Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort, går jue inte att lira och jag som laddat med kaffe ! ;D
Förresten dom nya drivarna gjorde susen för mig. Känns som dom minskar frame rendering eller va det heter. Även med bra fps kändes det inte helt bra i 4K. Känns mer smooth nu.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Vad har ni gjort, går jue inte att lira och jag som laddat med kaffe ! ;D
Förresten dom nya drivarna gjorde susen för mig. Känns som dom minskar frame rendering eller va det heter. Även med bra fps kändes det inte helt bra i 4K. Känns mer smooth nu.

Jag hade ett fönster på en timme att lira ett par conquests, blir inget med det nu verkar det som
Blir kul att testa de nya drivisarna imorgon dock.

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av radikalrädisa:

Jag hade ett fönster på en timme att lira ett par conquests, blir inget med det nu verkar det som
Blir kul att testa de nya drivisarna imorgon dock.

Såg detta, kan det stämma att det är DDOS attack ?

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/40853/battlefield-1-ddos-attacked-by-poodlecrop-and-servers-down#latest

Permalänk
Inaktiv

Nätattacker ligger troligen bakom anslutningsproblemen: http://www.svt.se/nyheter/utrikes/flera-populara-nattjanster-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man 2 expansioner med deluxe edition eller är det som jag tror, att en korkad person har gjort översättningen?

http://imgur.com/qsNtrlM

Redigering: När jag tänker lite på det är det självklart att de har förväxlat via översättningen och menar egentligen de 2 st "packs" (lawrence & red baron)

Permalänk
Medlem

Ursäkta mitt språk men kan dessa förbannade barnsliga hackeridioterna sluta jävlas med vanligt folk. Kommer precis hem från jobbet och ska spela men kan inte connecta. Vad fan är meningen med detta trams?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Ursäkta mitt språk men kan dessa förbannade barnsliga hackeridioterna sluta jävlas med vanligt folk. Kommer precis hem från jobbet och ska spela men kan inte connecta. Vad fan är meningen med detta trams?

Folk tar med sig automatvapen till skolor.. detta bör inte shocka någon.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att kunna spela. Den säger att den inte kan hitta en server, kan inte kolla min stats, ingenting. Är det enormt tryck för att spelet har lanserats på riktigt idag. Såg att det var över 100k som spelade på PC iaf.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Är det bara jag som har problem med att kunna spela. Den säger att den inte kan hitta en server, kan inte kolla min stats, ingenting. Är det enormt tryck för att spelet har lanserats på riktigt idag. Såg att det var över 100k som spelade på PC iaf.

Yep, vi alla andra kör för fullt och har svinkul.. stackare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Är det bara jag som har problem med att kunna spela. Den säger att den inte kan hitta en server, kan inte kolla min stats, ingenting. Är det enormt tryck för att spelet har lanserats på riktigt idag. Såg att det var över 100k som spelade på PC iaf.

Ev DDOS + hela gaming-Europa som kommer hem efter jobbet och vill spela. Inte konstigt att det kraschar.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Är det bara jag som har problem med att kunna spela. Den säger att den inte kan hitta en server, kan inte kolla min stats, ingenting. Är det enormt tryck för att spelet har lanserats på riktigt idag. Såg att det var över 100k som spelade på PC iaf.

Samma för alla,, lite besviket kan man ju lungt säga...

sicket fredagsnöje, sitta framför ett spel som inte fungerar, och hoppas på att det gör det vid nästa tryck...
.....nu jäklar,, men ack nej

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

driver du?

@Vangen: Skojar du?

Visa signatur

_ _
l Define R7 Compact Noctua l Asus Rog Strix Z490-F l Intel Core i7 10700K l Asus 4070ti l HyperX 2x16GB DDR4 3600MHz l Samsung SSD 970Evo M2 l Corsair RM850X l Windows 11 l 32" Odyssey G7 l

Permalänk
Medlem

Det går inte att köra igång dedikerad server på nåt sätt? Sätt upp en Sweclockers egen?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Falang:

Det går inte att köra igång dedikerad server på nåt sätt? Sätt upp en Sweclockers egen?

Det kommer egna så snart EA släpper möjligheten att hyra dem. Vi på Geeks Gaming (som låg bakom både BF3 och BF4 servers med SweC namnet) kommer att ha ett gäng åt oss alla att lira på!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Galet vad CPU tungt det är på 64p servrar. Min I7a maxas på vissa banor och GPU användningen är lite svajig då. Sen på andra banor går grafikkortet 99% hela tiden.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Samma för alla,, lite besviket kan man ju lungt säga...

sicket fredagsnöje, sitta framför ett spel som inte fungerar, och hoppas på att det gör det vid nästa tryck...
.....nu jäklar,, men ack nej

18'e, 19'e och 20'e och 21'a nu i natt alltså funkade spelet helt utan problem.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vad kan man förvänta sig rent prestandamässigt? Jag tycker spelet flyter på otroligt dåligt för mig, men jag är också extremt kräsen av mig. Jag har ett GTX970 och en i5 6400, 16 GB ram. Domination fungerar rätt okej. 134 fps på vissa ställen, exempelvis i spawn, och så ner på runt 90 så fort det blir action. Operation med 64 spelare är knappt spelbart, ligger på 110 ibland men oftast runt 60-80 när det blir lite action. Spelar med alla möjliga grafikinställningar på lägst möjliga och kör senaste nvidia-drivrutinerna från idag. Det ser ut som att CPU:n slår i taket, jag kan ha fel. Vad indikerar den gula ikonen längst ut till höger?

Spike: http://i.imgur.com/RrOpNoh.jpg
Mer normalt tillstånd: http://i.imgur.com/nwBUjwS.jpg
Aktivitetshanterare + gpuz: http://i.imgur.com/5kchIIi.png

Någon som upplever liknande, eller är det fullt normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Vad kan man förvänta sig rent prestandamässigt? Jag tycker spelet flyter på otroligt dåligt för mig, men jag är också extremt kräsen av mig. Jag har ett GTX970 och en i5 6400, 16 GB ram. Domination fungerar rätt okej. 134 fps på vissa ställen, exempelvis i spawn, och så ner på runt 90 så fort det blir action. Operation med 64 spelare är knappt spelbart, ligger på 110 ibland men oftast runt 60-80 när det blir lite action. Spelar med alla möjliga grafikinställningar på lägst möjliga och kör senaste nvidia-drivrutinerna från idag. Det ser ut som att CPU:n slår i taket, jag kan ha fel. Vad indikerar den gula ikonen längst ut till höger?

Spike: http://i.imgur.com/RrOpNoh.jpg
Mer normalt tillstånd: http://i.imgur.com/nwBUjwS.jpg
Aktivitetshanterare + gpuz: http://i.imgur.com/5kchIIi.png

Någon som upplever liknande, eller är det fullt normalt?

Jag tror inte du kan förvänta dig så mycket högre fps med de komponenterna. Spelet är tungt :/
vad använder du för program för att få fram fps?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

Jag tror inte du kan förvänta dig så mycket högre fps med de komponenterna. Spelet är tungt :/
vad använder du för program för att få fram fps?

Tack för svaret. Använder spelets inbyggda console. Klicka på §-knappen och skriv PerfOverlay.DrawFps 1 så får du en mätare uppe till höger. Men som många andra funktioner i spelet så verkar det inte vara särskilt beprövat, så du behöver ange kommandot varje gång du respawnar. Är nog vettigare att använda ett externt verktyg. Grafen nere till vänster får man fram via PerfOverlay.DrawGraph 1.

Permalänk
Medlem

Tänkte nyss ta och köpa spelet, men till min förskräckelse insåg jag att Paypal var nere

Men har ni fortfarande problem med att spela BF1?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Jag har spelat stora delar av em/kväll idag utan problem

Permalänk

Ja, det går inte att lira för mig iaf

Permalänk
Medlem

kommer inte "online"

Permalänk
Medlem

"you have lost the connection to EA servers" är det enda jag får fram.. försökt en miljon ggr typ

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

FAST Nu har jag lirat i 2.5 timmar utan problem..
så jävla kul spel alltså

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Känslan när man förbeställer Collectors Edition på Webhallen och dom har inte fått in den..... Lagom glad.

Visa signatur

Dreams are like rainbows only idiots tries to chase them.

Permalänk

Men det här sög ju. Hann spela 1 timme och nu kan jag inte ansluta längre..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Men det här sög ju. Hann spela 1 timme och nu kan jag inte ansluta längre..

Samma här.. Precis när man trodde att det var fixat.. Började undra när det blev mindre och mindre folk i servern.
En sak som är dryg med spelet är att om man joinar en server hamnar man i det förlorande laget. Oftast har man typ 1 flagga och blir slaktad till slutet. Nästa omgång samma sak då den inte verkar jämna ut det.. Seriöst förlorat typ 8 matcher i rad ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snogga^_-:

Känslan när man förbeställer Collectors Edition på Webhallen och dom har inte fått in den..... Lagom glad.

Går ändå inte att spela just nu. Dog för mig och polarn nu efter ha spelat några timmar.
Går inte connecta till servrarna.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |