Permalänk

2st Radeon R9 290 referenskort

Säljer två st R9 290 referenskort från Sapphire. Säljes antingen i i grupp eller separat.

Korten har varit del i en beräkningsrigg, och har körts under sänkt spänning. Kommer i orginalförpackning med tillbehör (se bilder).

Kan antingen hämtas i Göteborgsområdet eller skickas men köparen får stå för fraktkostnad. (För referens så tog Schenker privatpaket 101:- för ett kort och 110:- för två gemensamt sist jag kollade)

Jag tänker mig ett riktpris på 900:-/st eller 1700:- för paret, så buda på.

Kan motta betalning via swish, kontant, payson, paypal, bank efter överenskommelse.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej ursäkta om det är en dum fråga med vad menar du med att du har kört korten har varit i en beräkningsrigg och har körts under sänkt spänning?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Thatguy123:

Hej ursäkta om det är en dum fråga med vad menar du med att du har kört korten har varit i en beräkningsrigg och har körts under sänkt spänning?

Beräkningsrigg+lägre spänning = Bitcoin/annan-coin mining med andra ord. Sedan körts med lägre Volt för lägre strömförbrukning och värmeutveckling.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk

tack så mycket!

Permalänk

Bjuder 800 för ena kortet kan hämta i götebrog.

Permalänk
Medlem

.Budar 700:- för andra kan hämta imorgon

Permalänk

Jag kan hämta närsomhelst också

Permalänk

Vet du vad, jag bjuder 1500 för båda korten

Permalänk

(Köper enbart båda om jag kan få en brygga också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thatguy123:

(Köper enbart båda om jag kan få en brygga också)

vad är det för brygga du ska ha?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av Thatguy123:

(Köper enbart båda om jag kan få en brygga också)

Jag undrar också vilken brygga du syftar på. Dessa kort och nyare AMDkort kör crossfire via PCI-banorna.

Permalänk

ehh dvs utan bryggor? Förlåt jag är ganska ny på det här med datorbygge :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thatguy123:

ehh dvs utan bryggor? Förlåt jag är ganska ny på det här med datorbygge :/

Grafikkorten från AMD som du budar på kräver inte någon Crossfire-brygga, utan använder PCI-Express banorna som brygga. Kort och gott: Klicka i korten och aktivera CrossfireX, ingen brygga ska sitta mellan korten. Detta gäller endast AMD i skrivande stund.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Jaha, tack så mycket för förklaringen! Då köper jag gärna båda korten för 1500 kr imorgon om du inte vill invänta fler bud

Permalänk

@Thatguy123: Lyckades inte få tag på dig under helgen, gäller budet fortfarande?

Permalänk
Medlem

@Thatguy123 om du inte vill ha det så lägger jag bud på 1550 för båda

Skickades från m.sweclockers.com