Permalänk
Medlem

Kontroll till PC, för Dark Souls 2 +3.

Tjena!

Har tänkt att spela igenom Dark Souls 2 och 3 och fick tipset att göra det med en kontroll istället för mus och tangentbord. Har alltid gamat via min PC så är lite ovan vid kontroller och har ingen tillgänglig, därför tänkte jag höra med er om någon har en specifik modell att rekommendera :-)?

Mvh

Permalänk
Medlem

Finns en hel del, du har alltså inte några tankar själv vad du föredrar om du te.x spelat PS4/xbox/ps3 etc? Om du vill ha en bra och billig kontroll så skulle jag säga en trådad 360. Om du vill ha något lite bättre så är xbox one kontrollen riktigt bra, samt att den stödjer blåtand så ingen extra dongel krävs som med en trådlös 360. Om du föredrar Playstation kontroller så fungerar DS4 utmärkt. Sen har vi ju steam kontrollern också. Den är lite speciell och tar ett tag att vänja sig men många som säger att när man väl har vant sig så är det den bästa.

Permalänk
Medlem

om du inte har några personliga preferenser angående komforten bland dom som finns så slår jag ett slag för xbox kontrollerna. ingen mjukvara krävs och helt plug and play.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marticus:

om du inte har några personliga preferenser angående komforten bland dom som finns så slår jag ett slag för xbox kontrollerna. ingen mjukvara krävs och helt plug and play.

Lägger också en röst för XBOX360/One kontrollerna.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Finns en hel del, du har alltså inte några tankar själv vad du föredrar om du te.x spelat PS4/xbox/ps3 etc? Om du vill ha en bra och billig kontroll så skulle jag säga en trådad 360. Om du vill ha något lite bättre så är xbox one kontrollen riktigt bra, samt att den stödjer blåtand så ingen extra dongel krävs som med en trådlös 360. Om du föredrar Playstation kontroller så fungerar DS4 utmärkt. Sen har vi ju steam kontrollern också. Den är lite speciell och tar ett tag att vänja sig men många som säger att när man väl har vant sig så är det den bästa.

Xbox One kontrollen kräver en special dongel den också den använder sig inte av blåtand .

Permalänk
Medlem

@jimjans: Den nya xbox one controllern kräver ingen dongel

Permalänk
Medlem

Jag har använt en trådad xbox-360 dosa ett par år nu, spelat igenom både Dark Souls 1 och 2, ett flertal andra spel också. Måste säga att den fungerar riktigt bra. Kostade 250~kr när jag köpte den och det enda som blivit lite nött är vänstra styrspaken som flickvännen lyckades gräva hål i på ett par spelsessioner tack vare långa naglar och dålig "tum-hållning" haha.

Flickvännen köpte för övrigt precis en också, hon har alltid spelat med mus+tangentbord men blev lite såld när hon testade darksouls med xbox 360-dosan.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren :-)!
För att svara angående komforten så var det så länge sedan jag hade en kontroll i handen så kan inte minnas!

Så någon av dessa?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/206980-m...
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/124104-microsoft...

Permalänk
Medlem

@Tarkus: Japp, 360n är bra men har hört att xbox one är väl värt den extra slanten om du inte redan har en kontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@Tarkus: Japp, 360n är bra men har hört att xbox one är väl värt den extra slanten om du inte redan har en kontroll

Grymt då kör jag på Xbox One-varianten. Tack återigen för svar :-)!