Permalänk
Medlem

@Wifi: Man kan få starter-pokémon, har själv fått en Charmander och en Pikachu från 2 km-ägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Får ni något annat än Rattata, Weedle och Pidgey i era 2 km-ägg? Jag har då aldrig fått något spännande i dem... överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick en Caterpie senast... Har dock tidigare fått 2st Pikachu, en Bulbasaur och en Squirtle.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Fick en Caterpie senast... Har dock tidigare fått 2st Pikachu, en Bulbasaur och en Squirtle.

Fått massor Magikarp också vilket även det är mindre roligt då jag sällan hittar dem annars.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Du kan ju vara glad att du får 10km ägg överhuvudtaget, jag har inte fått ett på flera veckor.

Eller hur, inte jag heller!
När spelet släppdes fick jag typ väldigt mycket 10 km ägg..
nu har jag inte fåt det på, jag vet inte hur länge!
Så va glad!!! haha...

ONT:
Tror ni Pokémon Go PLUS kommer till wish?

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Fått massor Magikarp också vilket även det är mindre roligt då jag sällan hittar dem annars.

Vänta va?
Hittar du inte Magikarp ofta?
Välkommen till Norrköping, haha omg! Dom är ÖVERALLT man blir typ lack att se dom

Permalänk
Medlem

Idag fick jag äntligen ihop tillräckligt med mynt från Gymmen för att köpa en incubator, utan att ha spenderat en enda "riktig" krona. Den jävla kicken man fick alltså!

Är lvl 23 för övrigt. Känns som en halv evighet till lvl 24.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Idag fick jag äntligen ihop tillräckligt med mynt från Gymmen för att köpa en incubator, utan att ha spenderat en enda "riktig" krona. Den jävla kicken man fick alltså!

Är lvl 23 för övrigt. Känns som en halv evighet till lvl 24.

Haha! Jag är halvvägs till en inkubator och har inte heller spenderat några pengar på spelet. Dock slåss jag väldigt sällan i gymmen. Roligare att försöka fånga alla samt evolva de man har!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Idag fick jag äntligen ihop tillräckligt med mynt från Gymmen för att köpa en incubator, utan att ha spenderat en enda "riktig" krona. Den jävla kicken man fick alltså!

Är lvl 23 för övrigt. Känns som en halv evighet till lvl 24.

Det jag har funderat på är om det räcker att man har en Pokémon med i gymmet eller om man måste vara "king of the hill" för att få sina mynt? Hur många mynt är det man får?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det jag har funderat på är om det räcker att man har en Pokémon med i gymmet eller om man måste vara "king of the hill" för att få sina mynt? Hur många mynt är det man får?

Du behöver bara ha en pokemon i gymmet, krävs inte att du är gymledare.

Man får 10 mynt per pokemon man har i olika gym, och man kan hämta ut dem var 21:a timme. Dock har jag aldrig vågat vänta tills jag har men än en, utan det har varit att placera en pokemon, och sedan snabbt som bara den in i shoppen och klicka på skölden längst uppe till höger.

Har man starka pokemons så kan man säkert gå runt till flera gym och fightas utan att behöva tappa något gym, men jag är inte på den nivån än.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Du behöver bara ha en pokemon i gymmet, krävs inte att du är gymledare.

Man får 10 mynt per pokemon man har i olika gym, och man kan hämta ut dem var 21:a timme. Dock har jag aldrig vågat vänta tills jag har men än en, utan det har varit att placera en pokemon, och sedan snabbt som bara den in i shoppen och klicka på skölden längst uppe till höger.

Har man starka pokemons så kan man säkert gå runt till flera gym och fightas utan att behöva tappa något gym, men jag är inte på den nivån än.

Aha, tackar för detta. Har spelat ett tag nu men känner att det är massor jag fortfarande inte har förstått riktigt.

Permalänk
Skribent, FZ

Trodde jag hade tröttnat på det här spelet, men sen ville syrrans ungar ta en promenad... I lördags fångade jag och minstingen en Lapras. Det är lite som nikotin det här.

Visa signatur

Jag är för vacker för denna värld.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Det jag har funderat på är om det räcker att man har en Pokémon med i gymmet eller om man måste vara "king of the hill" för att få sina mynt? Hur många mynt är det man får?

Nej, du behöver inte vara något.
Bara sätta in en pokémon i ditt lags gym och baam du får en gåva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Har ett 10 km på kläckning just nu, men det blir väl en Jynx eller min tredje Onix...

Kläckte idag. Klart att det blev en tredje Onix!

Permalänk

Det dök upp en Snorlax i närheten idag när jag var ute och åkte på lunchen. Rätt intressant att se hur folk kom springande/cyklande överallt ifrån, parkerade bilar mitt på vägen och bara rusade ut osv. Svärfar som var med i bilen fick sig ett gott skratt i alla fall.

Hur vet alla att den dök upp där? Djungeltrumman som går eller kör alla med kartor där man ser det? Folk verkade ha stenkoll på var den var i alla fall så antar någon kartfunktion.

Permalänk
Medlem

@Doomfarer: Var då??

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Någon som kör med pokemon go plus?

Funderar på att köpa sådan men skulle gärna vilja höra folks recension om den.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Lund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Doomfarer: Jo men var i Lund?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@Doomfarer: Jo men var i Lund?

Där spåret korsar Tornavägen typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

eh den fastpokemap är ju rena skitet, man klickar och inget händer hur länge ska man vänta??

Permalänk

I slutet på Sankt Jörgens väg (nära Tornavägen) finns ett Pokestop, där var den.

Testade fastpokemap för ett par veckor sedan och då funkade det inte alls. Testade nu och får upp pokemons, men verkar inte var 100%-ig. Bättre än inget dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Någon som kör med pokemon go plus?

Funderar på att köpa sådan men skulle gärna vilja höra folks recension om den.

Vad jag läst ska den vara ytterst medioker. Fungerar bra för att ta pokéstops, men när det gäller fånga pokémon använder den enbart vanliga pokébollar och kastar dem ganska oprecist, så nästan allting flyr ändå.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Doomfarer: Tack så mycket. Det är första stället i Lund jag fått det bekräftat det spawnat en Snorlax på.

Värt att hålla utkik där

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Värst vad det blev lundcentrerat.
Snorlax har funnits vid övergångsstället vid lth, ideons busshållplats och krafts torg.

Dyker den upp i nearby brukar det räcka med att titta efter folk som spelar i närheten
så bästa tipset är väl att röra sig på stan, och platser utan specifika spawns där man
brukar få napp på lite av varje vilket du antagligen gör ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Sprang precis på en vild Blastoise men den gick inte att fånga. Flydde efter att ha rymt tre gånger, "great" kast allihopa dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Sprang precis på en vild Blastoise men den gick inte att fånga. Flydde efter att ha rymt tre gånger, "great" kast allihopa dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är tråkigt hur pass slumpmässig den där fångstmekaniken är. Jag har fått enorma problem med Eevees runt CP 500-550. Det kvittar vilken boll, hur bra kast eller skruv det är. Ändå flyr dem. Samma sak gäller nästan överlag alla pokémon som har den där extra höga CPn.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

ja det är störigt om man stöter på nåt fint monster och oavsett hur lite man hann kasta så flyr fanskapet, varför ska spelet hålla på och jävlas sådär? även om man droppar några vilda bär så tro fan det gör ingen skillnad, fattar inte hur man orkar spela så när allt är random utan att man kan påverka skitet...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

ja det är störigt om man stöter på nåt fint monster och oavsett hur lite man hann kasta så flyr fanskapet, varför ska spelet hålla på och jävlas sådär? även om man droppar några vilda bär så tro fan det gör ingen skillnad, fattar inte hur man orkar spela så när allt är random utan att man kan påverka skitet...

Påverka kan man ju, men det vore tråkigt om man alltid lyckades bara för att man fick ett excellent throw.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Pinsamt dåligt här i Göteborg, 50% av allt jag sett den här veckan har varit de här. Några minuter efter att jag tog den bilden försvann de tre och tre nya dök upp.

Sen har jag förutom Blastoise i morse missat en Pikachu, en Kabuto och en Magnemite som jag aldrig ens hann hitta innan de försvann.

Skickades från m.sweclockers.com