Två olika produktnycklar (Windows 7 och 10) på samma maskin

Permalänk
Medlem

Två olika produktnycklar (Windows 7 och 10) på samma maskin

Tjena!

Har haft stora problem med uppgradering från Windows 7 till 10. Detta gjordes med den fria uppgraderingen från en Windows 7 OEM-nyckel. Bestämde att gå tillbaka till 7 pga kompabilitetsproblemen, vilket skulle vara möjligt att göra inom 30 dagar. Dock går det inte att aktivera 7 igen, det står något i stil med att nyckeln har använts för maximalt antal aktiveringar. Tänkte dock att det kunde vara bra att ha kvar denna produktnyckel aktiverad på Windows 10 utifall man vill prova igen framöver. Men till dess är planen att köra vidare på Windows 7, så jag tänkte att det skulle gå att köpa en billig OEM-nyckel. Frågan är dock om den gamla produknyckeln fortfarande kommer vara aktiv och användbar på Windows 10 om jag aktiverar en annan Windows 7-nyckel från samma maskin?

Någon som har nån idé kring detta?

Tack på förhand!

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Vila i frid

Tyvärr, kopieringsskydd drabbar enbart de som är ärliga. Din gamla W7/W10-nyckel kommer att vara giltigt om du installerar W10 på samma maskin igen.

Tagit bort tveksam länk (§7) /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Dom kommer ihåg att du haft Win 10 aktiverad på datorn.

Hoppa över steget där den frågar efter nyckel nästa gång du installerar Win 10. När du är klar behöver du bara koppla upp dig mot internet så blir du aktiverad efter ett tag. Kan ta allt från några sekunder till flera timmar.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Skrivet av hasenfrasen:

Tyvärr, kopieringsskydd drabbar enbart de som är ärliga. Din gamla W7/W10-nyckel kommer att vara giltigt om du installerar W10 på samma maskin igen.

/forums.mydigitallife.info

Ja, det verkar ju lurt.. :/ Så det innebär att även min nyinförskaffade 7-nyckel också kommer fortsätta fungera, även om jag väljer att gå tillbaka till 7 än en gång om fortfarande inte 10 skulle fungera tillfredsställande (säg om jag tex väljer att prova det om ett år)?

Skrivet av panpo98:

Dom kommer ihåg att du haft Win 10 aktiverad på datorn.

Hoppa över steget där den frågar efter nyckel nästa gång du installerar Win 10. När du är klar behöver du bara koppla upp dig mot internet så blir du aktiverad efter ett tag. Kan ta allt från några sekunder till flera timmar.

Alright, härligt! Finns det någon tidsgräns för att återaktivera 10 tro?

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardell:

Alright, härligt! Finns det någon tidsgräns för att återaktivera 10 tro?

http://www.sweclockers.com/artikel/20640-guide-uppgradera-gra...
Giltig på livs tid.

Permalänk
Medlem

Windows 7-koden aktiverades då smärtfritt! Återstår att se hur det går att återaktivera Windows 10 sen då, men när det blir har jag ingen tidsplan för. Tack för alla svar!

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX