Nybygge: Allt snurrar, men får ingen bild. Update: Får bara 2 utav 4 minnesmoduler att fungera

Permalänk
Medlem

Nybygge: Allt snurrar, men får ingen bild. Update: Får bara 2 utav 4 minnesmoduler att fungera

Köpt ny dator sattihop allt idag å ingen bild allt snurrar kylare extra fläktar grafikkortet snurrar å lyser men ingen bild skulle vilja installera Windows 7 från usb

§3.1
Permalänk
Medlem
Skrivet av lolpappa:

Köpt ny dator sattihop allt idag å ingen bild allt snurrar kylare extra fläktar grafikkortet snurrar å lyser men ingen bild skulle vilja installera Windows 7 från usb

Snurrar allt eller stängs den av efter ett par sekunder? Är skärmen inkopplad till både eluttag och grafikkort?

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Provat att stoppa dvi kabeln i grafikkortsuttaget istället för moderkortet?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem

@lolpappa: Kontrollera så RAM minnena sitter i korrekt.
Edit: ingen bild alls eller kan du komma in i BIOS?

Permalänk
Medlem

Allt snurrar den går hela tiden ingen pip eller något den bara går som vanligt tog nyss ut grafikkortet och satt csblen direkt till.moderkorter men ingen bild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enceladus:

@lolpappa: Kontrollera så RAM minnena sitter i korrekt.
Edit: ingen bild alls eller kan du komma in i BIOS?

Press är ju bios jag vill inte men ingen bild alls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa en ramsticka i taget. Sitter det distanser bakom moderkortet?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Testa en ramsticka i taget. Sitter det distanser bakom moderkortet?

Ok aa de kan jag aa satt redan distanser i när jag köpte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De hör är datorn förutom ramen byta jaghttps://www.inet.se/kundvagn/visa/9546085/inkop-idag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu funkar den jag glömmtet å sätts in ram minnet rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej köpt ny dator å allt är väll

Men behöver lite råd ni förstår att jag kan bara ha 2 ram i men är plats åt 4

Permalänk
Medlem

ASUS Z170 PRO GAMING är moderkortet å corsair Dominato r platinum 32GB ddr4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Mattecoach

Vad menar du? Vad händer om du stoppar i fyra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolpappa:

Men behöver lite råd ni förstår att jag kan bara ha 2 ram i men är plats åt 4

Har du en kylare som blockerar ramen? Annars är det väl inte svårare än att trycka in de 2 andra minnena

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolpappa:

Men behöver lite råd ni förstår att jag kan bara ha 2 ram i men är plats åt 4

Du menar att du har två RAM minneskort? Du behöver inte använda alla 4 platser. Om du har två kort ska du koppla på svarta platserna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Du menar att du har två RAM minneskort? Du behöver inte använda alla 4 platser. Om du har två kort ska du koppla på svarta platserna.

TS har 4x8. Det han vill är att utnyttja alla minnena, tror jag.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

TS har 4x8. Det han vill är att utnyttja alla minnena, tror jag.

Sättet hur TS skriver är förvirrande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Förlåt ja när jag sticker i alla 4 så kommer de ingen bild.men datorn går helst normalt men så fort jag plockar ut dom 2 så får jag bild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

TS har 4x8. Det han vill är att utnyttja alla minnena, tror jag.

Presis och varför får jag ingen bild när jag sticker i alla 4 men har bild när jag har 2 i är de nöe i BIOS jag måste enda??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa uppdatera BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolpappa:

Presis och varför får jag ingen bild när jag sticker i alla 4 men har bild när jag har 2 i är de nöe i BIOS jag måste enda??

Skickades från m.sweclockers.com

Försök att ändra ordningen du har lagt i minnena. Har du följt instruktionerna rätt? Sitter dom i helt?

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Försök att ändra ordningen du har lagt i minnena. Har du följt instruktionerna rätt? Sitter dom i helt?

Ja dom sitter i står ju bara att en kan klämma in dom å sen okej men kan bara ha 2 juuu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Testa uppdatera BIOS.

BIOS är upptaterat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur jag kan andvända alla 4 raminnen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik förtydligad, trådar sammanfogade, bump raderad*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Tänk även på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Jag passade även på att plocka bort ditt senaste inlägg då vi inte tillåter bumping/meningslösa inlägg.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Skrivet av lolpappa:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Ingen som vet hur jag kan andvända alla 4 raminnen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...