Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bjornhallberg:

Vet inte om detta är rätt tråd men jag vill höja ett varningens finger för hur NetOnNet skickade ut iaf min 4TB WD RED-drive. Anti-stat-påse inuti världens tunnaste jiffy-påse (direkt i brevlådan, vilket iofs inte är problemet här). Skulle jag skicka in en disk så till WD på reklamation ex skulle den anses förverkad.

Jag har stött på samma sak från detta företag, lite drygt två år sedan och två WD Red 1TB som skickades i en jiffypåse utan något som helst skydd. Trist att de fortfarande sköter leveranser så dåligt, är ju känsliga produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack! Köpte ett förra gången de hade rea på dem för 39 kronor, inte så snabbt kanske men oslagbart för det priset. Hoppas man får köpa den här gången också utan att ordern makuleras.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag som precis tänkte gå in på mymemory.co.uk för att köpa ett billigt 16 GB USB minne för bl.a. OS installationer men surfade in på Dagens Fynd först utifall att det fanns något fynd - stort tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag som precis tänkte gå in på mymemory.co.uk för att köpa ett billigt 16 GB USB minne för bl.a. OS installationer men surfade in på Dagens Fynd först utifall att det fanns något fynd - stort tack!

Sedär! Vilken tur att jag övervägde att slänga in ett inlägg då!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Minnet är redan slut i deras Webblager

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag som precis tänkte gå in på mymemory.co.uk för att köpa ett billigt 16 GB USB minne för bl.a. OS installationer men surfade in på Dagens Fynd först utifall att det fanns något fynd - stort tack!

Samma här, dock samma modell men 128gb för ca 300kr inkl frakt (bra pris det med!).

Skrivet av YamahaDGX630:

Sedär! Vilken tur att jag övervägde att slänga in ett inlägg då!

Tack för tipset!

Skrivet av frizzy10:

Minnet är redan slut i deras Webblager

Gick undan! Var 46st kvar för 50min sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Minnet är redan slut i deras Webblager

Skrivet av kronwalled:

Samma här, dock samma modell men 128gb för ca 300kr inkl frakt (bra pris det med!).

Tack för tipset!

Gick undan! Var 46st kvar för 50min sen.

Ja jäklar! Var 50+ när jag skrev inlägget. Kan jag ha hjälpt Inet med dagens försäljning tro...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ja jäklar! Var 50+ när jag skrev inlägget. Kan jag ha hjälpt Inet med dagens försäljning tro...

Jag beställde ett vid 22:29, gick att beställa fast det stod slut i lager så får väl se om det fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett (1) USB-minne lite innan tipset postades (17.40), då var det 50+ kvar. Kollade lite när jag kom hem från gymmet och det var 46 eller 48 kvar. Sen blev det slut ganska fort.. Provade att lägga "en massa" i kundvagnen och det är ingen begränsning som gör att man inte kan lägga en order på 30 stycken. Är ju möjligt att någon har gjort, och får sin order makulerad. Så hoppar dom tillbaka som "i lager" imorgon. (Så för den intresserade kan det kanske vara värt att "chansa" och lägga en order.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornhallberg:

Vet inte om detta är rätt tråd men jag vill höja ett varningens finger för hur NetOnNet skickade ut iaf min 4TB WD RED-drive. Anti-stat-påse inuti världens tunnaste jiffy-påse (direkt i brevlådan, vilket iofs inte är problemet här). Skulle jag skicka in en disk så till WD på reklamation ex skulle den anses förverkad.

Knäppte Du några bilder på det? Skicka det till NetOnNet så dom får ta del av informationen och förbättra sig.
Dom kanske t.o.m har en representant här på SweC?

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornhallberg:

Vet inte om detta är rätt tråd men jag vill höja ett varningens finger för hur NetOnNet skickade ut iaf min 4TB WD RED-drive. Anti-stat-påse inuti världens tunnaste jiffy-påse (direkt i brevlådan, vilket iofs inte är problemet här). Skulle jag skicka in en disk så till WD på reklamation ex skulle den anses förverkad.

Fick även min disk jag beställde från Inet på detta vis häromveckan. Kontrollera den noga och se så den fungerar som den ska

Allt för miljön...

Jag tror dock att det i längden blir billigare om butikerna skickar känsliga produkter (mekaniska diskar etc.) i välemballagerat paket och inte som i mitt fall bara skyddas av en förbannad pingvinstång.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Jag tror dock att det i längden blir billigare om butikerna skickar känsliga produkter (mekaniska diskar etc.) i välemballagerat paket och inte som i mitt fall bara skyddas av en förbannad pingvinstång.

*Lol*

Även jag har fått "pingvinstång emballaget", tror det förökar sig?
Har inte testat innehållet än, men att skicka diskar så?

Undras om det inte uppfanns ett nytt ord/namn nu? Pingvin emballage.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Beställde ett USB-minne från Inet igår, de tog uppenbarligen slut väldigt fort. När jag beställde tog de precis slut i webbutiken, men det fanns kvar i de lokala butikerna. Nu går produkten inte ens att beställa. Min order är märkt "Ej i lager". Får se vad som händer.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Glöm det, var ute och cyklade!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ingen som köpt Maxell tank 4TB och vet vilken disk som gömmer sig inuti?

Skrivet av chloe:

Jag köpte en, 1000-lappen för 4tb lockade och jag behövde mer lagring. Det sitter en Seagate-disk i (ST4000DM000-1F2168) så det är ingen höjdare direkt men för det priset kan man ju inte vänta sig mer. Jag kan inte svara på hur svårt det är att ta isär kabinettet.

i mina var det ST4000DM000-1F2168

Sitter 2 skruvar under de främre gummifötterna. enkelt att ta ut disken.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Mayhems Starter kits 240 eller 360. Vet inte riktigt hur det blir med frakt men bra pris på grejerna i alla fall:

https://mayhems.co.uk/starter-kits/

Är detta verkligen något att ha? Ser varningstrianglar när jag läser "Lian Li CPU Block".

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Är detta verkligen något att ha? Ser varningstrianglar när jag läser "Lian Li CPU Block".

Jag går inte i god för prylarna på något sätt men Mayhems ju har ett gott rykte och det är mycket man får för pengarna.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har stött på samma sak från detta företag, lite drygt två år sedan och två WD Red 1TB som skickades i en jiffypåse utan något som helst skydd. Trist att de fortfarande sköter leveranser så dåligt, är ju känsliga produkter.

Vansinnigt att man ska behöva beställa någon till grej bara för att det inte ska rymmas i ett vadderat kuvert och skickas mer välpaketerat.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

QPAD-mk-50 mx för 649:-, perfekt för er som vill ha ett mekaniskt tangentbort men inte kräver att det är bakgrundsbelyst.

https://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-mx-red/#merinf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Beställde ett USB-minne från Inet igår, de tog uppenbarligen slut väldigt fort. När jag beställde tog de precis slut i webbutiken, men det fanns kvar i de lokala butikerna. Nu går produkten inte ens att beställa. Min order är märkt "Ej i lager". Får se vad som händer.

De gör ju fortfarande reklam för dem i dagens Metro så...

Permalänk
Skrivet av Aene:

De gör ju fortfarande reklam för dem i dagens Metro så...

Vi får se som sagt. Fortfarande "Ej i lager" på min order.

https://www.inet.se/produkt/5340060/samsung-bar-standard-16gb...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Skrivet av Aene:

De gör ju fortfarande reklam för dem i dagens Metro så...

Samma sak hände mig när jag beställde Samsung's 64 giggare som Webhallen la ut för ett tag sen. Inget att oroa dig för - tror det är Samsung som ligger bakom vrakpriserna och sedan skickar ut dem enligt förfrågan.

Permalänk
Medlem

Ville bara lägga in ett gott ord för Asus RT-N12D som e rea nu på tråden. Köpt åt lillebror, och mormor och kompisar. Routern gör det den ska och wifi fungerar fint. Kan nog inte få en bättre router får sån peng. (150 kr e ju för billigt.)

Permalänk
Medlem

Beställt, skall bli intressant och se om man får den.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=9719137&Sta...

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Beställt, skall bli intressant och se om man får den.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=9719137&Sta...

Extremt tveksamt, måste vara något fel. Normalpriset ligger på över 3K.
674:- inkl. frakt (för Swecmedlemmar) låter ganska enkelt för bra för att vara sant...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Extremt tveksamt, måste vara något fel. Normalpriset ligger på över 3K.
674:- inkl. frakt (för Swecmedlemmar) låter ganska enkelt för bra för att vara sant...

I vilket fall värt och testa, funkar det inte så ramlar ju pengarna tillbaks igen

Sen så ska ju erbjudandet anses vara realistiskt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=452477

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Extremt tveksamt, måste vara något fel. Normalpriset ligger på över 3K.
674:- inkl. frakt (för Swecmedlemmar) låter ganska enkelt för bra för att vara sant...

Skrivet av Cr0wl3y:

I vilket fall värt och testa, funkar det inte så ramlar ju pengarna tillbaks igen

Sen så ska ju erbjudandet anses vara realistiskt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=452477

Verkar vara någon distributör som fått spader med sina priser. Asedo hade än billigare, men försöker du gå till sidan = produkten kan inte hittas, så troligtvis märkte de felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Verkar vara någon distributör som fått spader med sina priser. Asedo hade än billigare, men försöker du gå till sidan = produkten kan inte hittas, så troligtvis märkte de felet.

Något knas är det allt, här har vi 80+ guld agget som misco säljer gick på ~3000 innan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2768821

Permalänk
Avstängd

Nja. Det är fyra år gammalt @albin967. Dom sista slumpas möjligen bort.

Klickade hem en router @Simoneriksson. Bra grej att ha hemma och verkligen bra pris på den nu.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Stisse-Nisse-:

i mina var det ST4000DM000-1F2168

Sitter 2 skruvar under de främre gummifötterna. enkelt att ta ut disken.

skruvar? jag bara bände upp lådan?
var dock försiktig där kontakterna ska kopplas in för ja böjde den sidan så trodde att kontakten på disken gick sönder

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."