Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming

Säljes på grund av uppgradering av min dator.

Kortet köptes för ca. ett år sedan, har aldrig varit överklockat och inga fläktprofiler är ändrade.
Det funkar precis som när det var nytt och jag har inte märkt coil whine annat än i 3D-mark vid sjukt hög FPS och någon spelmeny.

Jag hittar inte kvittot, men med mina erfarenheter av Gigabytes prylar, så lär inte det bli något problem. Det finns en anledning att jag bara köper Gigabyte - Det håller!
Naturligtvis levereras kortet i antistat i kartong och med tillbehör.

Ett nytt kostar idag 3.190 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809955)
Då jag är less på budgivning och att folk bara skiter i att svara eller är värdelösa på att hålla sitt ord, så är det först till kvarn gäller den här gången. 1800kr och det är ditt och inget velande tack
Jag finns i Göteborg, så om du inte vill pröjsa för frakten också, så löser vi överlämnande IRL. Ok!?

Jag tar Swish och nej jag skickar inte kortet innan betalning, så fråga inte ens. Less på folk som argumenterar med att de blivit blåsta så jävla många gånger förrut och därför inte vill betala i förväg. Vi sitter alla i samma båt, så de garantier du vill ha kan du sannolikt få

Om du är osäker på något. Fråga, så löser vi det (Så länge det inte är efterskottsbetalning, lägre pris eller om jag kan vänta en kvart-tre-veckor för att du är på semester. Då löser vi det inte )

Time Spy 1.0: 3624 poäng (http://www.3dmark.com/3dm/13610771?)
ASIC: 70.9% (...higher than 45.5% of similar GPUs in our database)
Mer info: https://www.techpowerup.com/gpudb/b3050/gigabyte-gtx-970-g1-g...

Ha en bra dag // Johan

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Förstår att du vill ha vettigt pris för kortet då du betalat mer. Men idag hittar man likvärdiga 970 kort för 2500-2700. Kika netonnet.se

Så 1800 för 1 år gammalt kort är nog lite väl optimistiskt.

Mvh

J

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jfwswe:

Förstår att du vill ha vettigt pris för kortet då du betalat mer. Men idag hittar man likvärdiga 970 kort för 2500-2700. Kika netonnet.se

Så 1800 för 1 år gammalt kort är nog lite väl optimistiskt.

Mvh

J

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle jag knappast tro, de billigaste GTX 970 ligger ju 500kr över detta i pris och man har ju kvar garanti på kortet + att G1 kyler och klockar helt ok. är man uppe i 2100 börjar det vara lite konstiga priser, men 1800 ser jag absolut inte som orimligt. Den ligger ju i RX 480 prestanda, och folk betalar nästan dubbla för det kortet

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Skulle jag knappast tro, de billigaste GTX 970 ligger ju 500kr över detta i pris och man har ju kvar garanti på kortet + att G1 kyler och klockar helt ok. är man uppe i 2100 börjar det vara lite konstiga priser, men 1800 ser jag absolut inte som orimligt. Den ligger ju i RX 480 prestanda, och folk betalar nästan dubbla för det kortet

Akut Inhandlade ett r9 380 nitro 4gb för 8 månader sedan. Gick då på 2200:- idag får jag inte mer än 800:- för det. Enligt dig skulle jag alltså få minst 1200:- för de då de presterar bättre/likvärdigt ett gtx 960 för 1600-1800:-

Just wondering.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Skulle jag knappast tro, de billigaste GTX 970 ligger ju 500kr över detta i pris och man har ju kvar garanti på kortet + att G1 kyler och klockar helt ok. är man uppe i 2100 börjar det vara lite konstiga priser, men 1800 ser jag absolut inte som orimligt. Den ligger ju i RX 480 prestanda, och folk betalar nästan dubbla för det kortet

Gäller garantin för annan än ursprungsköparen? Gäller garantin utan kvitto?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twk:

Gäller garantin för annan än ursprungsköparen? Gäller garantin utan kvitto?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på tillverkare/återförsäljare. I TS fall saknas kvitto, och då känns 1800 kr alldeles för dyrt.

Permalänk

Jag köper det gärna om priset går att diskutera det lite.

Har chans att köpa ett för 1700kr, men kan jag komma undan någon hunka billigare så hugger jag direkt.

Permalänk
Skrivet av Jfwswe:

Akut Inhandlade ett r9 380 nitro 4gb för 8 månader sedan. Gick då på 2200:- idag får jag inte mer än 800:- för det. Enligt dig skulle jag alltså få minst 1200:- för de då de presterar bättre/likvärdigt ett gtx 960 för 1600-1800:-

Just wondering.....

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men pris går ju också upp och ner efter prestanda efter liknande prisade kort. R9 380 är ju inte direkt ett bra prestanda kort, och dessutom skulle jag vilja påstå att 2200 var överpris även för 8 månader sedan. Dålig prestanda för pengen.

Skrivet av twk:

Gäller garantin för annan än ursprungsköparen? Gäller garantin utan kvitto?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt och hållet på. Vet att EVGA struntar i kvitto, däremot hjälper det att köra de genom återförsäljaren.

Skrivet av anon259415:

Beror på tillverkare/återförsäljare. I TS fall saknas kvitto, och då känns 1800 kr alldeles för dyrt.

Beror på, om jag minns rätt kan man digitalt registrera Gigabyte kort och detta ska då fungera för eventuella garantier, eller?

Skrivet av Angelgrinder:

Jag köper det gärna om priset går att diskutera det lite.

Har chans att köpa ett för 1700kr, men kan jag komma undan någon hunka billigare så hugger jag direkt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfwswe:

Förstår att du vill ha vettigt pris för kortet då du betalat mer. Men idag hittar man likvärdiga 970 kort för 2500-2700. Kika netonnet.se

Så 1800 för 1 år gammalt kort är nog lite väl optimistiskt.

Mvh

J

Skickades från m.sweclockers.com

980 går att hitta nytt för 2.7k, iofs kanske inte "likvärdigt" vad gäller kylare. Tycker dock inte 1.8k är helt galet, om än lite högt.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/241734-asus_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

980 går att hitta nytt för 2.7k, iofs kanske inte "likvärdigt" vad gäller kylare. Tycker dock inte 1.8k är helt galet, om än lite högt.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/241734-asus_g...

Helt galet har nog ingen påstått! Jag köpte själv ett 1,5 år gammalt GTX 970 Strix, inkl. kvitto och kartong, för 1600 kr för en vecka sedan. Jag skulle säga att TS kort är värt något liknande. Särskilt när kvitto saknas. Hur vet köparen att kortet i själva verket inte är 2-3 år gammalt? Utan kvitto kan man påstå vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Helt galet har nog ingen påstått! Jag köpte själv ett 1,5 år gammalt GTX 970 Strix, inkl. kvitto och kartong, för 1600 kr för en vecka sedan. Jag skulle säga att TS kort är värt något liknande. Särskilt när kvitto saknas. Hur vet köparen att kortet i själva verket inte är 2-3 år gammalt? Utan kvitto kan man påstå vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

För att kortet släpptes Oktober 2014.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

För att kortet släpptes Oktober 2014.

Oj, tänkte att GTX 970 hade varit ute längre. Okej, snart två år gammalt skulle det kunna vara. Som köpare går det inte att försäkra sig om åldern om kvitto saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett sprillans nytt ASUS GeForce GTX 970 Turbo för 2200:- på Netonnet förra veckan.

Permalänk
Medlem

Betalade 1600:- för ett evga gtx 970 ssc acx 2.0. 8 mån och kvitto i början av juli. Köpte här på marknaden. Som referens. Nu finns ju 1060 för 2800:-. Så 1600 är nog lite i överkant också i dagsläget. Tåget har nog gått för 970 skulle jag tro. Testa blocket. Där brukar man nog få lite mer för folk har lite sämre koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deimos:

Betalade 1600:- för ett evga gtx 970 ssc acx 2.0. 8 mån och kvitto i början av juli. Köpte här på marknaden. Som referens. Nu finns ju 1060 för 2800:-. Så 1600 är nog lite i överkant också i dagsläget. Tåget har nog gått för 970 skulle jag tro. Testa blocket. Där brukar man nog få lite mer för folk har lite sämre koll.

Vill inte sälja till folk med dålig koll. Då hade jag jag chansat på Blocket och inte vänt mig till Sweclockers marknad Jag vill sälja till någon som uppskattar ett bra kort eller som redan har ett till av detta

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

1800 har jag förstått att ni tycker är för optimistiskt, men fick för tre veckor sedan bud på både 1800 och 1900, så jag tänkte att 1800 kanske är rimligt att anta ändå. (Köparna svarade aldrig på mitt meddelande dock eller hörde aldrig av sig eller hade hittat andra kort. Som det brukar vara tyvärr).

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfwswe:

Förstår att du vill ha vettigt pris för kortet då du betalat mer. Men idag hittar man likvärdiga 970 kort för 2500-2700. Kika netonnet.se

Så 1800 för 1 år gammalt kort är nog lite väl optimistiskt.

Mvh

J

Skickades från m.sweclockers.com

"likvärdiga 970 kort"???

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

"likvärdiga 970 kort"???

3200:- som referenspris i annonsen känns inte seriöst helt enkelt. 1060 finns på lager från 2900:-. GTX 980 för 2700:-. Alla dessa presterar ett steg bättre än 970. Sen finns en vettig EVGA 970 ACX 2.0 för 2400:- på CDON. Med den fina kylaren får man ändå anse kortet som "likvärdig". 970 reas nu ut vilket det inte gjorde för 3 veckor sen så begpriserna följer med direkt om man försöker sälja här på sweclockers. 1800:- kanske man kan få för ett relativt nytt 970 med kvitto men tror du får svårt med dina förutsättningar. Så skapa om annonsen med en mer rättvis beskrivning så får du nog kortet sålt snabbt för ett lite lägre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deimos:

3200:- som referenspris i annonsen känns inte seriöst helt enkelt. 1060 finns på lager från 2900:-. GTX 980 för 2700:-. Alla dessa presterar ett steg bättre än 970. Sen finns en vettig EVGA 970 ACX 2.0 för 2400:- på CDON. Med den fina kylaren får man ändå anse kortet som "likvärdig". 970 reas nu ut vilket det inte gjorde för 3 veckor sen så begpriserna följer med direkt om man försöker sälja här på sweclockers. 1800:- kanske man kan få för ett relativt nytt 970 med kvitto men tror du får svårt med dina förutsättningar. Så skapa om annonsen med en mer rättvis beskrivning så får du nog kortet sålt snabbt för ett lite lägre pris.

Har du sett många andra annonser där folk lägger ut sina kort och hänvisar till vad godtyckligt likvärdiga kort kostar? Det har inte jag. Jag vänder mig nog mest till de som redan har ett exakt likadant i sin burk och vill köra SLI, men visst. Det är inte helt utan poäng det du skriver

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

***Sålt***

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***