Nvidia Titan X "Pascal"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är ju egentligen bara en negativ sida med själva kortet och det är spoltjutet. Javisst, de andra grejerna Sweclockers har skrivit under negativt kan man ju diskutera, men kortet blir ju inte sämre för det.

Jag vill inte låta negativ det är välskrivet som bara den och väldigt informativt. Men jag håller verkligen inte med om betyget. Då är utvecklingskorten det enda rätta att köpa då menar dom då eller. Quadra korten om dom nu fortfarande heter så har ju ännu mer prestanda och gör betydligt säkrare beräkningar för ännu mer pengar.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Imponerande kort, iaf i 4k. Dock så känns det inte så premium när de inte ens orkade fixa till kylaren så det inte står Geforce GTX när det officiellt ska bara heta Titan X. För 13k så ska det ha en kylaromslutning i kolfiber eller nått sådant fränt.
Har vi fått se hur kortet ser ut naket? Mena för 13K ska det ju inte saknas komponenter

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kul och intressant kort för mig som mitx nörd. Även om det har ett högt pris så ger det sannolikt mycket spelkvalitet under flera år framöver - en större engångsinvestering så slipper man iaf byta upp sig för 5-8kkr vart eller vartannat år. Det verkar ju dessutom skrika efter att bli vattenkylt och överklockat till förbannelse (om man kikar på andra tester på nätet). Då borde man kunna kräma ur något års teknikutveckling till. Att inte släppa kortet med rätt text på känns dock lite slappt, även om det ska korrigeras i framtiden. Undrar vad de hade bråttom till?

Permalänk
Medlem

Äh GTX 570 får funka ett par år till

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Äh GTX 570 får funka ett par år till

haha, sitter på min gamla burk just nu över sommaren som har ett gtx470.. funkar rätt ok dock på low

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla dålig stil av AMD fanbois att försöka säga att Swec testar fel saker och framför allt att ge Jacob och Kenneth skit för allt jobb de lagt ned i recensionen.

nVidia släpper ett kort som är presterar dubbelt mot AMDs toppkort Fury X. Nej 2gpu-kort räknas inte och nej det är inte 2x prestanda i allt. Mig veterligen har en 2x ledning i topprestanda inte existerat sedan tidigt 90-talet mellan tillverkare.

Detta är såklart inte bra i det stora hela men hur ignorant man än är går det ju inte att tolka som att detta är en dålig produkt.

Om inte ett kort som går över den magiska gränsen av 2x vad konkurrenten kan leverera förtjänar Toppklass då vette fan vad. Riktigt imponerande kort f.ö.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk

Precis beställt

Beställde precis ett kort.. Får se hur nöjd man blir..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindgren_ulf:

Beställde precis ett kort.. Får se hur nöjd man blir..

Dela gärna med dig av dina erfarenheter. Det råkar inte vara så att du ska vattenkyla?

Permalänk

@Gray: Vet ej ännu.. Har alla prylar liggandes förutom block till graffen i så fall.. Beror helt på hur lövblåsen låter när den är installerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Jag vill inte låta negativ det är välskrivet som bara den och väldigt informativt. Men jag håller verkligen inte med om betyget. Då är utvecklingskorten det enda rätta att köpa då menar dom då eller. Quadra korten om dom nu fortfarande heter så har ju ännu mer prestanda och gör betydligt säkrare beräkningar för ännu mer pengar.

Priset är ju bara det en av det största nackdelarna med detta kort, prestandan är ju bra, spoltjut är ju defenitivt en negativ punkt, ja menar i denna prisklass ska man väll kunna vänta sig ett kort som verkligen är nästintill ljudlöst och utan spoltjut.

Skrivet av DST:

Imponerande kort, iaf i 4k. Dock så känns det inte så premium när de inte ens orkade fixa till kylaren så det inte står Geforce GTX när det officiellt ska bara heta Titan X. För 13k så ska det ha en kylaromslutning i kolfiber eller nått sådant fränt.
Har vi fått se hur kortet ser ut naket? Mena för 13K ska det ju inte saknas komponenter

HAHA håller med till 100% för detta pris så borde det ju vara nästintill ljudlöst och utan spoltjut, höljet borde ju vara i kolfiber som du säger för enklare flytt för dom som Lanar :D, man kan ju hoppas att deras Faser för stömförsörjning är på top level också för detta pris

Permalänk
Medlem

@lindgren_ulf:

Klokt. Brasiliansk dubbeltumme på det!

Permalänk

@Gray: Man har ju lite laggig grafik på WOT annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Priset är ju bara det en av det största nackdelarna med detta kort, prestandan är ju bra, spoltjut är ju defenitivt en negativ punkt, ja menar i denna prisklass ska man väll kunna vänta sig ett kort som verkligen är nästintill ljudlöst och utan spoltjut.

HAHA håller med till 100% för detta pris så borde det ju vara nästintill ljudlöst och utan spoltjut, höljet borde ju vara i kolfiber som du säger för enklare flytt för dom som Lanar :D, man kan ju hoppas att deras Faser för stömförsörjning är på top level också för detta pris

Mm känns ju lagom premium när de tar överblivna delar från andra kort dvs 1080/1070 och bara smackar på ett superduper kort.
Men gtx geforce texten ska försvinna hörde jag, vet inte om det va i denna tråden eller i någon annan.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Mm känns ju lagom premium när de tar överblivna delar från andra kort dvs 1080/1070 och bara smackar på ett superduper kort.
Men gtx geforce texten ska försvinna hörde jag, vet inte om det va i denna tråden eller i någon annan.

Eller hur, vad jag läst och hört är ju detta inte ens fulla kretsen av Gp102, vet ej om Gp100 ens kommer ut i konsumment klass kort, kanske till 1100 serien xD, känns endå som 2016 är nåt av de sämmsta åren man kan uppgradera på, menar de flesta kort är ju överprisade i dagsläget speciellt Nvidia, jag kommer nog själv hoppa äver denna generation.

Vet inte om du läste mitt tidigare inlägg men där kan man se att pascal endast är maxwell på högre klock.

Kolla denna vid:

Permalänk
Medlem

Mm,@Oaktree redan sett det klippet. Jag är tyvärr inte så förtjust i just adoretv sätt att vara

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

Då var ett stycke Titan x beställt

Titan x?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är konstigt att Nvidia släpper detta kortet nu. Som många skrivit så har inte AMD direkt något i närheten om man inte vill hålla på med att få två gpu'er att funka.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tycker det är konstigt att Nvidia släpper detta kortet nu. Som många skrivit så har inte AMD direkt något i närheten om man inte vill hålla på med att få två gpu'er att funka.

För de kan, och även detta kort säljer som smör

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Mm,@Oaktree redan sett det klippet. Jag är tyvärr inte så förtjust i just adoretv sätt att vara

Ok hur menar du med hans sätt att vara?? du får gärna förklara närmare.

I mitt tycke så lägger han fram fakta och saker som ligger just kring hans argument, men om du inte håller med eller har ett mot argument så får du gärna förklara detta, inte med menigslösa argument utan då någonting som du kan "backa upp" med fakta.
Ingenting emot dig i menning utan vill bara att påståenden ska tas med någon slags grund "fakta" !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Ok hur menar du med hans sätt att vara?? du får gärna förklara närmare.

I mitt tycke så lägger han fram fakta och saker som ligger just kring hans argument, men om du inte håller med eller har ett mot argument så får du gärna förklara detta, inte med menigslösa argument utan då någonting som du kan "backa upp" med fakta.
Ingenting emot dig i menning utan vill bara att påståenden ska tas med någon slags grund "fakta" !

Han tar lixom på sig all credd för saker som han inte ens kommit på själv. Allt han gör är att han läser rykten och nyheter på nätet och sen sammanställer allt i ett youtube klipp där han även tar all ära för eventuella rykten som visat sig stämma.

sånt har jag svårt för
Han har inga egna argument, som sagt. allt e ju från andra källor

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Det märks att det inte längre finns nån konkurrent till nvidia när dom inte ens orkar fixa en kylare som det står rätt namn på.

Btw är det nån som hört om ETA för 1080Ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Han tar lixom på sig all credd för saker som han inte ens kommit på själv. Allt han gör är att han läser rykten och nyheter på nätet och sen sammanställer allt i ett youtube klipp där han även tar all ära för eventuella rykten som visat sig stämma.

sånt har jag svårt för
Han har inga egna argument, som sagt. allt e ju från andra källor

Han läser och har med reviews från andra sidor i sinna videos, men har aldrig sett att han då påstått att detta har varit hans egna arbete på något sätt?? ifall du har bevis för detta så får du gärna gräva fram dessa.

Vadå inga egna argument ?? har du ens kollat hans videos han har med andras Reviews och info och gör då en generaliserad prestanda info av dem alla han har med i sin review "Medel Prestanda"? han påstår aldrig att alla dessa reviews var hans egna..
Du får gärna komma med lite bättre fakta i detta fall, då det du laggt fram i detta läge väger inte speciellt mycket i detta sammanhang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Han läser och har med reviews från andra sidor i sinna videos, men har aldrig sett att han då påstått att detta har varit hans egna arbete på något sätt?? ifall du har bevis för detta så får du gärna gräva fram dessa.

Vadå inga egna argument ?? har du ens kollat hans videos han har med andras Reviews och info och gör då en generaliserad prestanda info av dem alla han har med i sin review "Medel Prestanda"? han påstår aldrig att alla dessa reviews var hans egna..
Du får gärna komma med lite bättre fakta i detta fall, då det du laggt fram i detta läge väger inte speciellt mycket i detta sammanhang.

Förstår inte vad du pratar om nu, om jag ska vara ärlig. Om jag säger att jag har lite svårt för honom då han tar åt sig all ära för ex påstå att han va den första på nätet som sade att pascal va en speedad maxwell eller andra rykten som visade sig stämma så kan du la låta mig tycka det. Måste jag ha fakta nu för att styrka mitt påstående? Alla som är insatta har la märkt väl att hans youtubeklipp även om de e trevliga är bara samlingar/analyser som andra haft innan hans klipp kommer upp på youtube.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Oaktree:

Han läser och har med reviews från andra sidor i sinna videos, men har aldrig sett att han då påstått att detta har varit hans egna arbete på något sätt?? ifall du har bevis för detta så får du gärna gräva fram dessa.

Vadå inga egna argument ?? har du ens kollat hans videos han har med andras Reviews och info och gör då en generaliserad prestanda info av dem alla han har med i sin review "Medel Prestanda"? han påstår aldrig att alla dessa reviews var hans egna..
Du får gärna komma med lite bättre fakta i detta fall, då det du laggt fram i detta läge väger inte speciellt mycket i detta sammanhang.

Ett litet tips bara. Skapa en ny tråd för de som vill diskutera skotten i Uppsala. Här är det Titan X av Nvidia som står på agendan...

edit:
PS: Videoklippet du la upp här diskuterar inte ens Titan X utan 980Ti och 1080. Så man fattar inte ens hur du tänkt och varför du länkar till den. T.o.m hans bild på länken har ett Titan x på framsidan som är totalt vilseledande. Han verkar bara jaga massa tittare, inget annat.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Oaktree:

Vet inte om du läste mitt tidigare inlägg men där kan man se att pascal endast är maxwell på högre klock.

Ett uttalande som framförallt säger en sak om den som gör uttalandet: personen i fråga har noll koll på utmaningarna i modern kretsdesign.

Varför har inte den enormt objektiva Adore TV gjort en video om att RX 480 bara är en krympt GCN1.2? Faktum är att GCN4 och GCN1.2 är totalt identiska på ISA-nivå (så finns inget GCN4 kan göra som inte GCN1.2 kan), Pascal har funktioner som Maxwell saknar så dessa är inte ISA-identiska.

Vidare visade ju detta att Pascal inte uppför sig identiskt med Maxwell när det kommer till ROPs. I videon blundar han också för att Pascal klarar av att leverera information i tillräckligt takt med mindre fysisk VRAM-bandbredd per CUDA-kärna och MHz än motsvarande Maxwell. Rätt svårförklarligt om nu Pascal bara är en krympt Maxwell.

Angående priset på Titan X: hur kan man klaga på det? Det handlar om toppmodellen för konsumenter, en modell som idag totalt saknar konkurrens. Det faktum att alla kort sålde slut på ett par timmar pekar på att det absolut finns en marknad. Är det ett kort för massmarknaden? Nej absolut inte, men det är inte produkter som Mercedes C63 AMG och BMW M3 heller (eller min nuvarande bilfavorit, Dodge Charger Hellcat), ändå finns det uppenbarligen en marknad för sådana produkter.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

i 4K:
+31% bättre lägsta FPS i The Division än 1080
+32% -||- i Dragon Age -||-
+30% -||- i Far Cry Primal -||-

...etc etc etc...

Vem bryr sig om procent? Jag skrev 15fps inte %.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ett uttalande som framförallt säger en sak om den som gör uttalandet: personen i fråga har noll koll på utmaningarna i modern kretsdesign.

Varför har inte den enormt objektiva Adore TV gjort en video om att RX 480 bara är en krympt GCN1.2? Faktum är att GCN4 och GCN1.2 är totalt identiska på ISA-nivå (så finns inget GCN4 kan göra som inte GCN1.2 kan), Pascal har funktioner som Maxwell saknar så dessa är inte ISA-identiska.

Vidare visade ju detta att Pascal inte uppför sig identiskt med Maxwell när det kommer till ROPs. I videon blundar han också för att Pascal klarar av att leverera information i tillräckligt takt med mindre fysisk VRAM-bandbredd per CUDA-kärna och MHz än motsvarande Maxwell. Rätt svårförklarligt om nu Pascal bara är en krympt Maxwell.

Angående priset på Titan X: hur kan man klaga på det? Det handlar om toppmodellen för konsumenter, en modell som idag totalt saknar konkurrens. Det faktum att alla kort sålde slut på ett par timmar pekar på att det absolut finns en marknad. Är det ett kort för massmarknaden? Nej absolut inte, men det är inte produkter som Mercedes C63 AMG och BMW M3 heller (eller min nuvarande bilfavorit, Dodge Charger Hellcat), ändå finns det uppenbarligen en marknad för sådana produkter.

This.

Dessutom är Titan en serie som är entry för företag som kör beräkningar, inte uteslutande spelkort. De som klagar har väl aldrig ägt ett toppkort.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Digital fyndjägare

För de som är intresserade av att se vad som gömmer sig under skalet på nya Titan X så finns en video som jag länka till här nedan.

Nvidia TITAN X (Pascal) PCB
https://www.youtube.com/watch?v=IlVuVFm59cU

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Angående priset på Titan X: hur kan man klaga på det? Det handlar om toppmodellen för konsumenter, en modell som idag totalt saknar konkurrens. Det faktum att alla kort sålde slut på ett par timmar pekar på att det absolut finns en marknad. Är det ett kort för massmarknaden? Nej absolut inte, men det är inte produkter som Mercedes C63 AMG och BMW M3 heller (eller min nuvarande bilfavorit, Dodge Charger Hellcat), ändå finns det uppenbarligen en marknad för sådana produkter.

Priset e fett, å har man råd så. Men inte impad av att de inte ens har ansträngt sig för att ändra på Led texten. Som sagt, den heter väl bara Titan X nu, så varför står det Geforce GTX.. Så snålt av dem att inte fixa så det står Titan X där oxå

Som att köpa en bmw m3 men så har de glömt att sätta på de breddade skärmarna

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx