Samsung produktionsstoppar Galaxy Note 7

Permalänk
Melding Plague

Samsung produktionsstoppar Galaxy Note 7

Efter flertalet rapporter om att utbytta Galaxy Note 7-telefoner börjat brinna tar Samsung nu till drastiska åtgärder och stoppar tillverkningen av modellen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lär svida i Samsung plånbok..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Och jag som bara vill ha min telefon

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Känns väl som enda rimliga lösningen då dom just nu inte verkar kunna producera en felfri variant.
Frågan är dock hur pass skadat Note's rykte är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Samsung själva har inte bekräftat detta,

Dessa förbannade artiklar jag vill ha min note 7 nuuu

Permalänk

ser ut som min förbokning inte är mycket värd nu...

hur som haver så hoppas jag dom lär sig att gå tillbaka till att göra det möjligt att byta batteri igen som alla föregående notes ( inte 5an som inte släpptes i sverige)

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Till skillnad från sweclockare så har folk i allmänhet ingen jättekoll på mobilmarknaden. De läser nån rubrik om "Samsung-telefoner" som börjar brinna, så det är nog snarare Samsung som varumärke som drabbas av detta snarare än just Note.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det inte batteriet det var fel på? Kanske är nått annat i telefonen som får batteriet att brinna upp? Hur mycket säkerhetsfunktioner har ett batteri som ska sitta i en telefon där det är tänkt att användaren inte ska kunna byta själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att Apple sitter o myser nu...

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Känns väl som enda rimliga lösningen då dom just nu inte verkar kunna producera en felfri variant.
Frågan är dock hur pass skadat Note's rykte är.

Skickades från m.sweclockers.com

inte ett dugg.

apples laddare började ju brinna inte lider dem av det.

note 7 är grymt välgjord, synd att de klanta sig med batteriet. Men det blir lätt så när man pushar gränserna.

Tycker generellt det är komitragiskt att man gör så dyra mobiler med batterier som inte går att byta ut men endast har ett par hundra laddningscykler om man inte passar väldigt noga på laddningen. Hade man garanterat att batteriet klarade sig i 10 år vore det en annan sak men så är det inte.

Jag laddar numera aldrig min mobil under natten eftersom jag är rädd för att den ska börja brinna då batteriet/mobilen har blivit urkassat och mobilen lätt blir hur varm som helst när jag använder den.

Den kostade över 5000kr och är knappt 2 år gammal.

Aldrig mera en dyr mobil för min del. Dessutom skulle jag aldrig skaffa en med iris scanner eller fingeravtrycksscanner på home knappen så note 7 är väl tyvärr ändå inte aktuell för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Var det inte batteriet det var fel på? Kanske är nått annat i telefonen som får batteriet att brinna upp? Hur mycket säkerhetsfunktioner har ett batteri som ska sitta i en telefon där det är tänkt att användaren inte ska kunna byta själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju skumt om man skulle ha låtit två typer av dåliga batterier slinka igenom. Kan nog mycket väl vara något annat som spökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Och jag som bara vill ha min telefon

Varför så brottom. Över 6 månader kvar till nästa valborgsmässobrasa. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Till skillnad från sweclockare så har folk i allmänhet ingen jättekoll på mobilmarknaden. De läser nån rubrik om "Samsung-telefoner" som börjar brinna, så det är nog snarare Samsung som varumärke som drabbas av detta snarare än just Note.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, men är det inte berättigat då? Det är ändå Samsung i sin helhet som ligger bakom produkten. Note är inte en fristående division.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tur jag avbokade länge sedan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

inte ett dugg.

apples laddare började ju brinna inte lider dem av det.

note 7 är grymt välgjord, synd att de klanta sig med batteriet. Men det blir lätt så när man pushar gränserna.

Tycker generellt det är komitragiskt att man gör så dyra mobiler med batterier som inte går att byta ut men endast har ett par hundra laddningscykler om man inte passar väldigt noga på laddningen. Hade man garanterat att batteriet klarade sig i 10 år vore det en annan sak men så är det inte.

Jag laddar numera aldrig min mobil under natten eftersom jag är rädd för att den ska börja brinna då batteriet/mobilen har blivit urkassat och mobilen lätt blir hur varm som helst när jag använder den.

Den kostade över 5000kr och är knappt 2 år gammal.

Aldrig mera en dyr mobil för min del. Dessutom skulle jag aldrig skaffa en med iris scanner eller fingeravtrycksscanner på home knappen så note 7 är väl tyvärr ändå inte aktuell för mig.

Ska man bygga en "premiumtelefon" som inte knakar i skarvarna, med en större skärm än konkurrenterna utan groteska sorgekanter som Äpplets och sökmotorn är utbytbart batteri inte ett alternativ.

Fel på iris och fingeravtryck på hemknappen?

Hoppas jag att de reas ut billigt om ett halvår.

Permalänk
Medlem

Känns som att när telefonen väl kommer finnas ute på marknaden så kommer den vara gammal.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kanske något sånthär som behövs för att få branschen att titta på ny batteriteknik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oavsett vad så ska kvalitetskontrollen vara bättre än detta, grym telefon? På pappret ja, men om det ska vara ett lotteri huruvida du får en telefon som sätter eld på sig själv eller inte är inte särskilt lockande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är ju inte helt förvånad. Samsung har ju haft problem med sina batterier sedan Galaxy S3 tiden. Samsung eller deras underleverantör behöver verkligen se över sin produktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Absolut, men är det inte berättigat då? Det är ändå Samsung i sin helhet som ligger bakom produkten. Note är inte en fristående division.

Tja det är ju _egentligen_ inte berättigat att alla Samsungs mobiler t.ex. vanliga S7 som modell får dåligt rykte för batteriproblem, eftersom den modellen ju inte har nåt batteriproblem. Men det helt enkelt bara att konstatera att det är så det funkar. Med biltillverkare som har fel på bromsarna på en enda modell osv. Folk bygger förtroende för märken och inte enskila modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undra hur många miljarder de har tappat på denna sh*tshow..?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Ska man bygga en "premiumtelefon" som inte knakar i skarvarna, med en större skärm än konkurrenterna utan groteska sorgekanter som Äpplets och sökmotorn är utbytbart batteri inte ett alternativ.

Fel på iris och fingeravtryck på hemknappen?

Hoppas jag att de reas ut billigt om ett halvår.

Nä det är klart om man är villig att biologiskt identifiera sig för varje steg man tar med mobilen så är det väl inget problem. Kan man ju lika gärna sätta en chip i sig också, men det är säkert många som inte har något emot det heller.

Vad har skärmkanterna med utbytbart batteri att göra? Batterierna har alltid suttit på baksidan av mobilen såvitt jag vet. Det går för övrigt bra att göra batterier med t.ex titanium eller guld som skulle klara allt från tiotusentals cykler till att överleva i flera livstider om man vill ha ett fixerat outbytbart batteri.

De kostar lite mer såklart, men så tar man ju 7-8000kr för mobilerna! Tycker man ju de kunde kostat på lite mer än att limma fast 20kr batterier

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Kan tänka mig att Apple sitter o myser nu...

Med deras coil whine.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Finns det inget rapporterat fall i Europa än?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reqlol:

Samsung själva har inte bekräftat detta,

Dessa förbannade artiklar jag vill ha min note 7 nuuu

Vill helst slippa brandfarliga telefoner. Känns som bra läge att vänta tills felet är fixat eller köpa någon annan model.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Tja det är ju _egentligen_ inte berättigat att alla Samsungs mobiler t.ex. vanliga S7 som modell får dåligt rykte för batteriproblem, eftersom den modellen ju inte har nåt batteriproblem. Men det helt enkelt bara att konstatera att det är så det funkar. Med biltillverkare som har fel på bromsarna på en enda modell osv. Folk bygger förtroende för märken och inte enskila modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast kommer man nu att vara lika snabb på att förboka en samsung mobil? Inte jag iaf. S7 edge hade jag förbokat och den var så bra att jag förbokade Note 7 på direkten. Kommer jag att förboka min nästa mobil? Om det är en Samsung så är svaret nej även om man kan anta att de kommer att vara mer försiktiga. Eftersom de lyckades inte reda ut var felet var. Det kanske var batteriet men det verkar som att något annat i kretsen var problemet.

Iofs litar jag nu mindre på förbokning av mobil i allmänhet men vågar ändå mer på andra än Samsung just nu.

Man litar på varumärken och inte på modeller som du säger men man litar på varumärken just efter vilka modeller de släppt, vad annars.

Permalänk
Medlem

JAg tror detta problem met NOTE 7 är en mycket bra händelse för företaget. nu har de på första hand sett hur katastrofalt fel det kan bli när man inte säkerhetskontrollerar sina produkter under tillverkningsprocessen, och jag tror Absolut att samsung kommer va stenhårda i framtiden med att inte släppa nya defekta lurar. såna här event kan vara ett bra Wake-up call för företag som är alldeles för stora. jag har ju själv S7 edge och är sjukt nöjd med luren, men sen när de blir dags o uppgradera igen kommer jag känna mig säker med att välja samsung igen.. som sagt, de kommer inte vilja f*cka upp en gång till.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Kanske något sånthär som behövs för att få branschen att titta på ny batteriteknik?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en säkrare variant som påminner mkt om dagens batterier. Börjat användas inom rc pga den högre säkerheten. Litium iron fosfate tror jag dom kallas. Kanske nått samsung ska kika på

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Badum-Tss.

Skulle dom gjort för längesedan. Snåljåparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Inaktiv

Man får hoppas att Samsung straffas så pass hårt att de blir tvugna att testa sina produkter bättre. Personligen har jag alltid upplevt företaget vara ett budget-företag med Made in China-kvalitet. Samsungs ständiga problem med deras produkter har gjort lite för att ändra på den uppfattningen.

Jag hoppas att konsumenter och börsen straffar Samsung. Förknippas Samsung-märket med bränder och explosioner bör intresset för produkterna och varumärket förhoppningsvis också sjunka.

Lyckligtvis har inga allvarligare (person)skador rapporteras men det är nog bara en tidsfråga då produkten har uppenbara och livsfarliga defekter.

Skickades från m.sweclockers.com