Permalänk
Medlem

Jag är level 15 och har i dagsläget fullt med ägg. Borde jag således försöka rensa ut alla äggen innan level 20?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Herp Derp: pokemons verkar bara spawna i närheten av pokestops, iaf där jag bor så det är nog ingen konspiration.

Permalänk
Medlem

Men, vad fan. Tog de bort Battery saver för iOS?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Jag är level 15 och har i dagsläget fullt med ägg. Borde jag således försöka rensa ut alla äggen innan level 20?

Vad du får baseras på den level du var när du fick ägget,så det finns ingen mening med att spara på dem. Se till att alltid ha ett på "värpning" så du inte missar några steg.

EDIT: En bra uppdatering tycker jag, de verkar lyssna på spelarna trots allt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Men, vad fan. Tog de bort Battery saver för iOS?

Japp. Den har orsakat lite buggar för iOS så de valde att ta bort den.
Synd tycker jag då de få buggar jag råkat ut för har varit värda att utstå för att spara lite batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad du får baseras på den level du var när du fick ägget,så det finns ingen mening med att spara på dem. Se till att alltid ha ett på "värpning" så du inte missar några steg.

Dags att kläcka alla mina ägg då! Vet med mig att jag sparat två 10 km-ägg sedan tidigare för att ta dem på level 20, men det är ingen idé längre...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Dem verkar ha tagit bort att man får välja Eeveelution

Jag som skickade min andra Jolteon till professorn för att byta ut den med en bättre

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Dags att kläcka alla mina ägg då! Vet med mig att jag sparat två 10 km-ägg sedan tidigare för att ta dem på level 20, men det är ingen idé längre...

nej det är slöseri ändå för äggen är baserade på lvl när du fick dom inte när du kläcker men vid lvl20 är dom cappade iaf så får du ett på 10km när du är lvl20+ så är det stor chans du får en pokemon med hög cp.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ante Pan:

Dem verkar ha tagit bort att man får välja Eeveelution
http://i.imgur.com/AL21FkL.png

Jag som skickade min andra Jolteon till professorn för att byta ut den med en bättre

Vilket tur jag hade som evolvade min Eevee igår då, phu!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Dem verkar ha tagit bort att man får välja Eeveelution

Jag som skickade min andra Jolteon till professorn för att byta ut den med en bättre

Det där har tyvärr enbart fungerat på första av varje sort, upprepade evolutions av samma har man inte kunnat styra. Alla eventuella upplevelser av det är bara utslag av slumpen. Finns långa trådar på Reddit om detta.

Permalänk
Medlem

@ingulf: Jaha det hade jag helt missat. Dåså!

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Lite off topic har jag en fundering. Tyvärr bor man själv ute på Värmdö så man måste åka in till stan för att spela -.- efter 4 dagar har jag nu tröttnat. Tycker det är riktigt klantigt att man måste åka ifrån grönskan in till betången för att hitta "djur". Vet någon poängen med att locka in alla till stan istället för ut i den rena luften? Kan bara tänka på att det är för att gynna affärer :/ Besviken på systemet....

Håller med, synd att man måste in i stan för att fånga "djur". som om det inte vore nog med att det inte spawnar några ute i skogen så finns det inte heller några pokestops = slut på pokebollar. kan tänka mig att det är en försiktighetsåtgärd för att hålla folk borta från ställen dom inte borde vara på. Typ om snorlax dyker upp vid en brant klippa på en promenad lång ut i skogen. med tanke på allt man redan läst i tidningen så är det inte otänkbart att någon skulle kunna ramla ut för ett stup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

@ingulf: Jaha det hade jag helt missat. Dåså!

Gick åt många fula svordomar åt det när alla mina Rainer med bra IV blev Jolteons som jag inte ville ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nej det är slöseri ändå för äggen är baserade på lvl när du fick dom inte när du kläcker men vid lvl20 är dom cappade iaf så får du ett på 10km när du är lvl20+ så är det stor chans du får en pokemon med hög cp.

Bra. Då är jag rätt på spåren. Och därför också jag ska tömma min väska på ägg innan level 20 (är 17½ nu).

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Pokevision är nerstängt och niantic verkar inte vilja lösa hur man spårar pokemon med tanke på dagens patch. Fick en staryu idag som inte ens skulle vara bland de 9 närmaste så att spåra med hjälp av listplacering är ganska värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

@Ostbiten: Spara inte äggen! Styrkan på din pokemon från ägg baseras på den nivån du var när du fick ägget.

Vet inte om du tagga fel person, men var väl det jag skrev tidigare.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Pokevision är nerstängt och niantic verkar inte vilja lösa hur man spårar pokemon med tanke på dagens patch. Fick en staryu idag som inte ens skulle vara bland de 9 närmaste så att spåra med hjälp av listplacering är ganska värdelöst.

hela spelet känns plötsligt meningslöst att spela tycker jag, för mycket random vilket monster som kommer in i din range trots att det inte ens ofta är i nearby listan, nu är pokevision borta väl för gott så suget att spela sjönk drastiskt efter senaste uppdateringen.. Enda som gäller i princip är att sitta där det är tätt på pokestops så man når flera och bara lägga in lures.. oj va kul och pay 2 win!

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/pokemongodev/comments/4v73aj/psa_sca...

nu är scan radie också nerfat från 100m till 70 alltså det här spelet kommer ju fan dö ut lika snabbt som det blev populärt bara läs alla omdömen på google play det finns alltså inget sätt att tracka pokemons nu alltså, dom tog också bort xp när man fick in perfekta kast, man ska bara traska omkring i staden där man bor i som en yr höna och hoppas på det bästa alltså? verkligen spiken i kistan för detta spel.

Permalänk
Medlem

Om de inte lägger till så man kan spåra pokemon så kommer jga sluta spela. Står bara massa pokemon på nearby, man blir "Jaha, vad ska jag göra med den infon?"

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Om de inte lägger till så man kan spåra pokemon så kommer jga sluta spela. Står bara massa pokemon på nearby, man blir "Jaha, vad ska jag göra med den infon?"

du ska gå runt o leta

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Japp. Den har orsakat lite buggar för iOS så de valde att ta bort den.
Synd tycker jag då de få buggar jag råkat ut för har varit värda att utstå för att spara lite batteri.

Haha, konstigt tankesätt. "Istället för att fixa buggarna så tar vi bort funktionen istället.."

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

du ska gå runt o leta

Ja skälvklart, men det går ju inte vet om man går ut rätt håll. Allt var bättre innan de släppte det i Europa.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Keeper of Traditions

Jisses vad folk gnäller

Ni vet inte om pokevision är nere för gott, det kommer säkert snart upp igen.
Att de tog bort fotstegen betyder ju bara att de uppmärksammat problemet, inte att de ignorerar det. De tar väl bara bort det tills de löst problemet som fanns.

Inte särskilt konstigt att det blir problem med så många spelare för ett så litet företag, lugna er några hekton så löser det sig nog.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Stämmer verkligen detta? Har läst lite olika om det, men tycker de flesta säger att CP:n man får av de kläckta ägget baseras på den lvl:n du fick ägget på.

Tog det som en fråga, men men;)

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk

Ni som inte vet hur man trackar på annat vis. För mig fungerade aldrig fotstegen. MEN! Något som fungerade för mig var att den högst upp till vänster är närmast och den nederst till höger är längst bort. Tänk er att ni läser en bok och varje ord är en pokemon, ju längre du läser av informationen ju längre bort är den. Då kan man avgöra om man går emot eller ifrån en speciell pokemon. Finns bilder på internet om ni inte fattar hur man läser av, men det har fungerat riktigt bra för mig.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

@Herp Derp: pokemons verkar bara spawna i närheten av pokestops, iaf där jag bor så det är nog ingen konspiration.

Har inte kommit med några konspirationsteorier, tror du taggat fel...

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

någon som hört något om legendary pokemons finns att fånga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Har inte kommit med några konspirationsteorier, tror du taggat fel...

Konspiration kanske är fel ord men tror butiker och köpcentrum har väldigt lite med spawn raten att göra. Om de inte har varit så förutseende att de skickat massor av förslag på ingressportaler för att senare få massor av pokestops nära sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Ni som inte vet hur man trackar på annat vis. För mig fungerade aldrig fotstegen. MEN! Något som fungerade för mig var att den högst upp till vänster är närmast och den nederst till höger är längst bort. Tänk er att ni läser en bok och varje ord är en pokemon, ju längre du läser av informationen ju längre bort är den. Då kan man avgöra om man går emot eller ifrån en speciell pokemon. Finns bilder på internet om ni inte fattar hur man läser av, men det har fungerat riktigt bra för mig.

Detta fungerar bra för det mesta, även om jag fångat många pokemons som inte ens finns på nearby eller ska vara närmast. Sen ett annat problem med detta är om är på ett ställe som har glest med pokemon så blir det väldigt stora ytor att söka av. Var betydligt lättare när fotstegen fungerade som de skulle i början.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Konspiration kanske är fel ord men tror butiker och köpcentrum har väldigt lite med spawn raten att göra. Om de inte har varit så förutseende att de skickat massor av förslag på ingressportaler för att senare få massor av pokestops nära sig.

Kan du citera vad du syftar på? Vad jag anser om spawnrate är att det är synd att det inte finns några i förorten i utkanten av stan men åker man in till gamla stan hinner man nästan inte fånga alla för att de kommer hela tiden.

Kan för övrigt bara gratulera om dina fotsteg funkat, min har hela veckan jag spelat visat 3 fotsteg 24/7, trodde det va så för alla...

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |