Kan man lira något? [Speldator för ca 3K]

Permalänk
Medlem

Kan man lira något? [Speldator för ca 3K]

Tja! Jag har byggt en dator på inet för ca 3000 kr, superbilligt bygge och jag undrar om man skulle kunna lira något spel. Inte kanske bf4 på ultrainstälningar men kanske ett medelspel som t.ex. CS:GO, jag är tacksam för alla svar!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9551524/

Permalänk
Medlem

CS:GO på lägsta settings i 720p borde rulla fint i 60 fps?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Vill du kan du spara in chassit och lägga lite till på cpu. hade nog lagt chassit som lägsta prio där =)'

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9551548/

typ så

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

MS-röj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

CS:GO på lägsta settings i 720p borde rulla fint i 60 fps?

Okej, det var mer än jag trott!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Vill du kan du spara in chassit och lägga lite till på cpu. hade nog lagt chassit som lägsta prio där

Om jag byter ut chassit behöver jag köpa fläktar och då kommer dom upp i samma pris, men jag kan ändå lägga till en hårdare processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera dig att överväga begagnat. Då bör du definitivt kunna få en betydligt grymmare speldator för dina slantar!

Permalänk
Medlem

[quote postid="16271615" userid="137226" name="SwedenVirre"]
Vill du kan du spara in chassit och lägga lite till på cpu. hade nog lagt chassit som lägsta prio där =)'

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9551548/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9551548/

typ så
[/

Där är dock chassit mATX och moderkortet ATX

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Kan bara rekommendera dig att överväga begagnat. Då bör du definitivt kunna få en betydligt grymmare speldator för dina slantar!

Det är sant, men jag vill se hur bra prestanda man får av en sån billig, fabriksny produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt rekommenderas begagnade produkter! Om du köper det du länkat kan du iaf köpa ett grafikkort begagnat då du kommer kunna spela måånga fler spel då. lägg runt 700-1000 kr på ett hyffsat bra grafikkort och du kan spela de flesta spelen i 1080p med bra grafik. Marknaden här på Sweclockers är ett tips

Visa signatur

--- Louqe Ghost S1 <>Gigabyte Z390 I AORUS PRO WIFI <> Intel® Core™ i5-8600K <> Noctua NH-L12 <> EVGA GTX 1080 FE <> Corsair Vengeance LPX 16 Gb 3200 Mhz DDR4 <> Corsair SF600 600W 80+ Platinum <> ---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guggeen:

Som tidigare nämnt rekommenderas begagnade produkter! Om du köper det du länkat kan du iaf köpa ett grafikkort begagnat då du kommer kunna spela måånga fler spel då. lägg runt 700-1000 kr på ett hyffsat bra grafikkort och du kan spela de flesta spelen i 1080p med bra grafik. Marknaden här på Sweclockers är ett tips

Tack för tipset, funkar det att köpa nytt från amazon? Där är det hyfsat billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fish1234:

Tack för tipset, funkar det att köpa nytt från amazon? Där är det hyfsat billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

blir det inte lite krångligt med tanke på fraktkostnaden och tull osv

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9551627 Finkar det att lägga till ett asus r7 kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

blir det inte lite krångligt med tanke på fraktkostnaden och tull osv

Ok, jag får väll köra på tradera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fish1234:

Ok, jag får väll köra på tradera

Skickades från m.sweclockers.com

Tradera???

SweC marknad är nog ganska mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av Fish1234:

Om jag byter ut chassit behöver jag köpa fläktar och då kommer dom upp i samma pris, men jag kan ändå lägga till en hårdare processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag länkade har två 120mm fläktar vilket för den lilla strömförbrukningen där är i den burken är tillräckligt. behövs inte lägga till något där. bara bygga ihop och köra.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Man kan spela det mesta på en Apu men i tyngre spel så blir det 720p och low settings men oavsett apu så se till att ha snabba minnen då gpu tjänar mycket på det då den använder ram som vram och man får mer fps https://www.youtube.com/watch?v=mtsNjys32Ug

hade jag byggt så för lite spel så 7670 eller liknande sen klockat gpu delen sen snabba minnen då får man faktiskt rätt bra 720 prestanda och kan köra en del 1080p med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Det jag länkade har två 120mm fläktar vilket för den lilla strömförbrukningen där är i den burken är tillräckligt. behövs inte lägga till något där. bara bygga ihop och köra.

Sant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Man kan spela det mesta på en Apu men i tyngre spel så blir det 720p och low settings men oavsett apu så se till att ha snabba minnen då gpu tjänar mycket på det då den använder ram som vram och man får mer fps https://www.youtube.com/watch?v=mtsNjys32Ug

hade jag byggt så för lite spel så 7670 eller liknande sen klockat gpu delen sen snabba minnen då får man faktiskt rätt bra 720 prestanda och kan köra en del 1080p med

Toppen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Man kan spela det mesta på en Apu men i tyngre spel så blir det 720p och low settings men oavsett apu så se till att ha snabba minnen då gpu tjänar mycket på det då den använder ram som vram och man får mer fps https://www.youtube.com/watch?v=mtsNjys32Ug

hade jag byggt så för lite spel så 7670 eller liknande sen klockat gpu delen sen snabba minnen då får man faktiskt rätt bra 720 prestanda och kan köra en del 1080p med

Jo har en dator hemma med A10 7870k och 2133mhz DDR3 minnen och den funkade "ok" men blev att sno minnena till main riggen och stoppa i ett begagnat GTX 660 för 400kr som boostade prestandan med i princip 100%

Processorn är förövrigt väldigt kompetent och om DX12 ger oss lite flexibla grafiklösningar kan de bli galet prisvärda även om det kanske blir lite varmt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Jo har en dator hemma med A10 7870k och 2133mhz DDR3 minnen och den funkade "ok" men blev att sno minnena till main riggen och stoppa i ett begagnat GTX 660 för 400kr som boostade prestandan med i princip 100%

Processorn är förövrigt väldigt kompetent och om DX12 ger oss lite flexibla grafiklösningar kan de bli galet prisvärda även om det kanske blir lite varmt

ja det är absolut bättre med extern gpu som är bättre lösningen än cpu + gpu cf lösning för den delen men ska man ha cheap med enkel spel prestanda så tycker jag dom är vettiga och en annan lösning är som jag var sugen på själv en 845 + extern gpu men var så dåligt med info om moderkort som hade stöd för dom out of the box vid release så vart en i3 i stället

Men 845 som är strömsnål sen 360/750ti ev 660/760/950/370 ..finns massor med beg kan bli riktigt bra bang for the buck dator eller någon billig ny gpu och 845an kostar bara 600kr men har ingen intern grafik

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

ja det är absolut bättre med extern gpu som är bättre lösningen än cpu + gpu cf lösning för den delen men ska man ha cheap med enkel spel prestanda så tycker jag dom är vettiga och en annan lösning är som jag var sugen på själv en 845 + extern gpu men var så dåligt med info om moderkort som hade stöd för dom out of the box vid release så vart en i3 i stället

Men 845 som är strömsnål sen 360/750ti ev 660/760/950/370 ..finns massor med beg kan bli riktigt bra bang for the buck dator eller någon billig ny gpu och 845an kostar bara 600kr men har ingen intern grafik

Jag hittade en begagnad Saphphire Radeon HD6950 2GB, kan det vara något för mitt bygge?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fish1234:

Jag hittade en begagnad Saphphire Radeon HD6950 2GB, kan det vara något för mitt bygge?

Skickades från m.sweclockers.com

De korten är från 2010/2011 och börjar bli väldigt gamla och har en tendens att gå varma så du ska nog vara glad om det håller ett par dagar..

http://www.sweclockers.com/test/13175-amd-radeon-hd-6970-och-...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

SweC marknad ska du shoppa ifrån

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

De korten är från 2010/2011 och börjar bli väldigt gamla och har en tendens att gå varma så du ska nog vara glad om det håller ett par dagar..

http://www.sweclockers.com/test/13175-amd-radeon-hd-6970-och-...

Haha, det var nog inte så bra idé

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fish1234:

Jag hittade en begagnad Saphphire Radeon HD6950 2GB, kan det vara något för mitt bygge?

Skickades från m.sweclockers.com

Både ja och nej kortet i sig är ganska ok och brorsan brukar köra bf4 på ett sånt men problemet är som sagt att det är ganska hungrigt kort som börjar bli till åren så risken att dom är slitna är stor
dom jag hade siktat på är helst 760/770 som är halv gamla men presterar ok 370 är rätt ok och presterar rätt ok men 660/670 är med lite intressant men är lite old men kan fås billigt där man kan köra allt om man inte är kinkig och kan skruva ner grafiken lite och 750 ti är ganska slöa men samtidigt så kostar dom 1000kr ny i dag och är inte så gamla så en femhundring hade väll dom kunnat vara värd samma r7 360 är kort som inte kostar många kr men är rätt ok ändå

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Både ja och nej kortet i sig är ganska ok och brorsan brukar köra bf4 på ett sånt men problemet är som sagt att det är ganska hungrigt kort som börjar bli till åren så risken att dom är slitna är stor
dom jag hade siktat på är helst 760/770 som är halv gamla men presterar ok 370 är rätt ok och presterar rätt ok men 660/670 är med lite intressant men är lite old men kan fås billigt där man kan köra allt om man inte är kinkig och kan skruva ner grafiken lite och 750 ti är ganska slöa men samtidigt så kostar dom 1000kr ny i dag och är inte så gamla så en femhundring hade väll dom kunnat vara värd samma r7 360 är kort som inte kostar många kr men är rätt ok ändå

Ok, tack, men jag vet dock inte hur man vet att ett grafikkort passar/fungerar med moderkortet, eller kan man ha allt till alla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fish1234:

Ok, tack, men jag vet dock inte hur man vet att ett grafikkort passar/fungerar med moderkortet, eller kan man ha allt till alla?

Skickades från m.sweclockers.com

allt till alla.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

allt till alla.

Okej, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Fish1234 *Tråd flyttad, rubrik förtydligad, se §3.1 i forumreglerna*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...