Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Någon som faktiskt vet vad siffran som ploppar upp bredvid Elimination noten när man får en kill/assist?

Först trodde jag att det var ett procentantal för hur mycket skada man gjort, men det är det ju uppenbarligen inte. Har fått en 89"%" och 100"%" på bastion (300hp) och Roadhog (600hp) men min total damage under gamet är 320...

Ser även killcams när folk dödar mig från fullt liv och får 29"%".

Detta är ju lite av ett mysterium, jag hade gjort samma antagande som du tidigare.. Kan det vara skada gjord i förhållande till aktuell HP inom ett visst tidspann innan döden? Ex. om vi antar att det är 10 sekunder och du springer på en Roadhog som bara har 100hp och du gör all den skadan själv och då får 100 "%" då du var den enda som gjorde skada tiden innan död? Det känns lite logiskt då man annars hade fått eliminations för motståndare som man sköt på för 5 minuter sedan om de inte kunnat få tillbaka något liv efter det. Allt är bara spekulationer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Detta är ju lite av ett mysterium, jag hade gjort samma antagande som du tidigare.. Kan det vara skada gjord i förhållande till aktuell HP inom ett visst tidspann innan döden? Ex. om vi antar att det är 10 sekunder och du springer på en Roadhog som bara har 100hp och du gör all den skadan själv och då får 100 "%" då du var den enda som gjorde skada tiden innan död? Det känns lite logiskt då man annars hade fått eliminations för motståndare som man sköt på för 5 minuter sedan om de inte kunnat få tillbaka något liv efter det. Allt är bara spekulationer...

Skickades från m.sweclockers.com

En bra tanke, men det stämmer inte heller, min kompis har fått 100"%" på mig när en annan fick killen, och på killcamen ser man dessutom att denne fick 27"%".

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hittade detta på reddit.

"It's how much "fire" that added. Among other things, like heals, you get a certain amount of fire for killing players and other units like turrets or Junkrat's mines.

I think you need 250 fire to be "on fire" and the entire bar is 350, and it slowly ticks down if you aren't accumulating anything."

Låter väl rimligt det med men jag trodde också att det var någon sorts procent damage eftersom man aldrig får över 100. En kombination av de båda?

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Hittade detta på reddit.

"It's how much "fire" that added. Among other things, like heals, you get a certain amount of fire for killing players and other units like turrets or Junkrat's mines.

I think you need 250 fire to be "on fire" and the entire bar is 350, and it slowly ticks down if you aren't accumulating anything."

Låter väl rimligt det med men jag trodde också att det var någon sorts procent damage eftersom man aldrig får över 100. En kombination av de båda?

Nej, alltså procent av livet är helt uteslutet, det är väl i så fall bara en poäng baserat på något helt annat, för hur mycket procent man gjort visar det inte. Det med elden var väl då en vettig förklaring. Hade dock varit intressant att veta vad siffran är baserat på.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: Aa nä kanske är det så. Man kanske får x-antal heat för hur mycket damage/nytta man gjorde, eller är det baserat på hur mycket dem hade.

"The threshold for being on fire is 250 fire points. The points decay at a rate of 5 per second, and the meter visually caps at 350 points. However, you can gain unlimited fire points, and the meter won't start ticking down until you're at 350 or lower"

Permalänk

Funderade på att skaffa Overwatch. Men efter läst hur många av matcherna är kassa, med dålig matchmaking. Så stannar jag nog kvar i CSGO, cyka blyat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

@Berglund03:

Det är rätt jobbigt om man spelar själv. Hopplöst att få den ulti-combo och lagspel som krävs med en massa randoms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

Funderade på att skaffa Overwatch. Men efter läst hur många av matcherna är kassa, med dålig matchmaking. Så stannar jag nog kvar i CSGO, cyka blyat.

Lika bra att skaffa det, spelet är kul, men ibland blir man arg barra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Blir arg på alla spelare som är så otroligt omogna, kaxiga, allmänt toxic och förstör spelet för laget.
Ibland undrar jag hur de ligger på den ranken man kör på..

Blockar en spelare ungefär vartannat game.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Gustenrocks:

@Berglund03:

Det är rätt jobbigt om man spelar själv. Hopplöst att få den ulti-combo och lagspel som krävs med en massa randoms.

Skrivet av Dekkan:

Blir arg på alla spelare som är så otroligt omogna, kaxiga, allmänt toxic och förstör spelet för laget.
Ibland undrar jag hur de ligger på den ranken man kör på..

Blockar en spelare ungefär vartannat game.

Vilken rank ligger ni på?
Jag upplever ovan sagda problem rätt sällan och pendlar mellan 60-63.

Permalänk
Medlem

@huttala: Nivå 51, nu typ 47 efter helgen. Erkänt kört totalt kanske 20 competitive. Kan förstås vara så att jag inte är så bra som jag tror men folk spelar verkligen jättekonstigt. Har dock inte upplevt någon rage eller så, bara noll kommunikation.

Det är spawna, löpa in solo och dö som gäller. Gärna dö inom de första låsta 20 sekunderna med bara för att säkerställa förlusten

EDIT: värt att tillägga är förstås att ibland så klickar det och vi kör över motståndarlaget. Men det är sällan för att vi spelar bra ihop utan mest för att de andra var superdåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

Funderade på att skaffa Overwatch. Men efter läst hur många av matcherna är kassa, med dålig matchmaking. Så stannar jag nog kvar i CSGO, cyka blyat.

Det är underhållande men iom att det är "20 tick" som gäller dör man av bullshit för ofta. Flera gånger om dagen man använder en skill som skall göra en odödlig eller hoppa iväg men innan det reggats är du död.

Finns en anledning att vi kallar det för "Triggerwatch" i kompiskretsen. Prepare to get tilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tycker det blir värre ju högre jag kommer. Folk klagar som satan på varandra.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Det är underhållande men iom att det är "20 tick" som gäller dör man av bullshit för ofta. Flera gånger om dagen man använder en skill som skall göra en odödlig eller hoppa iväg men innan det reggats är du död.

Finns en anledning att vi kallar det för "Triggerwatch" i kompiskretsen. Prepare to get tilt.

Jag håller tummarna om att tickraten kommer ökas. Kombinationen av att du inte vet vad motståndaren har för ping och tickraten kan göra att vissa rundor sitter alla skott, hooks osv. "alla". Medan nästa runda kan du inte träffa någonting och solklara killshots (tänk Roadhog hook, skott + melee på en 200hp karaktär) inte ger mer än 100 damage osv.

Frustrerande ibland och ibland så skrattar jag hehe. Men helt klart lätt att bli triggered

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av DOGE:

Det är underhållande men iom att det är "20 tick" som gäller dör man av bullshit för ofta. Flera gånger om dagen man använder en skill som skall göra en odödlig eller hoppa iväg men innan det reggats är du död.

Finns en anledning att vi kallar det för "Triggerwatch" i kompiskretsen. Prepare to get tilt.

Jag har faktiskt aldrig skrikit mot skärmen före jag börja spela OW. Det är det enda spelet i mitt 30-åriga liv som fått mig uppriktigt förbannad av just denna anledning. Så tiltad blir man ju helt klart.

Ändå envisas jag med att spela heroes som genji och tracer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vilken rank ligger ni på?
Jag upplever ovan sagda problem rätt sällan och pendlar mellan 60-63.

Har märkt mycket rage, toxicity när jag kört mellan 60-71.
Igår var det 2 personer som typ stog afk i vårt game och skrek på varandra i voice (fick stänga av) sen chatten typ get cancer osv
Kunde inte göra annat än skratta åt dom dock.

Motståndarlaget hade också roligt då dom 2 gick all out rage i all chat också.

Förväntar mig inget längre i OW direkt

Permalänk
Medlem

Hur broken matchmaking har dom i detta spelet? Jag har ganska nyss börjat spela och är level 13 och matchades nyss mot spelare som är level 77, 82, 58 m.m i det andra laget. Vad fan?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Hur broken matchmaking har dom i detta spelet? Jag har ganska nyss börjat spela och är level 13 och matchades nyss mot spelare som är level 77, 82, 58 m.m i det andra laget. Vad fan?

Level säger bara hur mycket man har spelat, inget om skills, så även om du spelar mycket mindre kan du vara lika bra/dålig som en lvl 100.. Om jag inte missuppfattat det

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Level säger bara hur mycket man har spelat, inget om skills, så även om du spelar mycket mindre kan du vara lika bra/dålig som en lvl 100.. Om jag inte missuppfattat det

Förvisso men dom som spelat många många fler timmar än mig i spelet lär ju vara betydligt bättre än mig...

Har spelat 7 timmar, spelat 54 matcher och endast vunnit 25.

Förvisso har jag "K/D" ratio över 2.0.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JimmieSan:

Har märkt mycket rage, toxicity när jag kört mellan 60-71.
Igår var det 2 personer som typ stog afk i vårt game och skrek på varandra i voice (fick stänga av) sen chatten typ get cancer osv
Kunde inte göra annat än skratta åt dom dock.

Motståndarlaget hade också roligt då dom 2 gick all out rage i all chat också.

Förväntar mig inget längre i OW direkt

Kanske beror på tidpunken man spelar på då. Jag har ju såklart varit med om det, men inte speciellt ofta. I CS har det varit betydligt värre, där spela jag nästan alltid med polare av just den anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Förvisso men dom som spelat många många fler timmar än mig i spelet lär ju vara betydligt bättre än mig...

Har spelat 7 timmar, spelat 54 matcher och endast vunnit 25.

Förvisso har jag "K/D" ratio över 2.0.

Level säger absolut inget om ens skill.
Level 640 rank 34 http://masteroverwatch.com/profile/pc/kr/%E5%B0%B1%E6%98%AF%E...

Level 661 rank 44
http://masteroverwatch.com/profile/pc/us/SusanStrong-11521

osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Min profil, hade tydligen inte över 2.0 K/D totalt, utan det var på den gubben jag spelar mest jag hade det. http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Bengt-2111

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Hmm, skapade konto på Masteroverwatch, petar in min fulla battle-tag, men lyckas inte få fram min profil..
Något fel gör jag.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hmm, skapade konto på Masteroverwatch, petar in min fulla battle-tag, men lyckas inte få fram min profil..
Något fel gör jag.

du behöver inte ha något konto där vad jag vet. sök bara på namn#tag så ska det funka?
Inga mellanslag. kan vara casesensetive?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

du behöver inte ha något konto där vad jag vet. sök bara på namn#tag så ska det funka?
Inga mellanslag. kan vara casesensetive?

Verkar som att det bara rörde sig om en seg sida, eller dylikt. Fick upp mitt konto på samma sökning som tidigare.
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Noodlesoup-2991
Trist att man har så dålig win% med Mei, trodde jag faktiskt inte! Klar favorithero att lira. Kanske får byta.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

den största faktor som avgör ifall man vinner eller inte (om man nu inte är godlike på genji/tracer/annan pubstomper) är om man är villig att välja rätt gubbe för rätt situation även om det innebär att man får spela healer/tank 90% av tiden och trycker ignore så fort någon säger nåt dumt. de som är lvl 600 och har ca 30 i rank är med största sannolikhet troll...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

de som är lvl 600 och har ca 30 i rank är med största sannolikhet troll...

Tänker att det kan vara konton som använts för installation på ett sunkigt internetcafé någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är ens competitive rank helt baserat på om laget vinner eller förlorar? När vi vinner och jag i princip inte gjort någonting tycker jag att min rank går upp precis lika mycket (eller lite) som den går ner när vi förlorar men jag varit på mitt A-game.

Känns trist att ranka ner av en match där man spelat som bäst, valt hero för att hjälpa laget, men att ens lag ändå inte räcker hela vägen fram. Känns som att ens rank bara betyder något om man spelar med en full premade som man spelar med varje gång.

Kom upp till rank 60 igår i alla fall, och där lär det nog sluta för säsongen, var bara någon vecka sen jag faktiskt tog klart mina placement matches.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är ens competitive rank helt baserat på om laget vinner eller förlorar? När vi vinner och jag i princip inte gjort någonting tycker jag att min rank går upp precis lika mycket (eller lite) som den går ner när vi förlorar men jag varit på mitt A-game.

Känns trist att ranka ner av en match där man spelat som bäst, valt hero för att hjälpa laget, men att ens lag ändå inte räcker hela vägen fram. Känns som att ens rank bara betyder något om man spelar med en full premade som man spelar med varje gång.

Kom upp till rank 60 igår i alla fall, och där lär det nog sluta för säsongen, var bara någon vecka sen jag faktiskt tog klart mina placement matches.

Kanske har fel men det känns verkligen som om att det bara är win/loss och underdog som spelar roll. Men kan ha fel, tycker att det ibland är lite mer och ibland lite mindre så det kan faktiskt vara så att prestationen väger in på något sätt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har planerat att throwa alla placeringsmatcherna nästa säsong för att farma enkla comp points.

Har season peak på 67, undrar om den tas i beräkning eller om det är helt från scratch när man får rank nästa säsong.

Skickades från m.sweclockers.com