Kan inte installera Windows 10 Anniversary

Permalänk
Medlem

Kan inte installera Windows 10 Anniversary

Jag har försökt installera Windows 10 Anniversary ett antal gånger utan att lyckas. Varje gång jag försöker så görs alla förberedelser innan omstart. När Windows startas upp så blinkar bara skärmen till och och datorn startar om sig. När Windows startar igen så har inte uppdateringen sket.

Om jag kollar i Windows update loggen så står det bara misslyckad men ingen felkod. Hur ska jag gå vidare för att lösa detta utan någon felkod att gå vidare ifrån?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@panpo98: Ska pröva det. Tack för tipset.

Permalänk

Jag hade stora problem med att installera uppdateringen, höll på att bli tokig. Jag fick BSOD flera ggr under installationen, sen återgick den till tidigare Windows-versionen. Då avinstallerade jag Avast efter tips på nätet, då försvann BSOD men det gick ändå inte.

Fick tipset att gå in i BIOS och stänga av VT-X (Virtualisering). Efter det gick det att installera

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H