Permalänk
Medlem

Ny androidlur

Tjenare! Efter min trogna LG G3a dog så är jag nu på jakt efter en ny androidlur. Jag har inte superkoll på marknaden så undrade lite över några tips efter någon liknande, skärmstorleksmässigt så vore runt 5.5 optimalt med en stor fokus på bra ljus och bild. Annat än så har jag inte enorma krav direkt. Ge gärna förslag i alla prisklasser, från budget till lyx!

Permalänk
Medlem

Jag har en Nexus 6, bästa mobilen jag haft iaf. Skulle rekommendera en Nexus 6p om något.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har en OnePlus3, riktigt bra telefon! Snabbladdningen är otrolig!

Permalänk
Medlem

Bytte ifrån G3 till S7 edge. Ångrar mig inte en sekund. Som natt och dag!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle jag säga Nexus 6/6P eller S7/S7 Edge, om du vill ha en bra skärm.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera Samsung S7. Otroligt grym telefon. Om du väljer Edge eller inte är väl en smaksak.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en iPhone 6s 64gb. Har alltid varit emot iPhone och Apple överhuvudtaget men den funkar faktiskt riktigt bra. Jag rekommenderar iPhone 6s eller s7
Edit: jag vet att du letar en android lur men ville bara smyga in med det då jag ändrade mig helt plötsligt från min s5
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör med en OnePlus 3 och sett till kostnad vs prestanda, så får man väldigt mycket med OnePlus 3. Rekommenderas!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag har testar för fullt att skala ned i kostnad på telefon, från topp till nu 1100:- för en android-telefon, måste säga att jag klart är positivt överraskad och det känns verkligen som att idag när alla telefoner mer eller mindre klarar allt så kan man komma billigt undan. Jag köpte en Ulefone Vienna, inbyggd dac och med det ett 128 gb minneskort. Riktigt nöjd än så länge. Haft SE's toppmodeller, några iphones och oneplus one innan.
Tror inte jag kommer lägga mer än max 2000 på en mobil framöver.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Måste du ha en nu samsung sgs7 eller edge. Kan du vänta lite skulle jag avvakta till oktober för att se nya nexus-telefonerna och nya Sonyn xz.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att Samsung gör de fulaste telefonerna på marknaden. De här högblanka metallisterna som de har runt om telefonerna och sina knappar verkligen sticker i ögonen.

Min förra telefon var en Sony, och jag kommer aldrig köpa en sån lur igen. Strömknappen på telefonen slutade fungera (glappa) inom garantitiden och de ville att jag skulle betala för att reparera det hela. Kontentan är alltså att Sony inte kan garantera att det går att använda telefonens knappar under telefonens garantitid.

Jag landade till slut på HTC 10 och är väldigt nöjd. Fantastisk byggkvalitet och den ligger väldigt skönt i handen. Jag uppskattar bland annat det markant bättre hörlursljudet jämfört med min gamla Sony och att Android-installationen inte är fylld av en massa bloat-program.
Mitt närmaste alternativ var Huawei P9, som är en liknande modell men till ett lägre pris.

Permalänk
Medlem

Nexus 6P funkar klockrent, jag har precis köpt en sådan och kunde inte vara mer nöjd. Installerade Android 7 idag, och det rullar på riktigt bra.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Kul med så många svar, one plus 3 verkar onekligen intressant, hur står sig den mot 6p egentligen? Och hur är det med galaxy s7an om man ställer den mot edge versionen?

Tänkte även tillägga att om någon har tips på något abonemang med något bra erbjudande med någon av de rekommenderade lurarna så ta gärna med det i rekommendationen. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Jag har ägt båda (nuvarande OP3) och tycker de vinner följande kategorier:

Nexus 6P:

Skärm
Kamera
Batteritid
Snabba Android uppdateringar

OP3:

Prestanda
Snabbare fingeravtrycksläsare
Design (främst mer ergonomisk i handen)
Snabbladdning (bra på båda, men OP3 är i en klass för sig)
64GB internminne (6P 32GB)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag har ägt båda (nuvarande OP3) och tycker de vinner följande kategorier:

OP3:

64GB internminne + minneskortsplats (6P - 32GB, ingen minneskortsplats)

1+3 har ingen minneskortsplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag har ägt båda (nuvarande OP3) och tycker de vinner följande kategorier:

Nexus 6P:

Skärm
Kamera
Batteritid
Snabba Android uppdateringar

OP3:

Prestanda
Fingeravtrycksläsare
Design (främst mer ergonomisk i handen)
Snabbladdning (bra på båda, men OP3 är i en klass för sig)
64GB internminne + minneskortsplats (6P - 32GB, ingen minneskortsplats)

Skickades från m.sweclockers.com

OnePlus 3 har ingen minneskortsplats, dock så har den dubbla SIM korts stöd

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

1+3 har ingen minneskortsplats.

Skrivet av jnsson:

OnePlus 3 har ingen minneskortsplats, dock så har den dubbla SIM korts stöd

Sorry! Vet inte vad jag fick det ifrån. Skyller på att jag precis vaknat när jag skrev det.

Tack för rättningen, plockar bort det ur texten.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av McSneak:

Tjenare! Efter min trogna LG G3a dog så är jag nu på jakt efter en ny androidlur. Jag har inte superkoll på marknaden så undrade lite över några tips efter någon liknande, skärmstorleksmässigt så vore runt 5.5 optimalt med en stor fokus på bra ljus och bild. Annat än så har jag inte enorma krav direkt. Ge gärna förslag i alla prisklasser, från budget till lyx!

Nexus 6p är enl mig det enda alternativet.
Snabba updates, vanilla android och mkt bra byggkvalitet.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag har ägt båda (nuvarande OP3) och tycker de vinner följande kategorier:

Nexus 6P:

Skärm
Kamera
Batteritid
Snabba Android uppdateringar

OP3:

Prestanda
Fingeravtrycksläsare
Design (främst mer ergonomisk i handen)
Snabbladdning (bra på båda, men OP3 är i en klass för sig)
64GB internminne (6P 32GB)

Skickades från m.sweclockers.com

Har 64GB på min Nexus 6p samt att även den har fingeravtryckläsare som fungerar felfritt

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@McSneak: Edge varianten har en större skärm och ett större batteri annars så är det inte så stor skillnad. Själv kör jag en s7 edge sedan juli och har inte ångrat mig en sekund. Batteritiden är fantastisk och tack vare de rundade kanterna så känns telefonen smidigare än andra 5.5" telefoner. Har du inte budget för en s7a så skulle jag nog gå för en op3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Har 64GB på min Nexus 6p samt att även den har fingeravtryckläsare som fungerar felfritt

Absolut, håller med dig.

Köper man 64Gb (vilket man definitivt bör) så blir prisskillnaden på de båda enheterna betydligt högre. Fingeravtrycksläsaren på 6P är riktigt bra, jag tycker dock personligen att OP3 har en snabbare läsare med en placering jag gillar mer.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

@McSneak: Jag har S7 edge privat och vanliga s7 i jobbet. I dagligt bruk är s7 smidigare pga storlek. Vid Youtube eller film är edge bättre pga storlek. Ingen speciell skillnad i batteritid. Samma hårdvara så vitt jag vet.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan