Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SoWErA:

Hej Cdon.com

Kommer ni ta in HTC Vive VR? som komplett Inet Webhallen mm och i såfall när?

Hej,

Vi jobbar på att få till det. HTC har valt ut vissa partners att lansera denna med då kvantiteterna varit väldigt små. Men när tillgången ökar kommer vi med största sannolikhet ha den i vårt sortiment, när det blir kan jag tyvärr inte svara på i dagsläget.

Vänligen,
Linus Wendel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vi jobbar på att få till det. HTC har valt ut vissa partners att lansera denna med då kvantiteterna varit väldigt små. Men när tillgången ökar kommer vi med största sannolikhet ha den i vårt sortiment, när det blir kan jag tyvärr inte svara på i dagsläget.

Vänligen,
Linus Wendel

Tack för svaret Linus det var synd för då får Elgiganten mina pengar istället för jag kan inte vänta längre ^^ tack ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har inte jag varit i den här tråden på flera år så det kanske blir en upprepning...
men man kan fortfarande inte handla en produkt med kod och även lösa in ett superpresentkort? det är ju två helt olika saker

och man kan fortfarande hitta produkter i helt fel kategorier, tex trådlösa nätverkskort hittas bland leksaker och hushåll. jag gjorde en sökning på tp-link då jag ansåg att det borde finnas fler produkter i externa nätverkskort. jag skickade ett mail om detta 4/7

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckadj:

Nu har inte jag varit i den här tråden på flera år så det kanske blir en upprepning...
men man kan fortfarande inte handla en produkt med kod och även lösa in ett superpresentkort?

Det är ju bara vanligt Cdon förfarande igen!
Dvs lovar i tråden att dom ska titta på det/fixa det, inget händer och åren går!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

Det är ju bara vanligt Cdon förfarande igen!
Dvs lovar i tråden att dom ska titta på det/fixa det, inget händer och åren går!

CDON har väl aldrig lovat att fixa fler än en kod åt gången, utan alltid duckat ämnet? Jag har nog följt den diskussionen sedan jag blev medlem på SweC, kanske ännu tidigare. Skälen är ju rätt givna och av ekonomisk karaktär.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

CDON har väl aldrig lovat att fixa fler än en kod åt gången, utan alltid duckat ämnet? Jag har nog följt den diskussionen sedan jag blev medlem på SweC, kanske ännu tidigare. Skälen är ju rätt givna och av ekonomisk karaktär.

Alla vill vi ju skörda alla 50 kr-koder som existerar där ute och lägga dem på hög...

Permalänk
Medlem

Corsair AX860 har varit slut hos er väldigt länge. När kan den tänkas komma in igen?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rokkoko:

Corsair AX860 har varit slut hos er väldigt länge. När kan den tänkas komma in igen?

Vanliga AX-varianter tillverkas inte längre vad jag vet, bara AXi finns kvar (som presterar bättre). Gamla AX utom 1200 gjordes av SeaSonic, AXi görs av Flextronics och är de vackraste konstruktioner jag sett, men som alltså även presterar på absolut toppnivå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

CDON har väl aldrig lovat att fixa fler än en kod åt gången, utan alltid duckat ämnet? Jag har nog följt den diskussionen sedan jag blev medlem på SweC, kanske ännu tidigare. Skälen är ju rätt givna och av ekonomisk karaktär.

Jag har också följt tråden i flera år och jag minns mycket tydligt när dom "lovade" att man skulle kunna kombinera olika rabattkoder, om det var det som ni pratade om.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

CDON har väl aldrig lovat att fixa fler än en kod åt gången, utan alltid duckat ämnet? Jag har nog följt den diskussionen sedan jag blev medlem på SweC, kanske ännu tidigare. Skälen är ju rätt givna och av ekonomisk karaktär.

Cdon lovar ju så mycket i denna tråd som man sen aldrig ser röken av så jag kan ha fel på denna punkt.
Men likt muSashi så har jag ett minne av att dom lovat att dom skulle "titta på det" och det handlade då om att kunna kombinera flera presentkort åt gången och även kombinera presentkort med EN rabattkod.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rokkoko:

Corsair AX860 har varit slut hos er väldigt länge. När kan den tänkas komma in igen?

Tjena,

Lyckades få hem en av leverantör
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-ax860-860w-p37840056

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av peckadj:

Nu har inte jag varit i den här tråden på flera år så det kanske blir en upprepning...
men man kan fortfarande inte handla en produkt med kod och även lösa in ett superpresentkort? det är ju två helt olika saker

och man kan fortfarande hitta produkter i helt fel kategorier, tex trådlösa nätverkskort hittas bland leksaker och hushåll. jag gjorde en sökning på tp-link då jag ansåg att det borde finnas fler produkter i externa nätverkskort. jag skickade ett mail om detta 4/7

Skrivet av MultiMan:

CDON har väl aldrig lovat att fixa fler än en kod åt gången, utan alltid duckat ämnet? Jag har nog följt den diskussionen sedan jag blev medlem på SweC, kanske ännu tidigare. Skälen är ju rätt givna och av ekonomisk karaktär.

Skrivet av keyser:

Alla vill vi ju skörda alla 50 kr-koder som existerar där ute och lägga dem på hög...

Skrivet av muSashi:

Jag har också följt tråden i flera år och jag minns mycket tydligt när dom "lovade" att man skulle kunna kombinera olika rabattkoder, om det var det som ni pratade om.

Skrivet av grizzly666:

Cdon lovar ju så mycket i denna tråd som man sen aldrig ser röken av så jag kan ha fel på denna punkt.
Men likt muSashi så har jag ett minne av att dom lovat att dom skulle "titta på det" och det handlade då om att kunna kombinera flera presentkort åt gången och även kombinera presentkort med EN rabattkod.

Hallå,

Det går att kombinera flera presentkort vid en order. Presentkorten är 25 tecken och ser ut enligt följande: AAAAA-BBBBB-CCCCC-DDDDD-EEEEE. På samma order går det även att lägga in en rabattkod. Koderna är 8 tecken vid generella kampanjer, alternativt 9 tecken vid unika koder som 50-kr koder eller studentkortet, och ser ut enligt följande: xYgT6bdQ. Rabattkoder kan inte kombineras, utan endast en kod per ordertillfälle fungerar.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hallå,

Det går att kombinera flera presentkort vid en order. Presentkorten är 25 tecken och ser ut enligt följande: AAAAA-BBBBB-CCCCC-DDDDD-EEEEE. På samma order går det även att lägga in en rabattkod. Koderna är 8 tecken vid generella kampanjer, alternativt 9 tecken vid unika koder som 50-kr koder eller studentkortet, och ser ut enligt följande: xYgT6bdQ. Rabattkoder kan inte kombineras, utan endast en kod per ordertillfälle fungerar.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

gäller det alla presentkort? enligt er kundtjänst så går det endast att kombinera presentkort som är köpta på cdon.
och jag tror hen sa att ett spk räknas som en rabattkod

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av peckadj:

gäller det alla presentkort? enligt er kundtjänst så går det endast att kombinera presentkort som är köpta på cdon.
och jag tror hen sa att ett spk räknas som en rabattkod

Hej,

Det gäller alla presentkort som är 25-tecken som går att köpa vid vår hemsida eller butik. Jag antar att superpresentkortet är 8 eller 9-tecken, likt 50-kr koder och studentkortskoder, och då räknas det som rabattkod.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av peckadj:

Nu har inte jag varit i den här tråden på flera år så det kanske blir en upprepning...
men man kan fortfarande inte handla en produkt med kod och även lösa in ett superpresentkort? det är ju två helt olika saker

och man kan fortfarande hitta produkter i helt fel kategorier, tex trådlösa nätverkskort hittas bland leksaker och hushåll. jag gjorde en sökning på tp-link då jag ansåg att det borde finnas fler produkter i externa nätverkskort. jag skickade ett mail om detta 4/7

Hej,

I dagsläget ligger våra externa partners på Marketplace i ett separat flöde vilket gör att de inte kan kategoriseras rätt. Det jobbas på att integrera deras flöde bättre med CDONs interna.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Det gäller alla presentkort som är 25-tecken som går att köpa vid vår hemsida eller butik. Jag antar att superpresentkortet är 8 eller 9-tecken, likt 50-kr koder och studentkortskoder, och då räknas det som rabattkod.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

nu har jag fått veta att koden man får är anpassad efter varje butik och har jag då valt cdon när jag löst in mitt superpresentkort så får jag en kod som är på 25 tecken. alltså hade er kundtjänst fel

Permalänk
Medlem

Snacka om skitservice. Defekta grafikkortet skickades tillbaks till er och jag har inte fått något bekräftelse om att ni mottagit varan or what so ever.

Sen ska man även behöva vänta en månad för att få återbetald. Idioti...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Har lagt order 53615745 men varan i fråga har ej kommit in än men nu säljs den 5% billigare så om ni kan ljustera min order så jag får det nya priset när varan väl kommer in i lager?

Med vänlig hälsning, Alexander

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Det var det sämsta.

De utlovade 6890 kronor som jag skulle få tillbaks var bara snack!
Nu får jag bara 887 kronor istället.

Förlåt, men ni hamnade i skitlistan för mig och jag kommer aldrig handla från er mer!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Skall man inte som medlem i CDON+ få ett mail varje månad med rabatter för medlemmar?
Senaste mailet jag fick från CDON+ fick jag den 3:e Juni. Mitt medlemskap går ut i mitten på September så tycker att jag borde ha fått något mail sedan dess :/

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft en relativt bra kontakt med er men nu måste jag faktiskt få undra lite.

Jag köpte ett mobilfodral som heter Plånboksfodral till Huawei Mate 8 - Svart, man kan ju relativt lätt tro att den skulle passa en mate 8 men nu när jag har fått telefonen ser jag att det är en annan telefon på bilden. Jag kontaktade kundtjänst för att fråga om bilden eller texten var fel och det är ju bland dom sämsta kontakterna jag haft med en kundtjänst någonsin.

Först får jag prata med en person som säger att hon inte kan lova att återkomma om det idag. Fine. Jag ringde själv till eran underleverantör "rabta.se" och kommer då 3 gånger till ett mobilsvar som man inte ens förstår vad de säger. När jag väl får kontakt så säger han efter några ord att han inte förstår svenska och när vi tar det på engelska så förstår han inte heller. Det är alltså ingen växel utan en privat telefon.

Då kontaktar jag kundtjänst igen, förklarar att ni kanske borde kika den underleverantören och att jag vill avbeställa och får bara som svar att det inte går.

Flera minuter mellan svaren från kundtjänstagenterna, korta och opersonliga som fan och inte hjälpsamma.

Är det sant att ni inte kan avbeställa ordrar?
Och vad har hänt med den relativt asbra cdon-supporten?

Permalänk
Skrivet av Kaninjägarn:

Har lagt order 53615745 men varan i fråga har ej kommit in än men nu säljs den 5% billigare så om ni kan ljustera min order så jag får det nya priset när varan väl kommer in i lager?

Med vänlig hälsning, Alexander

Nvm avbeställde och la en order hos annan leverantör som hade hemma.

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att plocka hem Microsoft Office Home & Student 2016? Verkar vara slut när man lägger den i varukorgen. Behöver till det nya datorbygget.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det var det sämsta.

De utlovade 6890 kronor som jag skulle få tillbaks var bara snack!
Nu får jag bara 887 kronor istället.

Förlåt, men ni hamnade i skitlistan för mig och jag kommer aldrig handla från er mer!

Har du lust att utveckla? Det låter ju helt galet att du skulle få tillbaka 900kr när du reklamerar (?) en vara inköpt för nästan 7000kr.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Har du lust att utveckla? Det låter ju helt galet att du skulle få tillbaka 900kr när du reklamerar (?) en vara inköpt för nästan 7000kr.

Deras så kallade support sa flera gånger i mail om att jag skulle få 6890kr i återbetalning för mitt defekta kort och att jag inte skulle vara orolig, för det är den summan jag ska få. De fortsatte med det här löftet i flera mail fram tills att jag blev återbetald, och påstår att de aldrig nämnt det.

Både Tobias och Anders tjatade om att jag behöver inte oroa mig och att jag skulle få mina 6890kr så fort de mottagit varan.
Sen dyker en Andreas S. in och skriver "Vi har registrerat en återbetalning på 6890kr som bokfördes 2016-07-18".

Säger man 6890kr flera gånger om, lovar en att man inte behöver oroa sig, så ska man ta mig fan hålla löftet oavsett vad.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Deras så kallade support sa flera gånger i mail om att jag skulle få 6890kr i återbetalning för mitt defekta kort och att jag inte skulle vara orolig, för det är den summan jag ska få. De fortsatte med det här löftet i flera mail fram tills att jag blev återbetald, och påstår att de aldrig nämnt det.

Både Tobias och Anders tjatade om att jag behöver inte oroa mig och att jag skulle få mina 6890kr så fort de mottagit varan.
Sen dyker en Andreas S. in och skriver "Vi har registrerat en återbetalning på 6890kr som bokfördes 2016-07-18".

Säger man 6890kr flera gånger om, lovar en att man inte behöver oroa sig, så ska man ta mig fan hålla löftet oavsett vad.

Det låter ju som om något gått galet längs vägen. De hävdar alltså att de har återbetalat 6890kr men du ser bara 887kr på ditt konto? Ni verkar ju vara överens om summan som ska betalas tillbaks. Vad säger dem när du kontaktar dem igen i ärendet? Kollat med banken? Låter ju helskumt.

Permalänk
Medlem

Det är klart att du ska få tillbaka hela summan. Det hela måste vara ett missförstånd från din eller CDONs sida.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Det låter ju som om något gått galet längs vägen. De hävdar alltså att de har återbetalat 6890kr men du ser bara 887kr på ditt konto? Ni verkar ju vara överens om summan som ska betalas tillbaks. Vad säger dem när du kontaktar dem igen i ärendet? Kollat med banken? Låter ju helskumt.

De hävdar att jag ska få 6890kr, men jag har bara fått in 887kr.
Ja, jag accepterade de 6890 som utlovats, men jag har inte sett skymten av dem. Hade planer, men de sprack pga detta...
Har inte fått svar. Inte den snabbaste servicen heller... Senaste transaktionen är de 887 som jag fått hittills. Vill gärna ha resten också!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

De hävdar att jag ska få 6890kr, men jag har bara fått in 887kr.
Ja, jag accepterade de 6890 som utlovats, men jag har inte sett skymten av dem. Hade planer, men de sprack pga detta...
Har inte fått svar. Inte den snabbaste servicen heller... Senaste transaktionen är de 887 som jag fått hittills. Vill gärna ha resten också!

Det är bara att ligga med blåslampan på dem samt hota med att dra in ARN/polisanmälan så kommer du se att pengarna kommer nästa dag.

Köpte extern blu-ray spelare som jag reklamerade 2ggr och medans jag väntade på att få tillbaka pengarna samt att de skulle stryka faktura på utbytesenheten som jag skickade tillbaka samma vecka så missade de att stryka fakturan så det gick till inkasso.

Så jag fick ringa inkasso fråga vad det va frågan om och berätta hur det hela låg till så pausa inkasso kravet så jag fick tid på mig att vänd mig till cdon med argt mail samt nämnde ARN/polisen och då gick det fort för dem att dra tillbaka fakturan och skicka tillbaka pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Blodiglar, det är vad CDON är nu mera... Suger pengarna ur oss konsumenter men skiter i oss sen när sakerna går sönder och de ska ge våra pengar tillbaks!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain