Har precis uppgraderat och får nu ingen signal till skärmen

Permalänk

Har precis uppgraderat och får nu ingen signal till skärmen

När jag startar datorn så går fläktarna igång, chassit lyser, vattenkylarn kör, grafikkort moderkort och ljudkort lyser,
Men jag får ingen signal till skärmen oavsett vilken kabel jag använder eller om jag kör från grafikkort eller moderkort

Jag har försökt starta med ram på olika platser och med en sticka istället för två men hjälpte ej

Nån som vet vad som kan vara fel?

Har precis bytt:
Processor
Moderkort
Ram

Permalänk
Medlem

Lista gärna vilka delar som du har i din dator. Alla drivrutiner installerade och up to date? Rätt version av moderkortets bios, så det stödjer grafikkortet?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Har du ställt in på skärmen så det är rätt port den ska visa bild genom? Det brukar finnas en "Source"-knapp man får trycka på för att välja om den ska visa bild via HDMI, DVI, DP, etc.

Om du varken får bild via integrerade eller det dedikerade grafikkortet (och förutsatt att skärmen är inställd på rätt ingång) så kanske datorn inte riktigt bootar som den ska.

Testa ta bort så mycket från datorn som möjligt så som grafikkort, alla RAM-stickor utom ett (som du tidigare gjort, testa att sätta den kvarvarande stickan i olika portar), eventuella PCI/PCI-E ljud/nätverkskort, etc) för att se om datorn startar upp.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att brädan gått åt skogen vid montering.
Testa att montera ut prylarna, lägg på antistatpåsen och kör med bara bräda, propp,minne, se om den postar då.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Löste problemet genom att uppdatera bios via usb, nu funkar allt felfritt!

Tack för er hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@NikeSlicee:
Vilka delar är det du har satt in?
Har ett liknande problem efter att jag uppgraderade min dator igår.
Datorn startar men jag får ingen bild med båda minnena monterade men med ett minne så fungerar det.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk

Satte in:
Asus Maximus VIII Ranger
i5 6500k
Corsair 32 gb 2133

Har sedan tidigare
Asus Strix 970
Asus Strix Soar ljudkort
Corsair H80 kylare
2x Samsung 256gb Pro i Raid 0

Skickades från m.sweclockers.com