Dålig prestanda med 1080?

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda med 1080?

Tjena, har bara en liten fråga här då jag själv tycker det är lite småskumt.

Kör med ett GTX 1080 samt en 6700k processor, när jag kör maxade inställningar i Diablo 3 med upplösningen : 1920x1080 så kan jag droppa ner till 50 fps när det är som mest på skärmen i spelet, borde det vara så? Borde den droppa ner ända till 50 med detta?

svar uppskattas

Permalänk
Medlem

@Nosniwle: Det låter skumt att droppa så lågt som 50fps med din hårdvara på den upplösningen, vet dock inte vad man ska förvänta sig av Diablo 3 i fps eftersom jag själv inte kört det, om det är dåligt optimerat i sig.

Vad har du för nätaggregat o så? Tänkte om det skulle kunna va för klent.

Vad har du för temps när det händer? På cpun o grafikkortet.

De senaste drivrutinerna? Kanske prova en äldre om du redan har den senaste.

Permalänk
Medlem

@Laven: Har du något vettigt program för att kolla tempen på kortet? processorn ligger på runt 55 när jag kör, jag kör på ett 750w nätagg, som jag tycker borde räcka

Permalänk
Medlem

@Laven: Grafikkortet går upp i max 65 när jag spelar ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosniwle:

@Laven: Har du något vettigt program för att kolla tempen på kortet? processorn ligger på runt 55 när jag kör, jag kör på ett 750w nätagg, som jag tycker borde räcka

Skrivet av Nosniwle:

@Laven: Grafikkortet går upp i max 65 när jag spelar ungefär

Jo ditt nätaggregat borde räcka, dina temps ser bra ut.
Jag använder mig av Msi Afterburner när jag kollar temps och lite annat, tycker det är ett ganska bra program. Det är nog mest ämnat för överklockning av gpu men funkar bra att bara kolla temps i.

Själv så spelar jag Blizzards Heroes of the Storm på ett Fury X med en i7:a fast dock i 2560x1440 och jag tycker jag får lite djupa framedrops ibland i större team fights. Så det kanske är spelet i sig som är så.
Man får väl googla närmare på det. x)

Permalänk

Diablo 3 verkar skumt med windows 10, det funkar inte bra för någon jag känner som har w10 och 1070 kort heller.

Jag har lite högre fps, men det känns bara jävligt laggigt ibland.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none