Permalänk

Unable to save display settings

Jag fåt ständigt upp "Unable to save display settings." när jag försöker koppla in min TV. Det funkade med min förra TV. Har två skärmar via DVI och TV via HDMI. Jag har googlat skiten ur problemet och det verkar som att alla andra som haft samma problem har haft laptops och att problemet ska vara att laptops bara accepterar max två skärmar åt gången. Men jag har stationär och som sagt så fungerade det med min förra TV utan några som helst problem. Sitter på Windows 7 och ett lite dammigt Radeon 6900 som buggat lite då jag på ena DVIn fått typ blått brus i svarta områden på skärmen. Mycket konstigt, men det fungerar utmärkt annars. Spelar och allt.

Några förslag?

Permalänk
Medlem

Kan du vara lite mer precis än HD Radeon 6900?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

@philipborg: Vilken information behöver du?

Permalänk

Det är min syrras killes gamla kort och jag visste inte ens precis vad det var, och enhetshanteraren sa bara "Radeon HD 6900 Series" om det Men frågade polaren min och det är ett XFX Radeon HD6970 med 2048MB grafferam. Har dessutom testat att byta till Windows 10 nu (lite mardröm, men tack och lov inte lika hemskt som det var med 8an... :3) Vad mer behöver du veta? ^^

Permalänk

Har du f.lux?

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk

@Megaviking: Naj, vad är det? Nånting jag borde prova eller bör hålla mig borta ifrån?

Permalänk

@Doublefin: Jag hade samma problem som dig, och då berodde det på ett program som heter f.lux.

Programmet är till för att göra skärmen lite gulare och "lättare" att kolla på. Jag hade alltså installerat det självt.

Så när jag försökte ändra inställningar i "calibrate display color" så blockade f.lux ändringen och jag fick samma felmeddelande.

Men om du inte har f.lux så är det ju inte det, men kan tänka mig att det kanske är nåt annat program som inte "låter" dig göra ändringen?

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Edit: Tråd rensad igen enl § 11.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.