppsättning hårdvara, vilket spelen till Switch kommer vara. Rent trams att Nintendo inte använder en 1080p skärm i den formfaktorn.

Och dessa smartfåns kostar 3000 och kan spelas på i 5 timmar på en laddning? Och hur bra är de där 3D-spelen, snyggare än Wii U?

Skrivet av Fisken1986:

Och Wiiu sålde extremt dåligt sades de.

Uppnådde väl inte ens Nintendos säljsiffra de ville komma åt?

Ex, Sålde 1000st Wiiu's medan de då sålde 5000 3Ds..ingen milsten att följa precis

Wii U sålde dåligt för att det inte gick att porta spel från andra plattformar till den. Till skillnad från den stationära marknaden är Nintendo ledare, för att inte säga ägare, av den bärbara spelmarknaden. Är man i underläge, oavsett anledning, måste tekniken minst klara av det den ledande konkurrenten huvudsakligen gör, och det gjorde inte Wii U, därför föll den.

Skrivet av Orisons:

Jag har för mig att de redan bekräftat att docka inte innehåller något annat än anslutningar och ev kylning. Annars förstår jag inte riktigt hur du menar, om upplösningen är lägre när man kör med den lilla skärmen borde man ju kunna skruva upp effekter när man kör med den.
Men om den nu stödjer 1080p på en extern skärm (via dockan) kanske man får ställa ned effekter då 1080p är mera tungdrivet.

Ber om ursäkt om jag missuppfattat något.

Tanken enligt våra/folks spekulationer är att processorerna körs strypta i bärbart läge, men när den är dockad och får nätström och eventuellt en fläkt så kan processorerna gå upp i full styrka för att rendera bättre grafik.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orisons:

Jag har för mig att de redan bekräftat att docka inte innehåller något annat än anslutningar och ev kylning. Annars förstår jag inte riktigt hur du menar, om upplösningen är lägre när man kör med den lilla skärmen borde man ju kunna skruva upp effekter när man kör med den.
Men om den nu stödjer 1080p på en extern skärm (via dockan) kanske man får ställa ned effekter då 1080p är mera tungdrivet.

Ber om ursäkt om jag missuppfattat något.

Aha! Ja det hade jag inte tänkt på alls som alternativ.
Spelen körs med bästa grafiken i mobilt tillstånd och sedan kan konsolen sänka grafikiställnigarna en hel del när den dockas för att kunna köra i högre upplösning.

Speculations speculations :). Time will tell

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Kan du ge ett exempel på en elektronik produkt som kostar mindre eller lika mycket som den är värd? Den enda jag kan komma att tänka på är väl PS3 vid release då Sony gick back på varje konsol de sålde. Men det finns inte många sådana exempel...

Skrivare säljs väl också med förlust?

Nu vet jag inte vad affärsmodellen heter... Men den är inte superduper ovanlig. Dvs sälj plattformen billig och sen kostar tillbehören och förbrukningsmaterialet lite extra, och där tar man hem vinsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Kan du ge ett exempel på en elektronik produkt som kostar mindre eller lika mycket som den är värd? Den enda jag kan komma att tänka på är väl PS3 vid release då Sony gick back på varje konsol de sålde. Men det finns inte många sådana exempel...

Alla konsoler går back tills dom sålt till en viss gräns. PS3 kostade väldigt mycket att ta fram mot priset dom tog för konsolen, vilket medförde att dom hade en extra lång uppförsbacke. Det handlar inte bara om materiella kostnader, utan det tillkommer bland annat utvecklingskostnader osv. Så att säga att bara PS3 var den enda konsolen som backade vid release är fel.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Vettefan asså, typ samsung kommer ju med 1440p och nästan 600ppi. Då känns inte nintendos lösning som dessutom är större rent fysiskt speciellt imponerande. Visserligen kanske inte batterierna sprängs. Men 1080p hade inte vart helt fel.

Måste även säga att grafikdelen kommer vara mycket starkare än hos Qualcomm 820/Exynos 8890 (som sitter i kasserade Note 7). Vilket var vad jag syftade på när jag sade prestanda.

Permalänk
Medlem

Upplösningen på Wii U Gamepad var inget större bekymmer för mig, så 720p kommer att fungera alldeles utmärkt. Däremot så hoppas jag på bättre svärta och färgåtergivning.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@upl8447: Hur man än vrider och vänder på det så blir batteritiden lidande även om en 1080-skärm körs i 720-upplösning...

Permalänk
Avstängd

Vem behöver denna när det finns shield tablet med ipega?

https://www.youtube.com/watch?v=3PPlcCvDM1E

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Vem behöver denna när det finns shield tablet med ipega?

https://www.youtube.com/watch?v=3PPlcCvDM1E

Den har såklart bättre prestanda än en två år gammal Shield Tablet (som fortfarande är bland de bättre surfplattorna med Android).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Den har såklart bättre prestanda än en två år gammal Shield Tablet (som fortfarande är bland de bättre surfplattorna med Android).

Det vet du väl inte när det handlar om Nintendo. Lär väl komma en ny tablet om nvidia nu gör ett bättre chip förövrigt.

Permalänk
Medlem

Självklart köp för en vuxen person med ett aktivt liv, jag ska köpa denna så snart den släpps, kommer vara en succé.

Ser så otroligt följsamt ut att kunna ta med sig den överallt.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Vem behöver denna när det finns shield tablet med ipega?

https://www.youtube.com/watch?v=3PPlcCvDM1E

Kommer du kunna spela senaste Splatoon på den? Nej precis.