Permalänk
Medlem

16årings rum

Då min syster flyttat ut så fick jag ta över hennes gamla rum (4 kvadrat större ) så tänkte varför inte lägga ut ett galleri på transformationen ifrån "tjej" tonårsrum till "kill" tonårsrum. Hoppas ordvalet inte retar upp någon extrem feminist.

Vill nämna att det inte är 100% färdigt ännu och ser därför lite tomt ut, ska måla socklar/foder, dra internetkablar längs med sockel, in med tavlor, växter, gardiner, montera led belysning osv. Kommer uppdateras allt eftersom, tips/kritik mottages gärna!

Dator setup:
Silverstone TJ07
Gigabyte ga-z87x-ud3h
i5 4670k
r9 280x crossfire
16GB corsair ram
120gb ocz ssd
1TB hdd

Tv-hörna:
Wii
Xbox 360
Chromecast
Grundig 32" Tv

Elsa:
Bondkatt

Besök galleriet här

Permalänk

Nice rum ändå önskar jag kunde få ha min dator på mitt rum :/ men icke sa morsan och ställde dit en bäddsoffa. när jag hotade med att slänga ut min tv som jag ändå aldrig använder så sa dem att vi inte har något skrivbord :/ avundas alla som kan ha datorn op rummet <3

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

@john00133: Har själv datorn på rummet eftersom de vet att jag sköter mig tex inte sitter uppe hela natten, spelar inte hela dagar.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

@john00133: Har själv datorn på rummet eftersom de vet att jag sköter mig tex inte sitter uppe hela natten, spelar inte hela dagar.

mina föräldrar vet att jag inte kommer sitta hela nätterna... dem har rummet precis under mig. Grejen e den att dem påstår att jag ska ha tvn kvar. Samt speciellt att det är jobbigt att dra nät till datorn. vilket är sant jag är så långt från nätet som möjligt i mitt rum om jag vill ha trådat. men om jag säger ''jag kan köra trådlöst'' så kommer de upp en massa andra anledningar

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

mina föräldrar vet att jag inte kommer sitta hela nätterna... dem har rummet precis under mig. Grejen e den att dem påstår att jag ska ha tvn kvar. Samt speciellt att det är jobbigt att dra nät till datorn. vilket är sant jag är så långt från nätet som möjligt i mitt rum om jag vill ha trådat. men om jag säger ''jag kan köra trådlöst'' så kommer de upp en massa andra anledningar

Måste vara det löjligaste jag har hört

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

mina föräldrar vet att jag inte kommer sitta hela nätterna... dem har rummet precis under mig. Grejen e den att dem påstår att jag ska ha tvn kvar. Samt speciellt att det är jobbigt att dra nät till datorn. vilket är sant jag är så långt från nätet som möjligt i mitt rum om jag vill ha trådat. men om jag säger ''jag kan köra trådlöst'' så kommer de upp en massa andra anledningar

Homeplug? Funkar bra hemma hos mig även fast huset e gammalt

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

mina föräldrar vet att jag inte kommer sitta hela nätterna... dem har rummet precis under mig. Grejen e den att dem påstår att jag ska ha tvn kvar. Samt speciellt att det är jobbigt att dra nät till datorn. vilket är sant jag är så långt från nätet som möjligt i mitt rum om jag vill ha trådat. men om jag säger ''jag kan köra trådlöst'' så kommer de upp en massa andra anledningar

haha fan va ruttna föräldrar

Permalänk
Skrivet av d0mpi:

haha fan va ruttna föräldrar

jo tack har försökt sedan vi flyttade men dem är strängt emot

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Hur mycket gick skrivbord+golv+färg på blev ju snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD R5 5600X | Minne: 32GB 3200Mhz | Chassi: Louqe S1 Mk2 | GPU: EVGA 2080 | Kylning: Noctua NH-L12S | Drive: PNY 500gb NVME| PSU: SF600 Platium SFX |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar:

Hur mycket gick skrivbord+golv+färg på blev ju snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar

Färg samt spackel är ifrån biltema ca 360kr (14liter färg, 5liter spackel)

golv från bauhaus ca 1000kr

skrivbord ikea bänkskiva karlby 599kr (rea) bordsben sjunne 100kr st.

Så allt som allt ca 2360kr Dock beror ju priset på färg samt golv på storleken på rummet, blev endel över utav färg och golv för vår del.