Permalänk

Nya delar, dator startar ej

Köpte nya delar.
ASUS ROG Strix X99 Gaming, S-2011-3
Intel Core i7-6800K Processor
Noctua NH-D15 CPU Kylare
Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 16GB
och ZOTAC GeForce GTX 1070 AMP Extreme som jag köpt för en månad sen.

Får ström och alla fläktar går igång dock ingen bild eller felmeddelande på moderkortet.
Har provat ett minne i tagen omdet skulle vara något av dom.

Nätagget är bara ett corsair 550w kan det vara det som ger för lite ström? har funkat tidigare med ZOTAC GeForce GTX 1070 AMP . men då med AMD FX-8320 Black Edition Processor.

Tacksam för all hjälp.

Ps provar att kör utanför lådan så inga kortslutningar ska uppstå, hade dock i den i lådan först. Ds

Ninjaflyttat tråd till rätt del av forumet /Mod
Permalänk
Medlem

@scorpio_gbg
Prova en annan pci-e port, testa även ta ur batteriet nån minut på moderkortet för att nollställa helt.
Hur kopplar du skärmen DP/DVI/HDMI?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: ok ska prova annan pci port men enligt moderkorts manualen ska den endast den jag använder vid singel kort användas.
Provat plocka ut batteriet tidigare men ska prova igen. Tror du nätagget tillför tillräckligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Köpte nya delar.
ASUS ROG Strix X99 Gaming, S-2011-3
Intel Core i7-6800K Processor
Noctua NH-D15 CPU Kylare
Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 16GB
och ZOTAC GeForce GTX 1070 AMP Extreme som jag köpt för en månad sen.

Får ström och alla fläktar går igång dock ingen bild eller felmeddelande på moderkortet.
Har provat ett minne i tagen omdet skulle vara något av dom.

Nätagget är bara ett corsair 550w kan det vara det som ger för lite ström? har funkat tidigare med ZOTAC GeForce GTX 1070 AMP . men då med AMD FX-8320 Black Edition Processor.

Tacksam för all hjälp.

Ps provar att kör utanför lådan så inga kortslutningar ska uppstå, hade dock i den i lådan först. Ds

Sökte lite på dina minnen och om dem heter CMK16GX4M2B3200C16 så finns det inget stöd i listan vad jag kan se.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

@AmdX2: tack ska kolla detta, frågade komplett innan köp och dom sa att det inte var något problem.

Permalänk

Provat allt men det lutar åt minnena men komplett har sagt att det ska vara ok, eller nätagget som är för svagt.

Permalänk
Medlem

Testa att ta ut grafikkortet och alla hårddiskar. Hjälper inte det, testa ett minne i taget. Annars åk till netonnet och köp ett 750W agg och testa med alla sakerna i, hoppar den igång då, då äre ditt nättagg som är lite klent.
(Netonnet har öppet köp i 30 dagar på dator saker) Så man får ta hem och testa produkten.