Sticky notes (heter visst inte "Fästisar mer) går på knäna av större mängder text nu?

Permalänk
Medlem

Sticky notes (heter visst inte "Fästisar mer) går på knäna av större mängder text nu?

Hej,

Har sedan länge använt fästisar för att skriva ner en del saker. De har blivit ganska långa med åren. Egentligen borde jag nog använda en riktig texteditor men de är praktiska och färgglada.

Inte så praktiska mer dock (sedan en nylig uppdatering skulle jag tro, alla fonter har resettats och de ser annorlunda ut); när man skriver text i en äldre så gör man det med ca ett tecken i sekunden. Håller man nere "d" ex så tar Stickynotes upp 35% av min i5 6400 och det blir ett d i sekunden alltså.

I en ny, tom fästis så går det bra att hålla nere "d" i några sekunder, sedan tas mer och mer CPU upp och det går lite långsammare hela tiden. Dessa nya fästisar verkar lika optimerade som Neverwinter Nights 2?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem använder du? Jag började använda OneNote istället och tycker det är mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Cooling23:

Win 10 (såklart, rätt forumdel ) . Onenote har jag använt på telen, gillar min Lumia, ska nog börja köra istället för Stickies då. Tack för tipset.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

@Cooling23:

Win 10 (såklart, rätt forumdel ) . Onenote har jag använt på telen, gillar min Lumia, ska nog börja köra istället för Stickies då. Tack för tipset.

Man kan komma åt OneNote enkelt om man är inne på åtgärdscenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Cooling23:

Där ser man. "Anteckning" är nu inte en Sticky note utan OneNote.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)