Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som fått ner uppdateringen ännu? När jag försöker får jag bara upp texten "Du behöver ingen uppdatering".

Står i länken varför

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Xbox One S 2TB + Halo Master Chief collection för 3990 lockar på MM, vore nice med en 4K spelare. Men ack så dumt det känns när man redan har en One :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Xbox One S 2TB + Halo Master Chief collection för 3990 lockar på MM, vore nice med en 4K spelare. Men ack så dumt det känns när man redan har en One :/

Du har One.

Vänta på Neo och Scorpio

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Fast det är just en prisvärd 4k bluray jag vill åt

Permalänk
Medlem

Vänta och se ifall Microsoft går ut med någon prisvärd inbyteskampanj.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt, för de är väl inte värda så mkt i dagsläget misstänker jag (konsoll+kinect)

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Jallle:

Vänta och se ifall Microsoft går ut med någon prisvärd inbyteskampanj.

Tror XO S är för billig för att de ska kunna göra en prisvärd inbyteskampanj på den. Du får ju minst 1200:- för din XO, billigaste på blocket ligger på 1600:-. Bara Kinect går på 500:- på blocket. Blir svårt att matcha det priset för inbyte.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Doktor_Krall:
Skulle säga att Gamestops är ganska prisvärd annars

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Skulle byta min xbox one mot en s på gamestop hade jag tänkt då erbjudandet var trevlig, nollställde den, rengjorde, packade ner och åkte till butiken (stod att de hade kvar på hemsidan). väl där så var alla slut, men de skulle få in fler under veckan.
Kollade idag med chatten och då kommer de inte skicka ut fler, samt att erbjudandet har gått ut.

Så nu har man en nollställd nerpackad one i bilen. Känns omotiverat att koppla in igen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Skulle byta min xbox one mot en s på gamestop hade jag tänkt då erbjudandet var trevlig, nollställde den, rengjorde, packade ner och åkte till butiken (stod att de hade kvar på hemsidan). väl där så var alla slut, men de skulle få in fler under veckan.
Kollade idag med chatten och då kommer de inte skicka ut fler, samt att erbjudandet har gått ut.

Så nu har man en nollställd nerpackad one i bilen. Känns omotiverat att koppla in igen :/

tråkigt om du inte får en maskin, tycker gamestop borde vara tydliga med sin info, så man slipper åka dit i onödan. Jag tror jag skiter i det helt. Kör på xbox play anywhere tjänsten i höst, så blir mest PC för mig. Däremot är ju Scorpion given när den kommer. Redan trött på One från början. Tycker konsolen är fortfarande dålig i jämförelse med 360 maskinen. Party chatten krånglar non stop. Den läser inte mina G933 lurar med sladden mellan kontrollen etc. Apparna är sega. Avskyr skype som också stänger ner sig ofta utan anledning. 360 var en mkt bättre konsol. Får hoppas de rättar till alla misstag med scorpion.

Permalänk

Doom för cirka 300 kronor på krysslådan nu. Värt slanten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Doom för cirka 300 kronor på krysslådan nu. Värt slanten?

Finns single-player demo i store.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En fråga.

Jag ser på Webhallen att det finns två One S modeller. En med 2TB och en med 1TB.

Frågan är när kommer 1TB?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är väl inte sagt, mer än "i höst" tror jag.

Permalänk
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Oj, inte så långt kvar nu. Hade fått för mig att det var ett spel som kommer först nästa år. Blir defenitivt ett köp för min del och då primärt PC-utgåvan. Har inget emot om jag får Xbox One-utgåvan också men beror mest på vad det kommer att kosta.

Permalänk
Medlem

Är Pandora den enda stream-musik tjänst som ska komma eller finns det något annat alternativ när man spelar? Media som jag har på datorn vet jag att jag kan streama men idag vill man ju kunna streama typ Spotify och liknande.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

tips om vart man kan köpa xbox live till "rätt" kurs?

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

tips om vart man kan köpa xbox live till "rätt" kurs?

http://www.cheapxboxlivecodes.com/xbox-live-gold-subscription...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Vad är den vanliga xbox ONE 1tb cod speciela edition värd på beg marknaden? spelar mindre o mindre..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Septembers spel

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Tycker Gold-spelen ser bra ut för september. Forza har man ju lite koll på och Mirrors edge har jag inte spelat, men det flesta verkar lovorda det. Xone spelen verkar också ok. Frågan är bara när man ska hinna spela allt som släpps. Har efter snart ett år inte köpt ett enda nytt spel till Xone. Lirar fortfarande mest Lego Star wars bakåtkompatibelt med Xbox360 med min son.

Permalänk
Inaktiv

Jag håller med om att det ser rätt okej ut. Personligen väntar jag iallafall en månad till med att förnya min XBL Gold då Xbox One-titlarna inte tilltalar mig personligen. Forza Horizon hade varit kul dock, har inte spelat första spelet. Samtidigt är jag inte ens i närheten av klar med 2an och 3an släpps ju nästa månad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jag håller med om att det ser rätt okej ut. Personligen väntar jag iallafall en månad till med att förnya min XBL Gold då Xbox One-titlarna inte tilltalar mig personligen. Forza Horizon hade varit kul dock, har inte spelat första spelet. Samtidigt är jag inte ens i närheten av klar med 2an och 3an släpps ju nästa månad.

Kom ihåg att om du spelar några tidigare släppta Games with gold så förlorar du rätten till dessa. Alltså de spelen slutar fungera när ditt live löper ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jfqvist:

Kom ihåg att om du spelar några tidigare släppta Games with gold så förlorar du rätten till dessa. Alltså de spelen slutar fungera när ditt live löper ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, jag har varit utan i en månad eller så. Men så länge jag får åtkomst till dessa igen när jag skaffar Gold igen så.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Kom ihåg att om du spelar några tidigare släppta Games with gold så förlorar du rätten till dessa. Alltså de spelen slutar fungera när ditt live löper ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Är du säker på att det är på det viset? Jag har alltid trott att man kunde fortsätta spela de Gold-spel man skaffat även om man gjorde uppehåll i live. Att man kunde fortsätta spela singelplayer alltså.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baradet Funkar:

Är du säker på att det är på det viset? Jag har alltid trott att man kunde fortsätta spela de Gold-spel man skaffat även om man gjorde uppehåll i live. Att man kunde fortsätta spela singelplayer alltså.

Det var så med Xbox 360-spelen innan One kom, spel man "fått" via Xbox Live Gold var dina för evigt. Nu är det mer tillfällig licens så länge man har Gold. Om jag nu inte missat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det var så med Xbox 360-spelen innan One kom, spel man "fått" via Xbox Live Gold var dina för evigt. Nu är det mer tillfällig licens så länge man har Gold. Om jag nu inte missat något.

Det är fortfarande permanent på alla 360-spel men enbart så länge man har gold.

Därav en av anledningarna till de olika butikerna för spelen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Det är fortfarande permanent på alla 360-spel men enbart så länge man har gold.

Därav en av anledningarna till de olika butikerna för spelen.

Hm, tycker mig ha läst att det slutade gälla för Xbox 360. Men bra att det är kvar iallafall.