Permalänk
Avstängd

Söker PSU 800W+ Corsair/Evga

Kvitto och garanti kvar är ett måste!

Stockholm kan vara roligt för att inte betala för mycket frakt.

Swishar eller ger kontanter.

AX,RM,HX
G2 eller annan, ska köras på ett 980ti eller eventuellt ett gtx 1080

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vet att du letar efter 800W+, men skulle ett nytt och oöppnat (med kvitto, inköpt i höstas) EVGA G2 750W vara av intresse?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

@Icte:
tyvärr inte måste vara 800w+ tack iaf

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephestos:

@Icte:
tyvärr inte måste vara 800w+ tack iaf

Hur många SLI Grafikkort har du eftersom du går för 800W? Nvidia har ju en lista på sina watt dem ligger där mellan 130-180 watt per grafikkort.

Ett Geforce GTX 1080 tar 180W

360W för SLI med 2 x 1080 sedan bruka dem räkna på 400W för övriga data komponenter då ligger man på förbrukning på runt 760W.

Tänkte om du har räknad ut din normala förbrukning som du verkligen förbrukar, du blir mer miljövänligt om du inte förbrukar mer ström än du behöver

Sedan beror det ju också på amper styrka på PSU, själva watten är mindre relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Tänkte om du har räknad ut din normala förbrukning som du verkligen förbrukar, du blir mer miljövänligt om du inte förbrukar mer ström än du behöver

Sorry för ot men vill bara rätta ett felaktigt påstående

Bara för att du använder ett nätaggregat som klarar av högre effekt betyder det inte att nätaggregat alltid kör på den effekten. Den förbrukar så mycket ström som maskinen kräver oavsett nätaggregat (förutsatt att den ibte är för klen)

Men ja förövrigt är 800+w overkill om man inte kör sli eller liknande, mer än 800w är det få som behöver. Jag har 550w på ett 970 och fläkten har aldrig behövt köra igång.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Avstängd

Det är inte till mig... krav är iaf 800+

Permalänk

har ett ax860 ge ett bud

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Kan ju nämna att någon på blocket från Nacka säljer ett CM v850 plus gold för 800kr.

Permalänk
Avstängd

@VinterX: tack men jag skulle helst vilja att det är corsair, har haft det lite dåligt med CM :;(

Permalänk
Medlem

Har en corsair HX850 modulär inköpt 2012 som jag säljer pga uppgradering. Intresserad? Kvitto finns, men garanti har nog gått ut (har faktiskt ingen koll på corsair garantier).

Permalänk
Avstängd

@roy79:
Kan vara intresantpris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vet att du letar efter 800W+, men skulle ett nytt och oöppnat (med kvitto, inköpt i höstas) EVGA G2 750W vara av intresse?

Vad hade du tänkt dej för nätdelen?

Visa signatur

Awsomness