Asus Zenbook UX305U ingen bild efter viloläge.

Permalänk
Medlem

Asus Zenbook UX305U ingen bild efter viloläge.

Hej,

Köpte nyss denna bärbara dator men när jag ska starta datorn från viloläge så blir det ingen bild.
Det syns att datorn startas upp med tanke på att led lampan börjar lysa konstant från att blinka långasamt då den är i viloläge.
Jag pratade med försäljaren och han sa att det är en windows 10 bug och att jag skulle stänga av viloläget i windows 10 och hård reboota den.
Sunkigt tyckte jag eftersom Windows 10 har funnits ett tag men gjorde som han sa. Finns det ingen lösning på detta än?

Tack så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sta1n:

Hej,

Köpte nyss denna bärbara dator men när jag ska starta datorn från viloläge så blir det ingen bild.
Det syns att datorn startas upp med tanke på att led lampan börjar lysa konstant från att blinka långasamt då den är i viloläge.
Jag pratade med försäljaren och han sa att det är en windows 10 bug och att jag skulle stänga av viloläget i windows 10 och hård reboota den.
Sunkigt tyckte jag eftersom Windows 10 har funnits ett tag men gjorde som han sa. Finns det ingen lösning på detta än?

Tack så länge.

Har samma modell, fel och fick samma svar (netonnet). Störigt, men underbar maskin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sta1n:

Hej,

Köpte nyss denna bärbara dator men när jag ska starta datorn från viloläge så blir det ingen bild.
Det syns att datorn startas upp med tanke på att led lampan börjar lysa konstant från att blinka långasamt då den är i viloläge.
Jag pratade med försäljaren och han sa att det är en windows 10 bug och att jag skulle stänga av viloläget i windows 10 och hård reboota den.
Sunkigt tyckte jag eftersom Windows 10 har funnits ett tag men gjorde som han sa. Finns det ingen lösning på detta än?

Tack så länge.

Finns det absolut ingen lösning på detta förutom att byta till win 7?

Permalänk
Medlem

Jag upplever själv exakt samma problem med min Asus zenbook 303ub. Blev lite orolig första gången det hände och trodde att det var något mer allvarligt problem, men jag har inte hittat någon lösning till detta tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men det verkar inte ha försvunnit nu. Har inte haft det på ca 6 månader nu.
UX305c

Permalänk
Medlem

Efter seanste uppdateringen av windows så är mitt problem löst! Tack Microsoft!

Här är uppdateringen.
Uppdatering för Windows 10 Version 1607 för x64-baserade system (KB3176936)