Konstigt mail från apple? do.not.response.@deploy.apple.com

Permalänk
Medlem

Konstigt mail från apple? do.not.response.@deploy.apple.com

Fick detta mail idag, jag har inget Apple ID och från vad jag kan få fram så finns inget konto i min mail heller, jag har aldrig använt apple produkter och deras hemsida är inte pedagogisk.

Detta är fake antar jag? Kollat på kontot och inget köp för den summan stämmer överens med de som gjorts.

Dum nog så klicka jag på länken för cancel med den öppnade upp en ny flik med Youtube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

http://i.imgur.com/nPDSHXi.png

Fick detta mail idag, jag har inget Apple ID och från vad jag kan få fram så finns inget konto i min mail heller, jag har aldrig använt apple produkter och deras hemsida är inte pedagogisk.

Detta är fake antar jag? Kollat på kontot och inget köp för den summan stämmer överens med de som gjorts.

Dum nog så klicka jag på länken för cancel med den öppnade upp en ny flik med Youtube?

Känns rätt övertygande att det är fejk. Redan "do.not.response." får en att rynka pannan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Rekordmedlem

Du har väl inte klickat på nån länk i mailet ?
Det ser ut som nått som vill få dig att besöka en smittad sida så att datorn får ohyra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Känns rätt övertygande att det är fejk. Redan "do.not.response." får en att rynka pannan.

do not response grejen kommer ju inte fram direkt utan man måste klicka på "Apple" namnet för att se, det står annars bara Apple.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rasmus117:

Dum nog så klicka jag på länken för cancel med den öppnade upp en ny flik med Youtube?

Ja det här är absolut fake och det där var otroligt dumt.
Exakt vart hamnade du? Dvs vad är den fulla URL'en till "Youtube" som du klickade på?

Kolla webbhistoriken, jag tvivlar på att det verkigen var www.youtube.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har väl inte klickat på nån länk i mailet ?
Det ser ut som nått som vill få dig att besöka en smittad sida så att datorn får ohyra.

Jo jag råkade klicka på länken Cancel and Manage Subscriptions

Avast hittar inget virus eller annat men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ja det här är absolut fake och det där var otroligt dumt.
Exakt vart hamnade du? Dvs vad är den fulla URL'en till "Youtube" som du klickade på?

Kolla webbhistoriken, jag tvivlar på att det verkigen var www.youtube.com

Historiken säger att det var www.youtube.com men håller man musen över länken så står det i nedersta vänstra hörnet antos83216.secure-domcheck.com/index.php?email= sen min mail.

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med det. Det är en bluff, inget annat.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rasmus117:

Jo jag råkade klicka på länken Cancel and Manage Subscriptions

Avast hittar inget virus eller annat men man vet ju aldrig.

Har du tur så gick det bra men med lite otur var det nått som är så nytt att det inte ännu detekteras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du tur så gick det bra men med lite otur var det nått som är så nytt att det inte ännu detekteras.

Hoppas jag har tur då. Malwarebytes hittar inget heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

http://i.imgur.com/nPDSHXi.png

Fick detta mail idag, jag har inget Apple ID och från vad jag kan få fram så finns inget konto i min mail heller, jag har aldrig använt apple produkter och deras hemsida är inte pedagogisk.

Detta är fake antar jag? Kollat på kontot och inget köp för den summan stämmer överens med de som gjorts.

Dum nog så klicka jag på länken för cancel med den öppnade upp en ny flik med Youtube?

Fejk!

De har varit så usla att de inte ens orkat ta bilder från Apple utan istället lånar fån Sony

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Fejk!

De har varit så usla att de inte ens orkat ta bilder från Apple utan istället lånar fån Sony

http://www.billboard.com/files/media/sony_music_unlimited_-_650x430.jpg

Jo jag har ju en Sony telefon det är därför jag blev oroad först kände ju igen bilden.

Permalänk
Medlem

"invoice,go" - Kom igen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:

Ganska smart bedrägeri. Folk utgår från hur det är med webbdomäner som kan ha adresser på följande sätt "UNDERMAPP.FÖRETAG.com" vilket är ett annat sätt att skriva "FÖRETAG.com/UNDERMAPP".

Detta är givetvis inte fallet för mejladresser. Det ska vara "NÅGONTING@apple.com", punkt slut.