Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Hedersmedlem

@jOnÄTÄn: Vad var det som gick sönder och i vilket sammanhang?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@jOnÄTÄn: Vad var det som gick sönder och i vilket sammanhang?

Motorn "brann" upp. Har för mig det var när man borrade. En dog redan på första användningen någon höll en vecka den tredje höll två dagar. Men den fjärde har vi haft nu ca ett år så troligtvis en dålig batch eller liknande vi fick våra ur. Det var som sagt samma användningsmönster som våran makita 14,4v hade klarat i flera år utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

@jOnÄTÄn: Och vilket användningsmönster är det? Det är intressant att få veta såklart!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@jOnÄTÄn: Och vilket användningsmönster är det? Det är intressant att få veta såklart!

Inget speciellt mest borrning i metall . Inte så mycket skruvande eftersom vi även köpte skruvdragaren. Men de kändes som de gick sönder lite slumpmässigt alltså svårt att säga vad som gjorde att de brände, och jag körde bara en av gångerna då var det ett 7,5mm hål i en balk 10mm balk eller liknande.

Edit årsmodell 2013 sn35137 står det på den som håller bra

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Nice! La också en beställning igår

Good choice

Skrivet av El1min4tor:

Har haft min i tre veckor nu och det finns inte ord för hur nöjd jag är!

Bra köp!

Jag känner mig väldigt nöjd! La dock in CM 13 direkt på den. Jag kör den med dubbla SIM Har du "konfigurerat" din hemskärm något? Om ja, kan man få se någon bild? (fast kanske i denna tråd istället)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Testade kameran från min förra post för att fota bla mitt senaste inköp.
Ingen värsting direkt men mer än jag behöver och väldigt rolig att utforska skogarna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Good choice
Jag känner mig väldigt nöjd! La dock in CM 13 direkt på den. Jag kör den med dubbla SIM Har du "konfigurerat" din hemskärm något? Om ja, kan man få se någon bild? (fast kanske i denna tråd istället)

Jag funderade på att lägga in CM, men efter att ha kört Oxygen i några veckor har jag märkt att det verkligen inte är några funktioner jag saknar samt att det är ruskigt stabilt. Gillar att hålla mina hemskärmar väldigt enkla, men kan slänga upp en bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Fick mitt nya grafikkort så att jag äntligen fått ihop min nya dator. Hade tänkt att köra med mitt R9 fury men visade sig att chassit inte stödjer kort som klassas som 2,5 slots.
GTX 1060
http://imgur.com/a/7AHvH

Lägger upp en bild på resten också för det klassas som senaste köp enligt mig om man räknar bort mat och etanol
http://imgur.com/IXvcY1z

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn du måste använda direktlänken från imgur när du postar

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

@jOnÄTÄn du måste använda direktlänken från imgur när du postar

Vilken är det? Testat med alla länkar jag hittat där men ingen verkar fungera.

Edit löste det högerklicka på bilden och kopierade bildadress. Det var nytt för mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Digital fyndjägare

960GB SSD + 32GB microSDHC + 16GB USB Flash Drive

+ en sådan till luren

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inget speciellt mest borrning i metall . Inte så mycket skruvande eftersom vi även köpte skruvdragaren. Men de kändes som de gick sönder lite slumpmässigt alltså svårt att säga vad som gjorde att de brände, och jag körde bara en av gångerna då var det ett 7,5mm hål i en balk 10mm balk eller liknande.

Edit årsmodell 2013 sn35137 står det på den som håller bra

Jag tycker det är lite mystiskt att den som ni har fått utbytt är från 2013 eftersom modellen kom först 2014 och det kitet jag köpt är från 2015 (100års-jubileum i svart låda/metallic-lack).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tycker det är lite mystiskt att den som ni har fått utbytt är från 2013 eftersom modellen kom först 2014 och det kitet jag köpt är från 2015 (100års-jubileum i svart låda/metallic-lack).

Det har du rätt i kikade mer noga på din bild och det skiljer sig lite i utseendet annan chuck bland annat så kanske Är lite bättre komponenter i din modell. Får be om ursäkt för att jag varnade då. Vår är av modell DDF 480.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Testade kameran från min förra post för att fota bla mitt senaste inköp.
Ingen värsting direkt men mer än jag behöver och väldigt rolig att utforska skogarna med.

https://c3.staticflickr.com/9/8417/28763785370_074777e6a2_z.jpg

Riktigt kul att cykla! Köpte en hoj i början av semestern och har också öst runt i skogen

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag funderade på att lägga in CM, men efter att ha kört Oxygen i några veckor har jag märkt att det verkligen inte är några funktioner jag saknar samt att det är ruskigt stabilt. Gillar att hålla mina hemskärmar väldigt enkla, men kan slänga upp en bild.

http://i64.tinypic.com/2r3f8tt.png

Ok, jag vill ja automatiska regler, dvs att telefonen automatiskt går in i ljudlöst läge bland annat, vilket inte finns i OOS samt notifikationsproblemet som är mycket mindre i CM o lite andra saker :). Men bara man är nöjd så

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

nvm

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nya delar till HTPC'n

En till NAS med en intel quad core samt 8GB ram

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Lite nytt till dumburken.

Permalänk
Medlem

Fick bli en AP. En Ubiquiti UniFi AP AC Lite närmre bestämt. Smidig installation och setup. Nöjd med mitt köp.

Installerad i hallen, centrum för lägenheten. Väldigt temporär kabeldragning.

Dold text
Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Ganska schysst uppgradering från gtx580 och i7 2600k!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Nya delar till HTPC'n
http://i.imgur.com/G25pOqM.jpg

En till NAS med en intel quad core samt 8GB ram
http://i.imgur.com/XYNDqfo.jpg

Bra köp, är nöjd med min Qnap TS-251. Har inte tutat i mer minne dock, använder den bara för storage.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Speed

Titan X
P3700 2TB

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Provkör borrmaskinen ganska hårt så du vet om den är kass eller ej innan garantin går ut. Vi köpte just det paketet förra året på jobbet och tror vi fick 3 nya innan vi fick en som höll. Och nej det är inte vi som är idioter vi hade deras 14,4v maskin innan och den var i alla fall 5 år gammal innan någon "råkade" få med sig den hem. Antagligen hade vi otur och fick maskiner ur en dålig batch men kan vara bra att veta i alla fall. Skruvdragaren är mycket bra i alla fall.

Min makita LXT brann också upp.. Eller rättare sagt hastighetsregleringen gjorde det.
Den hade iofsig några år på nacken och ja använde den till att SAAAAKTA skruva karmskruv som trilskades. Så man får nog säga att det var lite avändarfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadleus:

Kom just att tänka på en sak när ja såg dina inköpt. Är du samma Deadleus som hängde på Sweclockers IRC kanal för MÅNGA år sedan och köpte ett Dual Tyan Thunder p3 moderkort och 1-2gig rambus minne av mig månne??

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Bra köp, är nöjd med min Qnap TS-251. Har inte tutat i mer minne dock, använder den bara för storage.

Tack så mycket

Vilka hårddiskar använder du?

Vad får du för hastigheter när du skriver till nasen, samt om du läser från den?

Jag håller på att ställa in inställningarna just nu, dock så tar "scanning for bad blocks" en j*vla tid måste jag säga !

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Vart ett Vortex Poker 3 (Pok3r) med clear switchar , sjukt skönt !

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

@Triton242: Det är korrekt

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Tack så mycket

Vilka hårddiskar använder du?

Vad får du för hastigheter när du skriver till nasen, samt om du läser från den?

Jag håller på att ställa in inställningarna just nu, dock så tar "scanning for bad blocks" en j*vla tid måste jag säga !

Jag kör wd red, 2x2 TB

Får ~110-112 MB/s när jag kopierar en 6 GB mkv-fil till och från. Använder båda NIC:sen.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Jag kör wd red, 2x2 TB

Får ~110-112 MB/s när jag kopierar en 6 GB mkv-fil till och från. Använder båda NIC:sen.

Okej det låter ju strålande!

Körde du bad block testet vid installationen ? Hur långt tid tog det för dig ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

Vart ett Vortex Poker 3 (Pok3r) med clear switchar , sjukt skönt !

http://i.imgur.com/6GwAPo8.jpg

kanske dags för en ny musmatta också? ser lite nött ut i kanten

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"