Permalänk
Medlem

Införskaffa hörlurar

Hej

är i tankarna att införskaffa mig ett par nya hörlurar riktat åt hifi hållet. Har idag ett par Seenheiser pc 350 som börjar sjunga på sista versen.

lurarna kommer användas för dels gaiming overwatch samt Rainbow six siege men även Titanfall 2 men även cs go. musiken jag lyssnar på är rock, metall samt pop då och då. budget kan sträcka sig till runt 2000-2500. har ett Asus Phoebus ljudkort. Det får gärna vara bas men inte så det blir överdrivet.

skulle uppsatta hjälp då detta verkar vara en djungel.

har tittat på Seenheiser hd 558,598,600,650, Akg q701, Beyerdynamic Dt 880/990 pro. Micen är inga problem då jag tänkte införskaffa tex en mod mic men kom gärna men förslag även detta

tack på förhand

/sebbe

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Avstängd

Jag rekommenderar xtz headphone divine. Grymt och neutralt ljud. Bluetooth när man vill och kabel för bättre ljud när man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av sebbe_93:

Hej

är i tankarna att införskaffa mig ett par nya hörlurar riktat åt hifi hållet. Har idag ett par Seenheiser pc 350 som börjar sjunga på sista versen.

lurarna kommer användas för dels gaiming overwatch samt Rainbow six siege men även Titanfall 2 men även cs go. musiken jag lyssnar på är rock, metall samt pop då och då. budget kan sträcka sig till runt 2000-2500. har ett Asus Phoebus ljudkort. Det får gärna vara bas men inte så det blir överdrivet.

skulle uppsatta hjälp då detta verkar vara en djungel.

har tittat på Seenheiser hd 558,598,600,650, Akg q701, Beyerdynamic Dt 880/990 pro. Micen är inga problem då jag tänkte införskaffa tex en mod mic men kom gärna men förslag även detta

tack på förhand

/sebbe

För rock och metall hade jag valt Sennheiser av de du nämner. AKG 700 serien tycker jag inte är rolig med de genrerna. Men lyssna själv med dina favoritlåtar och välj de lurar som du tycker spelar din musik bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av sebbe_93:

Hej

är i tankarna att införskaffa mig ett par nya hörlurar riktat åt hifi hållet. Har idag ett par Seenheiser pc 350 som börjar sjunga på sista versen.

lurarna kommer användas för dels gaiming overwatch samt Rainbow six siege men även Titanfall 2 men även cs go. musiken jag lyssnar på är rock, metall samt pop då och då. budget kan sträcka sig till runt 2000-2500. har ett Asus Phoebus ljudkort. Det får gärna vara bas men inte så det blir överdrivet.

skulle uppsatta hjälp då detta verkar vara en djungel.

har tittat på Seenheiser hd 558,598,600,650, Akg q701, Beyerdynamic Dt 880/990 pro. Micen är inga problem då jag tänkte införskaffa tex en mod mic men kom gärna men förslag även detta

tack på förhand

/sebbe

Med tanke på dustins pris på 558 så är det svårt att rekommendera andra lurar i dagsläget.
https://www.dustinhome.se/product/5010550283/hd-558

Skrivet av Mumu55:

För rock och metall hade jag valt Sennheiser av de du nämner. AKG 700 serien tycker jag inte är rolig med de genrerna. Men lyssna själv med dina favoritlåtar och välj de lurar som du tycker spelar din musik bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar mina AKG 7XX även i metall och rock. Men lyssnar definitivt hellre på conceptual Jazz eller Ambiance numera med lurarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

hörlurarna

Hej

Tack för svaren. hur är tex 558 för spelande? tittade på Philips Filedelio x2 har någon erfarenhet av dessa?

/sebbe

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Inaktiv

Philips Fidelio X2. Do it. Lättdrivna och underbara.
Hade AKG 701 (eller har fortfarande iofs) innan, och X2 är på alla sätt bättre. Som all-around lur kan du inte gå fel med X2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_93:

Hej

Tack för svaren. hur är tex 558 för spelande? tittade på Philips Filedelio x2 har någon erfarenhet av dessa?

/sebbe

Jag använder dessa och det är extremt lätta att ha på huvudet, mina är kopplade till en o2+odac combo, funkar riktigt bra för mig och gillar hörlurarna skarpt. Sätter man igång en låt med fin och riklig bas så vibrerar öronen lite, känns rätt skönt om jag säger så dock bara hänt med en låt än så länge

o2+odac är en neutral amp/dac vet inte hur asus phoebus och den kör neutralt eller mer åt det "varma" hållet