GTX Geforce 1060 och i7 MEN 50 FPS PÅ CSGO??

Permalänk
Medlem

GTX Geforce 1060 och i7 MEN 50 FPS PÅ CSGO??

Okej, köpte nyss en ny dator för 10 tusen ca.
Det gick åt skogen
Uppdaterat alla mina drivers samt grafikkortets drivers
och då detta är en nyköpt dator bör den funka galant men den ligger på 50 fps i CS:GO och andra spel, hade en dator med Gefocre 970 som låg på 200+ fps konstant.

Lite om min dator:
SPECS: https://gyazo.com/e8a5ee83cf115066b55f30351bd6643c

Windows 10 home edition.
Xbox DVR av.
Max performance på.
Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fujitas:

Okej, köpte nyss en ny dator för 10 tusen ca.
Det gick åt skogen
Uppdaterat alla mina drivers samt grafikkortets drivers
och då detta är en nyköpt dator bör den funka galant men den ligger på 50 fps i CS:GO och andra spel, hade en dator med Gefocre 970 som låg på 200+ fps konstant.

Lite om min dator:
SPECS: https://gyazo.com/e8a5ee83cf115066b55f30351bd6643c

Windows 10 home edition.
Xbox DVR av.
Max performance på.
Tack i förhand!

Spontant låter det som om du kör på den integrerade grafikkretsen hos in CPU och inte din GPU. Det kan du ändra i BIOS när du startar upp datorn. Inget fel på datorn, är bara någon inställning som är fel gissningsvis

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Fujitas:

Okej, köpte nyss en ny dator för 10 tusen ca.
Det gick åt skogen
Uppdaterat alla mina drivers samt grafikkortets drivers
och då detta är en nyköpt dator bör den funka galant men den ligger på 50 fps i CS:GO och andra spel, hade en dator med Gefocre 970 som låg på 200+ fps konstant.

Lite om min dator:
SPECS: https://gyazo.com/e8a5ee83cf115066b55f30351bd6643c

Windows 10 home edition.
Xbox DVR av.
Max performance på.
Tack i förhand!

Konstigt konstigt , bara en retard check, sitter kabeln i grafikkortet? Kollat temperaturerna? (Open hardware monitor)

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Du kan nog fimpa Intel-kortet i enhetshanteraren (Inaktivera), det kortet gör ingen gamer gla'.
Om inte det hjälper får du ta till den hårdare BIOS-metoden som trickeh2k föreslår i sitt inlägg.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fujitas:

Okej, köpte nyss en ny dator för 10 tusen ca.
Det gick åt skogen
Uppdaterat alla mina drivers samt grafikkortets drivers
och då detta är en nyköpt dator bör den funka galant men den ligger på 50 fps i CS:GO och andra spel, hade en dator med Gefocre 970 som låg på 200+ fps konstant.

Lite om min dator:
SPECS: https://gyazo.com/e8a5ee83cf115066b55f30351bd6643c

Windows 10 home edition.
Xbox DVR av.
Max performance på.
Tack i förhand!

Sitter skärmkabeln i grafikkortet eller moderkorted?

Permalänk
Medlem

Har du flera skärmar igång kanske?

Vet inte hur det är med CS:GO men vissa spel har en inställning som heter "render scale". Drar man upp den till 200% blir det som man spelar på en mycket högre resolution (= mycket mer krävande). Kanske kan vara detta?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Ni får hjälpa mig här lite, kan tyvärr ingenting om datorbygge, köpte den hel
:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Har du flera skärmar igång kanske?

Vet inte hur det är med CS:GO men vissa spel har en inställning som heter "render scale". Drar man upp den till 200% blir det som man spelar på en mycket högre resolution (= mycket mer krävande). Kanske kan vara detta?

cs har inget sådant, tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Sitter skärmkabeln i grafikkortet eller moderkorted?

Kan ingenting om dator byggandet, köpte den färdig så det lär väl sitta rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Konstigt konstigt , bara en retard check, sitter kabeln i grafikkortet? Kollat temperaturerna? (Open hardware monitor)

Det sitter någon form utav kabel i grafikkortet ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Spontant låter det som om du kör på den integrerade grafikkretsen hos in CPU och inte din GPU. Det kan du ändra i BIOS när du startar upp datorn. Inget fel på datorn, är bara någon inställning som är fel gissningsvis

Kan du guida mig igenom detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Du kan nog fimpa Intel-kortet i enhetshanteraren (Inaktivera), det kortet gör ingen gamer gla'.
Om inte det hjälper får du ta till den hårdare BIOS-metoden som trickeh2k föreslår i sitt inlägg.

Gjorde detta sedan skulle jag gå in på CS då sa steam detta
https://gyazo.com/ce8ed87d29e5165637aed2f77859fb9a

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fujitas:

Kan ingenting om dator byggandet, köpte den färdig så det lär väl sitta rätt

Skrivet av Fujitas:

Det sitter någon form utav kabel i grafikkortet ja

Är du helt säker på det?
För det är nämligen så att det är kabeln som du själv kopplar till din datorskärm, inte någon kabel i själva datorn.

Här är en exempelbild på var du ska sätta i den, det ser såklart lite snyggare ut på din dator men det ser ändå ganska likt ut:

Den skall inte in lite högre upp på datorn utan in i kortet som är utpekat med en röd pil i bilden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Fujitas: kan du ta en bild på hur det ser ut på baksidan utav din dator så vi kan se hur det ser ut med kabel till grafikkortet

Permalänk
Medlem

@Fujitas: Har du rätt grafikdrivrutiner installerade? Du bör kunna ladda ner dessa här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är du helt säker på det?
För det är nämligen så att det är kabeln som du själv kopplar till din datorskärm, inte någon kabel i själva datorn.

Här är en exempelbild på var du ska sätta i den, det ser såklart lite snyggare ut på din dator men det ser ändå ganska likt ut: http://forumbilder.se/FBD9V/dator.jpg?width=150

Den skall inte in lite högre upp på datorn utan in i kortet som är utpekat med en röd pil i bilden.

JAG ÄLSKAR DIG! du är lösningen på livet

Tack så hemskt mycket! du fixade det! och tack alla andra som försökte förklara för efterblivna jag, ty grabbar!

Permalänk
Testpilot

Såg nu att det löste sig för dig!

Var helt säker på att du kopplat in skärmen i rätt uttag.

Alltså INTE såhär:

Utan såhär (antingen i DVI, HDMI eller DP):

Om det inte löser ditt problem, testa att avinstallera grafikkortets drivrutiner med DDU. Låt programmet starta Windows i Safe Mode.
När det är klart så laddar du ner senaste grafikkortsdrivrutinen från nVidias hemsida, du finner den här (fyll i vilket Windows och grafikkort du har sedan "Search" och "Download" på sidan som kommer upp).

Dold text
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fujitas:

JAG ÄLSKAR DIG! du är lösningen på livet

Tack så hemskt mycket! du fixade det! och tack alla andra som försökte förklara för efterblivna jag, ty grabbar!

Hahaha, tack för de lovorden!
Det är ett vanligt problem så klandra dig inte för mycket, jag är likadan när jag befinner mig under motohuven på en bil!

Då var dagens goda gärning gjord antar jag!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fisken1986:

GTX970>GTX1060 är en ~5% uppgradering..

Men du ska såklart klara CSGO lite bättre..

17% enligt Swecs prestandaindex

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fisken1986:

Iofs, jag tänkte på mitt G1 970 som är överklockat till stock 980 prestanda Jodå, fullt medveten om att 1060 också går att överklocka.

... GTX 1060 kan också överklockas så det där argumentet är lite konstigt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈