Märkesdatorn, uppgradera CPU & Mobo eller GPU?

Permalänk
Medlem

Märkesdatorn, uppgradera CPU & Mobo eller GPU?

Tjenare, nu när WoW: Legion pre-patch släpptes märkte jag att datorn inte klarar av att prestera så pass bra att det går att spela börjars det fundera på att uppgradera denna märkesdator, det är Acer som jag tror inköptes 2013. I datorn sitter en i5-3350P som använder sig utav socketen 1155. Vet inte exakt vilket grafikkort jag använder men i dxdiag står det AMD Radeon HD 7000 series.

Nu är min fråga vad jag borde uppgradera först? En ny processor samt moderkort? Eller ett nytt grafikkort? Kommer det finnas något flaskhals om jag bara uppgraderar GPU?

MVH

Permalänk
Medlem

Vad står det i enhetshanteraren

Permalänk
Medlem

En i7 2600 2700 eller 3770 borde göra susen.
Prova tradera eller blocket eller här på swec
Hur mycket minne har datorn

Permalänk
Medlem

Innan du funderar på att byta nåt i din märkesdator kontrollera att det är standardstorlek på komponenterna , många tillverkare har en tendens att använda egna dimensioner på saker och ting.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Vad står det i enhetshanteraren

Precis som i dxdiag så står det bara AMD Radeon HD 7000 series.

EDIT: Kan ju alltid öppna upp burken och kolla på det fysiska grafikkortet vilken det är.

Skrivet av Fantomen:

En i7 2600 2700 eller 3770 borde göra susen.
Prova tradera eller blocket eller här på swec
Hur mycket minne har datorn

8gb

Skrivet av mr_sQuinty:

Innan du funderar på att byta nåt i din märkesdator kontrollera att det är standardstorlek på komponenterna , många tillverkare har en tendens att använda egna dimensioner på saker och ting.

Hur menar du? Att ett nytt grafikkort inte skulle få plats i porten? Elller att MOBON har lite konstiga längder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

Hur menar du? Att ett nytt grafikkort inte skulle få plats i porten? Elller att MOBON har lite konstiga längder?

Ja och Ja , kolla först handla sen

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

nuvarande grafikkorts storlek samt nätaggets kapacitet är en bra början att undersöka.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

nuvarande grafikkorts storlek samt nätaggets kapacitet är en bra början att undersöka.

Platsen för ett nytt grafikkort är väldigt liten, behöver isf köpa en "minimodell" med endast en kylare
På grafikkortet stod det AMD Radeon HD 8470. Problem med att läsa vad det står på nätaggregatet så här kommer en bild. Bild

Har en 3770 i en annan dator, ska jag flytta över den och testa?

EDIT: Fungerar på ett 750 Ti samt ett FD "EFFEKT" 500W nätagg. Vad tror ni? Kan som sagt sätta över 3770 från en annan dator om även det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

200W max, vad jag kan se. Kommer inte räcka till mycket. Fråga värt om det inte är enklare att skaffa en ny låda och nätaggregat och flytta över det du vill spara till nya lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Vad heter datorn. Modell nr underlättar mycket om vi skall hjälpa dig