Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananus:

Jobbar för närvarande som vägvakt, får ut ca 45k netto +/- 5k beroende på natt/övertid ob samt eventuella helgjobb, löneformen är dock timlön som ligger på 134kr/h, vi jobbar ganska mycket under säsongerna.

Bild på din lönespec? Kan tabort privat information personnummer mm.
(Brutto)
26 600 kr
Se mer lönestatistik
Lönestatistik för Vägvakt hämtas ur gruppen Övrig säkerhetspersonal från SCB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Bild på din lönespec? Kan tabort privat information personnummer mm.
(Brutto)
26 600 kr
Se mer lönestatistik
Lönestatistik för Vägvakt hämtas ur gruppen Övrig säkerhetspersonal från SCB

Vi jobbar för närvarande in fredagar vilket ger oss en del övertidstimmar resterande dagar som då skickar på lite extra pengar. Traktamente och km ersättning är skattefritt och visas ej på brutton, därför det kan se lite konstigt ut brutto vs netto.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananus:

https://s9.postimg.org/vegcianij/20160813_134833.jpg

Vi jobbar för närvarande in fredagar vilket ger oss en del övertidstimmar resterande dagar som då skickar på lite extra pengar. Traktamente och km ersättning är skattefritt och visas ej på brutton, därför det kan se lite konstigt ut brutto vs netto.

Jag förstår att det är många timmars jobb bakom den där specen, men den var verkligen fet måste jag säga. Grattis eller vad säger man

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

@Bananus: Öh, men du... du har ju inte 134 kr per timme... -_-''

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiveMeLibertyOrDeath1337:

@Bananus: Öh, men du... du har ju inte 134 kr per timme... -_-''

va? 134,63 står det klart och tydligt framför snoken på dig.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiveMeLibertyOrDeath1337:

C# .NET utvecklare
37500 kr/månad, 30 dagar semester (ingen betald övertid, men jobbar sällan över), mobiltelefon, 4.5% tjänstepension.

Det är stor brist på utvecklare, så... get some skills and join us!

Får man fråga hur länge du jobbat? Och vilken del av landet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är VA-ingenjör/konstruktör i Singapore. Omvandlat i kronor har bruttolön på 25.3k, nettolön 25k. 4 veckors semester, sjukvårdsförsäkrad och en uppsättning andra förmåner. Har en månadslön i årsbonus garanterad (13 månadslöner om året) plus performance-based bonus.

Är första jobbet efter examen. Är utbildad Väg- och Vatteningenjör.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

@Bananus: Hehe, läste fel. Jag hade fel.

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk
Skrivet av rMerll:

Får man fråga hur länge du jobbat? Och vilken del av landet?

Skickades från m.sweclockers.com

Göteborg, ca 5 år som utvecklare.

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk
Medlem

@Bananus: Borde du inte få en rätt otrevlig restskatt på det där..? Skatta 10000 på en inkomst på över 50000 är ju dömt att ge problem senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Bananus: Borde du inte få en rätt otrevlig restskatt på det där..? Skatta 10000 på en inkomst på över 50000 är ju dömt att ge problem senare.

Ja men det är ju massa OB o tracktmenten och semester ersättning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Ja men det är ju massa OB o tracktmenten och semester ersättning

Skickades från m.sweclockers.com

Man skattar väl ändå på dom sakerna också, eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Bananus: Borde du inte få en rätt otrevlig restskatt på det där..? Skatta 10000 på en inkomst på över 50000 är ju dömt att ge problem senare.

Det är som ciper säger, mycket skattefritt. Enligt specen har jag skattat 18.3k, inte 10. Lägger du på det på netto har du en brutto på 64.4k. Sa tidigare att ersättningar så som km/trakt ej skattas och därför ej syns på brutton. Därav att det kan se lite udda ut.

Nog om misstänksamheter nu. Jag tjänar inte bättre än er andra med fina it jobb, jag jobbar bara mer, därav tjänar mer.
Står i ur och skur 05.30-21.00 en vanlig dag. Kommer hem efter 00 på fredagmorgonen. Har en helt fri dag lördag sen åker jag igen söndag.
Det är inget flashigt jobb men det är värt en slant så mycket annat man missar.

Dela din lön på 165 (heltid) så ska du se att du tjänar nog mer än mig du å.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

@Bananus: Det var ingen tveksamhet eller att jag inte unnar dig att du tjänar väldigt bra pengar. Visste däremot inte att traktamenten och semesterersättning var skattefritt, därav att jag frågade.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inte så att man tjänar en väldans massa pengar och allt är frid och fröjd. Tjänar man bra så sliter man ju också för det. Mindre fritid osv... Själv får jag ut runt 20K efter skatt men har å andra sidan ett väldigt fritt jobb där jag styr min egen tid.

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyGreed:

Nu är det ju inte så att man tjänar en väldans massa pengar och allt är frid och fröjd. Tjänar man bra så sliter man ju också för det. Mindre fritid osv... Själv får jag ut runt 20K efter skatt men har å andra sidan ett väldigt fritt jobb där jag styr min egen tid.

Eller så är man egen, bra betalt och fritt

Visa signatur
Permalänk

Sommarjobbar som snickare och får 120kr/h det är inte så tokigt med tanke på att det är mitt första jobb och det finns möjlighet till heltidsanställning efter gymnasiet.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

2nd(3dline) 24000 brutto ca 27000+ brutto med jour

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Har fått förlängt på sommarjobbet så tog mig tiden att räkna lite på min lön. Har inte alla detaljer klara ännu men jag lär få sista pusselbitarna när nästa lönespec kommer. Kan hända att jag får en liten löneförhöjning snart också eftersom jag kommer utbilda mig vidare inom företaget.

För tidsperioden juni-november så kommer jag att snitta ca 29000kr brutto, inklusive OB, semesterersättning, samt än så länge ett extrapass. Jag var dock tjänsteledig tre pass över midsommar och gick miste om en väldig massa pengar så hade jag jobbat dom dagarna så hade jag legat på över 30k i snitt.

29000 kanske inte låter så fasligt mycket ändå med tanke på att det är inklusive semesterersättning och OB, men kollar man hur lång min arbetsvecka är i snitt under samma tidsperiod så är den ca 32.8h. Jag har egentligen 36h arbetsvecka men eftersom jag missade 36h så blev det lite lägre. Hade jag inte varit ledig så hade jag haft en snittvecka på 37.4h nu denna tidsperiod.

Jag lär dock få jobba fler extrapass, speciellt eftersom jag kommer att bli utbildad för ännu en roll. Hoppas få upp till 40h snittvecka. Just nu ligger totala inkomsten fram till det datum jag fick förlängt till på ca 190k. Jag hoppas att jag kan få upp den siffran till kanske 205-210k.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Bytte upp mig. Skrev på kontraktet i maj, börjar i oktober. Pappaledig atm.
Architect inom nätverk och kommunikation. 58k/mnd brutto.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

Jag är utbildad civ. ing. inom industriell ekonomi. Det är en väldigt bred utbildning, men jag känner helt klart att det är rätt utbildning för denna typen av jobb (eg. inte branschberoende, även om det är lättare att få in en fot inom industri).
Jag jobbar mycket med problemlösning kan man väl säga. En del "brandsläckande", men samtidigt är det väldigt viktigt att det även kommer löna sig i framtida projekt, dvs. inte engångslösningar. Sen driver jag också ett par projekt som är mer långtgående för att förbättra verksamheten, hur mycket tid jag hinner lägga på dessa beror på hur mycket andra saker som dyker upp. Uppskattar mycket att jag är ansvarig för mitt eget jobb och var jag ska lägga fokus, samtidigt som jag har riktigt bra stöd om jag behöver hjälp.
Vad jag faktiskt lägger tiden på är beroende på problemet. Mycket möten och intervjuer med folk, en del eget arbete vid dator. Besvarar det din fråga?

Går man den linjen så är man väl misslyckad om man inte blir chef/VD... Men det tar väl några år förstås!

Permalänk
Medlem

30500kr i grundlön utan tillägg. Inom gruvindustrin.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Någon som har Siemens som arbetsgivare och kan berätta lite ifall dom är bra osv?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mechanix:

Det blir ju något diffust när folk skriver "får ut 25k, jobbar inte helg" och liknande. Ett bättre och mer informativt sätt vore t.ex. att säga grundlön 25000, därtill skifttillägg 3000 (eller vad det nu kan tänkas vara) samt övriga ersättningar (t.ex. traktamente). Sen vad skattekostnaden blir kan man ju själv räkna ut (ganska ointressant).

Exakt. Vad är poängen med att säga vad man får ut efter skatt? Det är ju helt individuellt. Kan ju skilja +/- 30% där.

Skriv för bövelen som Mechanix säger!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

20.4k före skatt.. Jobbar på Samhall, Relativt fritt jobb + övertid titt som tätt.. Aug fick ja ut 19k efter skatt, Då med en extrahelg (3.5k före skatt) och 20h OB.. 188 arbetstimmar totalt..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Nevil:

20.4k före skatt.. Jobbar på Samhall, Relativt fritt jobb + övertid titt som tätt.. Aug fick ja ut 19k efter skatt, Då med en extrahelg (3.5k före skatt) och 20h OB.. 188 arbetstimmar totalt..

Hur länge har du jobbat för Samhall och är det lägsta eller högsta lönen?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Hur länge har du jobbat för Samhall och är det lägsta eller högsta lönen?

Till o från i 3 år.. Nästan lägsta lönen.. Löneklass 1 + ett "Mångkunnighetstillägg" på 875:-.. Så grundlönen ligger på ~19400:- före skatt..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag skulle påstå det motsatta, att det är väldigt svenskt att undvika prat om lönen för att det ska vara så känsligt. Personligen tycker jag öppenhet är bra.

Tror det gäller väldigt mycket utanför Sverige också att man inte pratar om sina löner. Dock är det bra, i alla fall om man har samma typ av arbete så man kan jämföra. Morsan fick reda på att hon får sämre betalt än kollegor som hade mindre än hälften så mycket erfarenhet, hon jobbar som personlig assistent i kommunen.

Permalänk
Inaktiv

18 år gammal. Produktkoordinator. Tjänar 120 kr timmen plus semesterersättning, jobbar 9 timmar per dag i snitt.

Edit: 17k netto förra månaden med ca 1 vecka mindre arbetstid, lär bli runt 20k netto denna månaden.

Permalänk
Medlem

9853 + resekostnader. Neurologiska funktionshinder ftw.