Permalänk

Lagg i BF1

Tjena jag har ett problem, när jag spelar bf1 och springer runt som vanligt är allt frid och fröjd och de rullar på riktigt bra faktiskt. Nu idag när jag satte igång så märker jag att jag inte kan använda mig av fordon, de rör sig inte när jag gasar och allt är hackigt. Nån som upplevt samma problem? Eller nån som har nån lösning kanske? kan säga att när jag spelade de första dagen så gick fordon och allt hur fint som helst och nu idag fungerar de inte alls att köra tank tex.

Tacksam för svar

Edit: Man får ju kanske räkna med att de kan vara såhär i början, tänkte bara om nån hade samma problem

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av johanfrisk02:

Tjena jag har ett problem, när jag spelar bf1 och springer runt som vanligt är allt frid och fröjd och de rullar på riktigt bra faktiskt. Nu idag när jag satte igång så märker jag att jag inte kan använda mig av fordon, de rör sig inte när jag gasar och allt är hackigt. Nån som upplevt samma problem? Eller nån som har nån lösning kanske? kan säga att när jag spelade de första dagen så gick fordon och allt hur fint som helst och nu idag fungerar de inte alls att köra tank tex.

Tacksam för svar

Edit: Man får ju kanske räkna med att de kan vara såhär i början, tänkte bara om nån hade samma problem

Datorspecs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Avstängd

Jag hade inga problem med BF1..förutom att spelet inte föll mig i smaken..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag kan få samma problem ibland med fordonen, att man inte kan gasa iväg eller röra musen. Prova att trycka upp chatten och skriv något, det funkar för mig av någon konstig anledning!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har fått ungefär samma med att jag inte kan sikta med vapen som sitter i fordon eller turrets. Om man tabbar ur spelet och tillbaka igen så funkar det. Ingen aning om varför det blir så.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanfrisk02:

Tjena jag har ett problem, när jag spelar bf1 och springer runt som vanligt är allt frid och fröjd och de rullar på riktigt bra faktiskt. Nu idag när jag satte igång så märker jag att jag inte kan använda mig av fordon, de rör sig inte när jag gasar och allt är hackigt. Nån som upplevt samma problem? Eller nån som har nån lösning kanske? kan säga att när jag spelade de första dagen så gick fordon och allt hur fint som helst och nu idag fungerar de inte alls att köra tank tex.

Tacksam för svar

Edit: Man får ju kanske räkna med att de kan vara såhär i början, tänkte bara om nån hade samma problem

Läste någonstans att det hade att göra med Origin-overlay. Testa att stänga av den.

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

@johanfrisk02: Har samma fel. Öppna och stäng konsolen så fungerar det. (Knappen under Esc, §)

Mvh
Marcus

Visa signatur

| Fractal Design Define S | MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC | Intel Core i7-8700K | Noctua NH-U14S | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X | Corsair Vengeance 16GB | Samsung 960 EVO 500GB | Plextor M5 Pro Xtreme Series 256GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Vengeance K70 | Logitech G900 Chaos Spectrum | SteelSeries Siberia 840 | Asus ROG Swift PG278Q | Dell U2711 |

Permalänk
Skrivet av Fisken1986:

Jag hade inga problem med BF1..förutom att spelet inte föll mig i smaken..

Skrivet av tjobbo:

Jag kan få samma problem ibland med fordonen, att man inte kan gasa iväg eller röra musen. Prova att trycka upp chatten och skriv något, det funkar för mig av någon konstig anledning!

Skrivet av BrottOchStraff:

Har fått ungefär samma med att jag inte kan sikta med vapen som sitter i fordon eller turrets. Om man tabbar ur spelet och tillbaka igen så funkar det. Ingen aning om varför det blir så.

Skrivet av Berget73:

Läste någonstans att det hade att göra med Origin-overlay. Testa att stänga av den.

Skrivet av SkoogeN:

@johanfrisk02: Har samma fel. Öppna och stäng konsolen så fungerar det. (Knappen under Esc, §)

Mvh
Marcus

Tack så mycket för svaren! får se nästa gång jag spelar BF1. Nu är de Farming Simulator som gäller

Visa signatur