Permalänk

Vet inte om det är bra då det tog 2tim att ladda ner men går inte spela då man inte blir insläppt.... så som Vanligt fuck you EA 😊

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

@rockabilly65: Poodlecorp DDoS-ar EA

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

@TLutnaes
(Dator i sign)
http://imgur.com/a/wJR0H

Blev utkastad ifrån servern så tyvärr blir det inte längre än så.

Dipparna består mest av death-camen, kan man stänga av den?

Till er andra.
Längtar efter hardcore-servrar!

Permalänk
Medlem

När man äntligen hade lite tid att spela så går det inte att komma in på servrarna.

Permalänk
Medlem

Enda positiva med kvällen är man hann testa spelet i 3-4 rushmatcher och inte en gång kände jag utav bristfällig FPS. Var dead-set på att bita i det sura äpplet och komma till skott med det nya datorbygget om BF1 inte flöt på "ok".

970:n får kämpa på vidare... spelade f.ö på 1440p, ultra. Skumt då jag är väldigt fps-känslig i i andra titlar. Då jag inte tänkte på FPS:en glömde jag däremot kolla vad den faktiskt låg på.

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Låste upp alla support vapen via browser tricket och måste ta tillbaks det jag sa innan om klassen.
Alla andra vapen förutom Louis är ju faktiskt bra och roliga.
Kan helt klart stå emot assults i närstrid samt på 10meter.

Medic ligger kvar i soptunnan dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Låste upp alla support vapen via browser tricket och måste ta tillbaks det jag sa innan om klassen.
Alla andra vapen förutom Louis är ju faktiskt bra och roliga.
Kan helt klart stå emot assults i närstrid samt på 10meter.

Medic ligger kvar i soptunnan dock.

Så du är en sån man inte vill spela med då som utnyttjar såna grejer i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Får invänta en fix. Ingen har vapen i spelet just nu så går inget vidare att spela. Fixa EA!

Annars grymt. 80-100 FPS med allt på ultra (datorn i sig).

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodfeast:

Får invänta en fix. Ingen har vapen i spelet just nu så går inget vidare att spela. Fixa EA!

Annars grymt. 80-100 FPS med allt på ultra (datorn i sig).

Ea är under ddos attack nu under dagen å pågår fortfarande drf allt strular, ska ha tur om du ens kommer in på en server fattar inte va folk får för njutning av att göra sådant? Dom sänkt battle.net sammtidigt vet inte om den e uppe igen dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

En sak jag märkte var att Conquest siffror i tickets är omgjort. Det är inte det samma gamla att hålla flest flaggor så förlorar fienden sina tickets snabbare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Så du är en sån man inte vill spela med då som utnyttjar såna grejer i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

När det finns en bugg som gör att man inte kan få XP åt en klass mer än första rundan man gör på en server så är det ju bra att detta finns.
Och att gömma vissa vapen bakom ranker är ett jävla otyg imo.

Ja, jag utnyttjar allt som går att göra i spel, jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

När det finns en bugg som gör att man inte kan få XP åt en klass mer än första rundan man gör på en server så är det ju bra att detta finns.
Och att gömma vissa vapen bakom ranker är ett jävla otyg imo.

Ja, jag utnyttjar allt som går att göra i spel, jag spelar.

Fungerar utmärkt för mej å lvl upp å få köpa nya vapen, utnyttjar man exploits som inte ska va där å förstör man spelet för resten av alla hederliga spelare som undviker sånt å spelar spelen som det är tänk. Exploits=fusk i min å skulle tro dom flestas bok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Verkar som de börjat fungera å spela lite halvt som halvt nu iaf

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hur låser man upp/köper nya vapen?

Står att man ska kunna köpa ingame men hittar inget. Är det i menyn innan man startar ett game?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Hur låser man upp/köper nya vapen?

Står att man ska kunna köpa ingame men hittar inget. Är det i menyn innan man startar ett game?

Längst ner åt vänster när du har klickat på en klass så står det customize(?), där ska du klicka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Så du är en sån man inte vill spela med då som utnyttjar såna grejer i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

man får väl inte behålla sin progress ändå till riktiga spelet va?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Lego Master

@bobani:
Förmodligen inte, nej. Men oftast får man nån badge eller dogtag för att visa att man var med under betan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Sämsta betan jag spelat nånsin...

Spelade med 5 polare igår..
* Spelet startar inte för vissa.
* Kommer inte online
* Blir utkastad från servrar
* Går inte att komma in på servrar
* Spelkrasch
* Partyläget är nog det sämsta

Synd på ett så roligt spel. Hoppas de fixar detta.. :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Är det verkligen ingen annan som får direct x-problem så fort man kommer till första menyn?

Jag fick det efter ca 1 timmes spelande igår, då kraschade spelet/DirectX...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALmo:

Sämsta betan jag spelat nånsin...

Spelade med 5 polare igår..
* Spelet startar inte för vissa.
* Kommer inte online
* Blir utkastad från servrar
* Går inte att komma in på servrar
* Spelkrasch
* Partyläget är nog det sämsta

Synd på ett så roligt spel. Hoppas de fixar detta.. :/

Mimst 3 av punkterna är antagligen pga DDOS eller överbelastning. Det funkade bra första dagen. (När det bara var Battlefield insiders)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Så du är en sån man inte vill spela med då som utnyttjar såna grejer i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte ens varför man ska behöva låsa upp saker man ska beta-testa. Jag hade inte haft några problem att ha någon i varken mitt eget lag eller fiendelaget som hade köpt tillgång till alla vapen via Origin, vilket är samma sak.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Behöver någon en extra spelare? Har svårt att övertala mina vänner att prova spelet eftersom de är för upptagna med nya WoW/Overwatch. Är snäll och trevlig från Göteborg!

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk inte kan ha lärt sig att storspel som tex battlefield alltid strular första dagarna när den stora massan ska spela, vara sig det är ddos eller inte, bara ha lite tålamod..

Permalänk
Entusiast

Nåt man dock bör tänka på är att detta är en beta...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Mimst 3 av punkterna är antagligen pga DDOS eller överbelastning. Det funkade bra första dagen. (När det bara var Battlefield insiders)

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, ja vet. Är insider

Menar att de har lite att göra. Om det överbelastar nu vill man väl inte tänka på hur det blir vid release..

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk

Synd att det är så mycket Battlefront saker som kommit över till Battlefield, värst är hela Squad Party systemet. Speciellt om man måste lira eller snacka med polare på konsol, känner på mig att det inte kommer förändras innan release. Önskar jag tog med mig speldatorn till plugget, men kommer kunna lira det imorn på datorn.

Spelet känns också väldigt fördummat i jämförelse med BF3 och BF4. Det är mycket mer som Battlefront eller som vissa säger Bad Company 2 fast med Battlefront känsla.

De som förhandsbokat försvarar spelet in i det sista, varför inte avboka och låta spelet vara släppt en vecka eller två. Kolla lite streams och youtube.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Lego Master

@ClintBeastwood:
Äh? Inte funderat på att progress-systemet är en av spelmekanismerna som behöver testas?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@ClintBeastwood:
Äh? Inte funderat på att progress-systemet är en av spelmekanismerna som behöver testas?

Då är det ju ännu bättre att han använde en glitch så utvecklarna blir på det klara med att det inte funkar som det ska.

Tycker ändå inte man ska jämföra en sån glitch med fusk som användaren jag quotade gjorde, eftersom utvecklarna redan säljer genvägar så man får alla vapen upplåsta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ClintBeastwood:

Då är det ju ännu bättre att han använde en glitch så utvecklarna blir på det klara med att det inte funkar som det ska.

Tycker ändå inte man ska jämföra en sån glitch med fusk som användaren jag quotade gjorde, eftersom utvecklarna redan säljer genvägar så man får alla vapen upplåsta.

Det var nedanstående jag refererade till:

Skrivet av ClintBeastwood:

Jag förstår inte ens varför man ska behöva låsa upp saker man ska beta-testa.

Att folk glitchar är ju "bra" i den mening att utvecklarna hittar kryphålen, men det var din inställning till att behöva låsa upp saker jag reagerade på. Självklart måste upplåsningsmekanismen testas lika väl som de saker du faktiskt låser upp.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det var nedanstående jag refererade till:

Att folk glitchar är ju "bra" i den mening att utvecklarna hittar kryphålen, men det var din inställning till att behöva låsa upp saker jag reagerade på. Självklart måste upplåsningsmekanismen testas lika väl som de saker du faktiskt låser upp.

Ja, det har du rätt i, det behöver också testas och det är ju den där glitchen ett bevis på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.