Bootar inte, stänger av sig slumpartat m.m..........

Permalänk

Bootar inte, stänger av sig slumpartat m.m..........

Hejsan!

Vår trogna dator krånglar. Här är våra specs:

Operativsystem: Microsoft Windows 7
Processor: Intel i7 2600k
Processorkylare: Intel Standard ???
Moderkort: MSI P67A G45 B3
Minne: 2x 4 GB Kingston DDR3 1333MHz
Grafikkort: XFX Radeon HD 6970 2GB
Hårddisk: SSD Vertex 460 120GB och SATA WD Caviar 500GB
Nätaggregat:Corsair 650W

Problemet är att den inte bootar windows alls. Den startar om av sig själv slumpmässigt och fortsätter att starta om sig i oändlighet tills man bryter strömmen.

Innan detta hände så fick vi bluescreen flertalet gånger mestadels när vi spelat. Men även helt slumpmässigt i bland. Med olika fel, tex "The device driver got stuck in an infinite loop", "Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed", "Check to be sure you have adequate disc space.......... ", "CRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Den har även stängt av sig vid något tillfälle utan anledning. Detta har skett då och då under ett antal månader. Sen en dag slutade den boota.

Vi har provat att installera om windows utan resultat, installerat om grafikkortet, kontrollerat nätaggregatet enligt guide här på sweclockers, kontrollerat moderkortet vilket verkar fungera, vi har provat att plocka ur en hårddisk i taget utan skillnad, RAM har vi testat på samma sätt.

Vad är det som sker? Aldrig varit med om liknande eller ens hört om det eller fått fram något vid googling.

Permalänk
Avstängd

@Who_burrito_is_this:

Har du provat med en annan hårddisk?

Tror du har samma problem som denna så kolla in här.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435516-windows-7-boot-...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Hedersmedlem

Kass SSD, defekta minnen, trasigt grafikkort och/eller slut nätaggregat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Låter som ett dåligt nätagg, då det låter som om du kortsluter moderkortet om och om igen.
testa dra ur "PWR" kabeln ifrån moderkortet och kortslut med en skruvmejsel manuellt.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

@Semplezz:

Jag gjorde som du föreslog och nu verkar det som om den fungerar felfritt! Jag har testkört den under dagen och jag har inte fått några problem alls hittils. Men jag hör av mig igen i den här tråden ifall problemen dyker upp igen.

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Who_burrito_is_this:

@Semplezz:

Jag gjorde som du föreslog och nu verkar det som om den fungerar felfritt! Jag har testkört den under dagen och jag har inte fått några problem alls hittils. Men jag hör av mig igen i den här tråden ifall problemen dyker upp igen.

Tack så mycket för hjälpen!

Härligt, kul att det löste sig!
happy gaming

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window