Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på platser med 3-4 PokeStop som går att ta utan att röra sig (Stockholm)?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Är det någon som har koll på platser med 3-4 PokeStop som går att ta utan att röra sig (Stockholm)?

Gamla stan är nice.
Jag satt i går på restaurangen Flying Elk och där var det 3 st pokestops som alla hade lure på. Verkar vara folk hela tiden som slänger ut lures just i gamla stan.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Gamla stan är nice.
Jag satt i går på restaurangen Flying Elk och där var det 3 st pokestops som alla hade lure på. Verkar vara folk hela tiden som slänger ut lures just i gamla stan.

Jo det verkar riktigt hett där.

Försöker leta efter bra platser i närheten utav lekparker också, så att man snabbt kan börja jaga när ungen somnat

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Är det någon som har koll på platser med 3-4 PokeStop som går att ta utan att röra sig (Stockholm)?

Har hört att utanför Trygg Hansas kontor på flemminggatan kan man nå 4 stycken samtidigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boozfob:

@Mikron: lvl 5 kan du ta över gym

Problemet är att alla gym har Pokemon's med hög CP.

Permalänk

Någon som vet hur det ser ut på Liseberg?
Samt Borås Djurpark?

Permalänk
Medlem

@UsAndThem:
Jag var på Liseberg förra veckan. Finns en hel del pokestops och några gym där.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Synd att vi i bushen knappt kan spela då det inte finns pokestops

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Måsta fråga om ngn här testat appar som t.ex. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pokebase.po... ? Om man kunde få aviseringar eller vibrationer eller ngt när man är i närheten istället för att alltid gå och titta ner på skärmen hela tiden skulle det underlätta väldigt mkt tycker jag. Frågan är bara om det finns ngt som är officiellt så man inte riskerar ban?

Permalänk
Medlem

@Hzup:
Så skönt. Vi byter... Du i södra norrköping (ljura) och jag i buschen....

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Har hört att utanför Trygg Hansas kontor på flemminggatan kan man nå 4 stycken samtidigt

Läste även om någon park på Scheelegatan, vid ComHem-kontoret.

Hittade iaf en schysst plats i västerort där man kunde plocka 3st. Nälsta Parkourpark (http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=e2a2ec...)

En promenad därifrån ligger Starboparken där jag hittade 3-4 Hitmonchan relativt snabbt, även Scyther.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Det var skoj till jag insåg vilket Pay to win spel det var..

Du hittar högre pokemon (cp) efter din lvl, så plöjer du lucky egg så får du ett enormt försprång emot någon som väljer att inte ta fram visakortet.

Folk kutar redan runt med nära 10k Pokemon där jag bor

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Hedersmedlem

Föll för detta och laddade ner i förrgår... Hittade samma dag en Vaporeon med CP204 eller något, vilket jag tyckte var lite kul.

Jäkligt beroendeframkallande, det är nästan läskigt... Har fortfarande inte riktigt förstått mig på hur det fungerar riktigt... Hur tränar man Pokemon eller går det ens? Jag känner mig riktigt förvirrad ibland.

/noob

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakd:

Det var skoj till jag insåg vilket Pay to win spel det var..

Du hittar högre pokemon (cp) efter din lvl, så plöjer du lucky egg så får du ett enormt försprång emot någon som väljer att inte ta fram visakortet.

Folk kutar redan runt med nära 10k Pokemon där jag bor

"Enormt" är väl kanske att ta i? Dubbelt så fort kan det ju gå om man har ägg hela tiden, men man tappar ju inte jättemycket på att spara alla uppgraderingar till ett tillfälle och använda ett ägg då. Ett ägg om dagen (eller kanske till och med varannan dag om man inte spelar så extremt) borde man kunna hålla sig med utan riktiga pengar.
Och max-cp är väl kring 3000 (för normala pokemon)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

"Enormt" är väl kanske att ta i? Dubbelt så fort kan det ju gå om man har ägg hela tiden, men man tappar ju inte jättemycket på att spara alla uppgraderingar till ett tillfälle och använda ett ägg då. Ett ägg om dagen (eller kanske till och med varannan dag om man inte spelar så extremt) borde man kunna hålla sig med utan riktiga pengar.
Och max-cp är väl kring 3000 (för normala pokemon)?

Hur jävla många gym finns det där du bor om det är realistiskt att hålla 4-8 gym per dag?

Inte ens ett ägg i veckan kan jag fixa, finns ett gym här. Nästa är två mil bort, nästa fem mil efter det andra.

Max cp är 3500 @lvl40, så ingen lär ens ha 3k+ atm. 4200~ för mewtwo.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag är på semestern ute i bushen. Hade inte fattat att det inte finns några pokemon på vissa ställen :-S Riktigt kasst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag är på semestern ute i bushen. Hade inte fattat att det inte finns några pokemon på vissa ställen :-S Riktigt kasst!

Skickades från m.sweclockers.com

Var i bushen för några dagar sedan. En Pidgeotto dök upp i nearby, men orkade inte söka efter den.
Trodde tidigare att Pokémon spawnade överallt, men tydligen spawnar de där folk befinner sig. Det räckte inte med att en person anslöt därifrån (för täckning fanns).

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Hur jävla många gym finns det där du bor om det är realistiskt att hålla 4-8 gym per dag?

Inte ens ett ägg i veckan kan jag fixa, finns ett gym här. Nästa är två mil bort, nästa fem mil efter det andra.

Max cp är 3500 @lvl40, så ingen lär ens ha 3k+ atm. 4200~ för mewtwo.

I glesbygd (eller utanför större stad) är det som sagt betydligt kämpigare men i alla fall i Linköping finns jättemånga gym. Jag har inte mätt, men med cykel är det nog inga problem att ta sig till 10 stycken på en halvtimme. Man behöver ju inte hålla dem längre än att man hinner trycka på knappen heller.

En (inkomplett) gymkarta över västra Linköping:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

I glesbygd (eller utanför större stad) är det som sagt betydligt kämpigare men i alla fall i Linköping finns jättemånga gym. Jag har inte mätt, men med cykel är det nog inga problem att ta sig till 10 stycken på en halvtimme. Man behöver ju inte hålla dem längre än att man hinner trycka på knappen heller.

Känns ju som att du inte har din plats i 30min~ om du inte råkar sitta med flera 2k+ cp pokemons.
Har växlar gymmet ägare var 5min typ på "vanliga" tider, även om det är 2k+ vaporeons i det.

Men 1 ägg i veckan är typ ok, knappast så att folk har 70-80 evolves redo snabbare om de inte lägger ner enormt med tid/pengar.

Edit: gymmet har bytt lag två gånger sen jag började med denna post =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hakd:

Folk kutar redan runt med nära 10k Pokemon där jag bor

Bevis på det skulle vara kul att se...

En snabb sökning gav detta: http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/Pokemon_Max_CP

Så hur skulle de kunna ha 10k?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Asså shit, använde en sån där incense. Kom typ fyra pokemon på en halvtimma. fett värdelöst ju.. Använde ett lucky egg också. Köpte 200 pokebollar och hoppades fånga 100 åtminstone.. Aja. Han utveckla typ 10 pokemon iallafall och gå från lvl 9->11.

Hade hoppats på mer från incense dock..

Förövrigt tycker jag:
Gym - finns inget inom närmsta milen typ, har inte hunnit testa på, alla är för starka ändå. Vad ska jag med 80 potion, 30 super, 60 revives till? Slänga?
Fånga pokemon - vafan skruvas bollen för när jag kastar rakt och varför tar jag en pokemon på cp 300 med två bollar och en cp 70 rymmer?!?! Och varför finns det inte en enda pokemon på typ 2km radie där jag bor?!?! men typ 500 på jobbet 2km härifrån.
Evolva pokemon - Varför får man bara en candy från en evolvad pokemon och varför behöver man 400 för att få exempelvis gyarados?!?!
Pokestop - finns inte ett enda inom 2 km. Sen finns det typ en hel del en bra bit bort.

Nej, det suger att bo där jag bor. Borde vara med rättvist fördelat med pokestops och gyms. Hade vart riktigt jävla nice att nå ett av varje hemifrån ;d

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet ifall man kan komma i kontakt med supporten för att byta team? Jag har hört att andra har lyckats få sina team bytta, men sen får man ju aldrig veta hur dom gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Någon som vet hur det ser ut på Liseberg?
Samt Borås Djurpark?

Liseberg har 3-4st pokestops va där för 1vecka sen men tittade inte så mycket på mobilen man är ju på liseberg av en anledning

Samt såg nu att de har dykt upp en hel del pokemon go acc till salu på blocket nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Asså shit, använde en sån där incense. Kom typ fyra pokemon på en halvtimma. fett värdelöst ju.. Använde ett lucky egg också. Köpte 200 pokebollar och hoppades fånga 100 åtminstone.. Aja. Han utveckla typ 10 pokemon iallafall och gå från lvl 9->11.

Hade hoppats på mer från incense dock..

Förövrigt tycker jag:
Gym - finns inget inom närmsta milen typ, har inte hunnit testa på, alla är för starka ändå. Vad ska jag med 80 potion, 30 super, 60 revives till? Slänga?
Fånga pokemon - vafan skruvas bollen för när jag kastar rakt och varför tar jag en pokemon på cp 300 med två bollar och en cp 70 rymmer?!?! Och varför finns det inte en enda pokemon på typ 2km radie där jag bor?!?! men typ 500 på jobbet 2km härifrån.
Evolva pokemon - Varför får man bara en candy från en evolvad pokemon och varför behöver man 400 för att få exempelvis gyarados?!?!
Pokestop - finns inte ett enda inom 2 km. Sen finns det typ en hel del en bra bit bort.

Nej, det suger att bo där jag bor. Borde vara med rättvist fördelat med pokestops och gyms. Hade vart riktigt jävla nice att nå ett av varje hemifrån ;d

Glömde du röra dig när du använt Incense? För står man stilla spawnar bara en per 5min. Går man kan man få en varje 200m

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Glömde du röra dig när du använt Incense? För står man stilla spawnar bara en per 5min. Går man kan man få en varje 200m

Aha, läste att "orkar" man inge ge sig ut kan man aktivera en incense och sitta i soffan typ Vilket jag gjorde första kvarten. Sen tog jag på mig kläder och gick ut, som du säger kom det lite fler då iallafall.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bevis på det skulle vara kul att se...

En snabb sökning gav detta: http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/Pokemon_Max_CP

Så hur skulle de kunna ha 10k?

Ska ta en print nästa gång jag går förbi "gymmet" så ska du få se vilka insane tomtar vi har där jag bor (troligen fuskare då dom verkar expa 24/7).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har spelat nu i 5 dagar (ons, fre, lör, sön, mån) och är level 21

Finns endel bra ställen att sätta sig på framåt kvällen, dra igång ett lucky ägg och köra sina evolves man fått ihop under dagen på alla pidges och maskar.

Enligt Jogger har jag gått 36.6 km under dessa dagar Så jag är väldigt nöjd med spelet! Blev vila idag och grejja lite hemma men imorgon bär det av igen!

Lite bilder:

Favorit Lure stället där det sitter folk mellan 06-04 med alla 3 Lure aktiva nästan dygnet runt. Varierar lite mellan 30-120 pers typ Normalt är det väll runt 50 pers där.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Tycker seriöst spelet blir sämre ju högre lvl man blir. Pokemons flyr nu, de hoppar ur bollen gång på gång, du får helt slut på bollar o måste campa pokestops.
Att CP sedan scalear med lvls e också dumt. Varför ens ge en starter pokemon i början om den är helt värdelös redan efter 20 minuters spelande när du hittar en Rattata med 60cp.

Känns onödigt att ens satsa på att power uppa öht förrens lvl 30, då du kan få de starkaste pokemonsen och en pokemon du fått på lvl 22 utklassas lätt av en från lvl 25 osv.
Att det dessutom endast finns pidgey o rattata i 80% av landet e ju grymt tråkigt.

Så många udda design beslut..

Tycker istället level endast ska öka chansen att hitta sällsyntare pokemons samt öka chansen att hitta starkare mons. Liksom att det ändå finns en liten chans att du hittar ett monster på lvl 8 som är din starkaste även på lvl 30.
__________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker seriöst spelet blir sämre ju högre lvl man blir. Pokemons flyr nu, de hoppar ur bollen gång på gång, du får helt slut på bollar o måste campa pokestops.
Att CP sedan scalear med lvls e också dumt. Varför ens ge en starter pokemon i början om den är helt värdelös redan efter 20 minuters spelande när du hittar en Rattata med 60cp.

Känns onödigt att ens satsa på att power uppa öht förrens lvl 30, då du kan få de starkaste pokemonsen och en pokemon du fått på lvl 22 utklassas lätt av en från lvl 25 osv.
Att det dessutom endast finns pidgey o rattata i 80% av landet e ju grymt tråkigt.

Så många udda design beslut..

Tycker istället level endast ska öka chansen att hitta sällsyntare pokemons samt öka chansen att hitta starkare mons. Liksom att det ändå finns en liten chans att du hittar ett monster på lvl 8 som är din starkaste även på lvl 30.
__________________

Som tröst så tänkte jag inte på det där med lvl och kläckte precis ett 10km-ägg på lvl 7. Tror inte min Mr.Mime kommer vara speciellt användbar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Som tröst så tänkte jag inte på det där med lvl och kläckte precis ett 10km-ägg på lvl 7. Tror inte min Mr.Mime kommer vara speciellt användbar

Spara resten av dina 10km-ägg till lvl 20 i fortsättningen ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻