Permalänk
Inaktiv

Hjälp med ftp?

Så jag installerade FTP på min server, har lagg till rollen "IIS". Lagt till en mapp och lagt in användare + rättigheter på den mappe. Öppnat dom rätta portarna och öppnat dem portarna i brandväggen också. Men när jag ska logga in så går det inte. Inte ens lokalt på servern.
Fel meddelande på filezilla: http://i.imgur.com/HKP2Chy.png
Någon som vet en lösning? =D

OS: Windows Server 2012 R2.

Permalänk
Medlem

Visa även klockslagen med sekunderna mellan varje loggpost.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TipRmp:

Så jag installerade FTP på min server, har lagg till rollen "IIS". Lagt till en mapp och lagt in användare + rättigheter på den mappe. Öppnat dom rätta portarna och öppnat dem portarna i brandväggen också. Men när jag ska logga in så går det inte. Inte ens lokalt på servern.
Fel meddelande på filezilla: http://i.imgur.com/HKP2Chy.png
Någon som vet en lösning? =D

OS: Windows Server 2012 R2.

Brandvägg igång på servern? Fungerar det om du kör en FTP-klient direkt från servern?

Permalänk
Medlem

530 Valid hostname is expected

Kanske något att gå efter? Testa och googla det, hittade en del.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Inaktiv

@HerrNilsson: Har provat att gå in direkt från serven, kan posta en gif om 2 min hur det ser ut. Den bara refreshar typ. Svårt att förklara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TipRmp:

@HerrNilsson: Har provat att gå in direkt från serven, kan posta en gif om 2 min hur det ser ut. Den bara refreshar typ. Svårt att förklara.

Har du brandväggen igång på servern?

Vad händer om du ansluter med servernamn istället för IP?

Permalänk
Inaktiv

@HerrNilsson: Brandväggen är avstängd. Provade med dator namn, samma sak.

Permalänk
Inaktiv

Här är om man försöker ansluta (i webläsare) som jag förstår det ska det också gå bra^^
http://i.imgur.com/4de7OQ5.gif

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv

@pellski87: tack så mycket!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TipRmp:

@pellski87: tack så mycket!!!

Antar det funkade? kul isf jag har själv slitit av mig mitt hår när jag skulle upp med min ftp haha

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Den klagar på att du försöker ansluta utan kryptering, får jag fråga varför du använder ftp?

Hälsningar

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Medlem

Är det ingen annan än Taljin som ser vad felet är?
Står klart och tydligt att servern inte tar emot TLS secure connections

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jösses grabbar, kom igen nu...

TS försöker autensiera med SSL mot en FTP som kör plain password auth.

Gå till Site Manager i Filezilla, skriv in uppgifterna, välj Normal login på Logon type..

Permalänk
Medlem

Att köra IIS för FTP är lite overkill.

använd filezilla server istället, ändamånsenlig server med bra funktioner och bättre kompabilitet än IIS.