Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tyvärr verkar det som att alla HoN-spelare kommit in i overwatch med sina svordomar och trakasseringar...

Precis det jag ville. Nu slipper jag alla "hatare" på quick play.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ångest... Min 14 årige son fick låna mitt spel för att testa över helgen märkte precis nu att det påverkat matchmakingen å det grövsta. Han har ju reflexer som jag bara kan drömma samt att han spelar CS m.m. på rätt hög nivå. Hela spelet är nu åt h-e då alla matcher slutar med att jag knappt hinner reagera å dör innan jag ens hinner blinka. Hur fasen löser jag detta?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Efter att har kört mina placements och tagit reda på hur MMR systemet funkar, så tycker jag att detta är nog ett utav dom sämsta competitive spelen jag någonsin har spelat.

MMR går efter prestation/medals osv. Som tank och support får du sällan över 2, om du har tur. Alltså klättrar folk som kör bara dps snabbare ÄVEN om det är en fullpremade.

Vinner du får du ca 1/10 rank, och förlorar du så åker du ner ½ eller 1 hel.
Alltså behöver du runt 85 % winratio för att klättra uppåt efter placements.

King of the Hill ger MYCKET mindre MMR / Ranks än Move the objective banorna även om du vinner.

Med de sagt så är ranked ett grindspel helt enkelt. Se även till att spela med 5 andra du känner, för randoms i ranked är nog de svåraste som finns att spela med. Ingen vill spela healer, ingen vill spela tank, alla vill kör samma hero osv osv. Folk lämnar till höger och vänster om någon annan pickar deras hero. Då ska det tilläggas att jag hamnade runt 55-60 i rank, vilket är hyffsat högt efter placements. Har du tur och vinner 10/10 kan du komma på 65.

Jag tror inte att man ska stirra sig blint på "MMR" särskilt mycket i början. De flesta verkar hamna i närheten av 50. Ju längre tiden går så kommer gränsen mellan "bra" och "dåligt" dras isär. Så upplever man att man är på en för låg nivå så bör du i teorin vinna mer än du förlorar, och således öka i ranking. Här är en överblick på vart folk ligger på för ranking (gäller endast uppdaterade konton på master overwatch).

Angående vinster och förluster så känner jag inte igen det alls. Jag verka öka ungefär en rank vid vinst och förlora lika mycket vid en förlust. Det enda som sticker ut är att man får otroligt lite XP på king of the hill (precis som du skriver), och det är en bugg som det jobbas på. Så har man otur och vinner KOTH men förlorar i övriga modes så kommer du rasa neråt.

Skrivet av JohnnyGreed:

Ångest... Min 14 årige son fick låna mitt spel för att testa över helgen märkte precis nu att det påverkat matchmakingen å det grövsta. Han har ju reflexer som jag bara kan drömma samt att han spelar CS m.m. på rätt hög nivå. Hela spelet är nu åt h-e då alla matcher slutar med att jag knappt hinner reagera å dör innan jag ens hinner blinka. Hur fasen löser jag detta?

Fortsätt spela. Du kommer ha det tufft i början men systemet finns där för att du ska hamna där du hör hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag tror inte att man ska stirra sig blint på "MMR" särskilt mycket i början. De flesta verkar hamna i närheten av 50.

Alltså, ju mer medals, ju mer får du. Och dps får 999/1000 alltid mest, så det är mer eller mindre en "fuck you" till healers och tanks.
Sen så kommer man aldrig klättra i solo que utan tur, spelar ingen roll hur bra du är. Det laget med minst "idioter" vinner oftast.

Fö är blizzard inte kända för att balansera sina mmr system xD

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Fortsätt spela. Du kommer ha det tufft i början men systemet finns där för att du ska hamna där du hör hemma

Ahh Tack, då kommer det lösa sig med andra ord...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Ahh Tack, då kommer det lösa sig med andra ord...

Du kanske får bita i den sura tanten och ta några tråkiga förlustmatcher innan du rankats ner lite igen..
Sen får du skaffa ett eget konto till pöjken din för att undvika liknande fadäser tillsvidare.
Annan rekommendation får nog bli att försöka spela klasser som inte kräver lika mycket av reflexerna, kanske Bastion eller Reinhart?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Behöver ha lite spelare till competive, kretsar kring 52-53 just nu. 55 efter placements. Kör mest dps/zarya/roadhog. Gärna nån som lirar mycket tanks. Har semester och mycket tid ett par tre veckor till framöver, sen spelar jag mest kvällar igen. 26 år.

kissekatt#2676

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Du kanske får bita i den sura tanten och ta några tråkiga förlustmatcher innan du rankats ner lite igen..
Sen får du skaffa ett eget konto till pöjken din för att undvika liknande fadäser tillsvidare.
Annan rekommendation får nog bli att försöka spela klasser som inte kräver lika mycket av reflexerna, kanske Bastion eller Reinhart?

Jodå han blev "hooked" å skaffade ett eget konto. Nu är problemet att vi redan har 2 gamingburkar här hemma till grabbarna men känner att jag måste trycka i ett grafikkort i min burk också... Vi lever i ett Overwatch inferno, särskilt när semestern nu drar igång!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Efter att har kört mina placements och tagit reda på hur MMR systemet funkar, så tycker jag att detta är nog ett utav dom sämsta competitive spelen jag någonsin har spelat.

MMR går efter prestation/medals osv. Som tank och support får du sällan över 2, om du har tur. Alltså klättrar folk som kör bara dps snabbare ÄVEN om det är en fullpremade.

Vinner du får du ca 1/10 rank, och förlorar du så åker du ner ½ eller 1 hel.
Alltså behöver du runt 85 % winratio för att klättra uppåt efter placements.

King of the Hill ger MYCKET mindre MMR / Ranks än Move the objective banorna även om du vinner.

Med de sagt så är ranked ett grindspel helt enkelt. Se även till att spela med 5 andra du känner, för randoms i ranked är nog de svåraste som finns att spela med. Ingen vill spela healer, ingen vill spela tank, alla vill kör samma hero osv osv. Folk lämnar till höger och vänster om någon annan pickar deras hero. Då ska det tilläggas att jag hamnade runt 55-60 i rank, vilket är hyffsat högt efter placements. Har du tur och vinner 10/10 kan du komma på 65.

Spotless på det jag känner. Har bara körd 3 placement matches men redan ledsnat. Att spela ranked som solospelare är ju lika givande som att stå och slå sitt huvud mot en vägg.
Hur bra man än själv är (nej, jag är på sin höjd en medel-spelare) så kan man omöjligen lyfta ett helt lag.

Sista matchen jag spelade var defend, det tog mindre än 20 sekunder från start för alla mina 5 teammates att springa rakt in och dö, sen körde attack ett par reinhardts/bastion/Winston och healers som bara körde payloaden rakt genom banan medans mitt lag sprang rakt in 1 och 1 som squishy dps och blev farmade.

Efter denna totala LAG-katastrof så ska alltså spelet på nått sätt försöka ge mig en personlig rank? Självklart kommer den suga då jag omöjligen kan prestera bra helt ensam.
Det är ungefär som att sätta in Zlatan i ett lag överviktiga, blinda, haltande spelare och förvänta sig att dom ska vinna VM? Sen komma och säga att han är en dålig spelare....

Så, det hela känns ju som ett moment 22.
Spelar man med kassa spelare så rankas man lågt och hamnar med fler kassa spelare och åker därför på en stor % del förlust. Så hur ska man kunna klättra i rank utan en premade där man får spela med vettiga spelare?

Edit: Kom ju på att mina placement-matches har varit extrem katastrof jämfört med quick match, där jag för tillfället faktiskt är nöjd med mina matchningar.
Men jag antar då kanske att min ranking i quick play jag jobbat upp, inte används vid placement matches? Utan där kanske man hamnar med vilka randomiserade höns som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Spotless på det jag känner. Har bara körd 3 placement matches men redan ledsnat. Att spela ranked som solospelare är ju lika givande som att stå och slå sitt huvud mot en vägg.
Hur bra man än själv är (nej, jag är på sin höjd en medel-spelare) så kan man omöjligen lyfta ett helt lag.

Sista matchen jag spelade var defend, det tog mindre än 20 sekunder från start för alla mina 5 teammates att springa rakt in och dö, sen körde attack ett par reinhardts/bastion/Winston och healers som bara körde payloaden rakt genom banan medans mitt lag sprang rakt in 1 och 1 som squishy dps och blev farmade.

Efter denna totala LAG-katastrof så ska alltså spelet på nått sätt försöka ge mig en personlig rank? Självklart kommer den suga då jag omöjligen kan prestera bra helt ensam.
Det är ungefär som att sätta in Zlatan i ett lag överviktiga, blinda, haltande spelare och förvänta sig att dom ska vinna VM? Sen komma och säga att han är en dålig spelare....

Så, det hela känns ju som ett moment 22.
Spelar man med kassa spelare så rankas man lågt och hamnar med fler kassa spelare och åker därför på en stor % del förlust. Så hur ska man kunna klättra i rank utan en premade där man får spela med vettiga spelare?

Edit: Kom ju på att mina placement-matches har varit extrem katastrof jämfört med quick match, där jag för tillfället faktiskt är nöjd med mina matchningar.
Men jag antar då kanske att min ranking i quick play jag jobbat upp, inte används vid placement matches? Utan där kanske man hamnar med vilka randomiserade höns som helst?

Som med alla spel med Ranked får man först spela sig upp dit man hör hemma. Det gör att du kommer hamna i caos matcher i början. Jag har kanske lirat 40 matcher i ranked och fortfarande ibland blir matcherna helt tiltade på ena eller andra hållet. Ibland har man turen att vara i det bra laget och ibland inte. Det känns ändå som att det är rätt så 50 - 50 på den fronten.

För mig är det absolut största problemet att man inte har något val på om man vill spela "king of the hill" eller ej. Jag tycket inte de hör hemma i ranked till att börja med och att alla maps ligger under en och samma kategori gör mig lite smått galen.
Det är möjligt att de gör de för att där inte är så många maps till att börja med men jag tycker ändå man bör få ha ett val. Spelet blir så annorlund mot mapsen där man rör sig frammåt. Här kan jag väll nämna att maps med 1 eller 2 punker man ska ta över är okej. Det är bara ren "king of the hill" jag ogillar skarp.
Tar vi CS kan man välja ner till exakt map i compendetive och spela Dust 2 på repeat, här får man inte ens grov sålla bland katergorierna...

Sen är det väll möjligen så att Blizzard vill få info om deras banor då allt är nytt och genom att tvinga folk att spela på alla får de en väldigt jämn fördelning och kan sen lättare balansera osv. Men å andra sidan, en dålig map blir mindre spelad så de hade dem också sett i statistiken.
Men oavsett, jag har betalat för att lira det. Varför får jag inte välja vilka banor jag faktiskt vill lira?
Är jag ensam om att vara irriterad över detta?

Permalänk
Medlem

competetive mode gjorde det hela mer irriterat och tråkigt. i Quick play kunde man vinna 70% av matcherna. Nu fick jag 6 raka förluster och jag ligger på runt rating ~50

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Alla som gnäller på idioter i laget. Finns i alla spel men är inget som går att skylla på om man spelar tillräckligt mycket soloq. Precis lika stor chans att det är idioter i andra laget. Självklart kommer man torska games för att man har nötter i laget, men du kommer vinna precis lika mycket på att det är nötter i andra laget!

Peace

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat rankat i andra spel och nu overwatch tycker jag det verkar sämre med rankat spel ju mindre chans det är för en som ensam spelare kan påverka och carry sitt lag. Overwatch kan väl iofs en ensam göra det, men en som endast är marginellt bättre än sina med och motspelare kommer ha det svårare än i t.ex. LoL.

Det är därför folk klagar på Riot, de har sedan season 6 gått mer och mer ifrån Solo Q och mot att folk ska spela i grupp.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Alla som gnäller på idioter i laget. Finns i alla spel men är inget som går att skylla på om man spelar tillräckligt mycket soloq. Precis lika stor chans att det är idioter i andra laget. Självklart kommer man torska games för att man har nötter i laget, men du kommer vinna precis lika mycket på att det är nötter i andra laget!

Peace

Exakt, men det är ju exakt hela detta jag ifrågasätter.
Om man struntar i den enskilde spelaren (t ex många som verkar tro att jg främst snackar om mig själv, jag är på son höjd en medioker spelare).

Men, minner generella "tes" är ju att det är mer viktigt hur lagets övriga 5 spelare är, än den enskildes prestation.
På samma sätt som en sjukt bra spelare får svårt att lufty ett lag med 5 dåliga, så kan ju världens sämsta spelare utan problem bli "carryad" av 5 bra spelare.

Och eftersom varenda match i PUG är lotteri, så kommer man ju som sagt ligga runt 50% win.

Ligger man då som PUG spelare runt 50% win så har jag svårt stt se hur man ska "hamna där man hör hemma" eftersom en stor del av spelarna kommer ha svårt att ta sig uppåt i rankerna eftersom det ligger i PUG:andets natur...

Dvs en ett bea PUG spelare skulle ju genom att spela en premade kunna ta sig upp i ranker, och sen ligga kvar där eftersom hen sen i PUG:ar på den nivån kunna hålla nivån.
Men om man ligger på 50% loss pga dåliga pugs så har jag svårt stt se hur man ska kunna gå uppåt...

Visst att ranken säkert går på mer saker än win/loss.... Men spelar man med ett överlag dåligt lag så kommer ju allt från objektives till antal kills bli lidande likaså...

Så, tänker jag helt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt, men det är ju exakt hela detta jag ifrågasätter.
Om man struntar i den enskilde spelaren (t ex många som verkar tro att jg främst snackar om mig själv, jag är på son höjd en medioker spelare).

Men, minner generella "tes" är ju att det är mer viktigt hur lagets övriga 5 spelare är, än den enskildes prestation.
På samma sätt som en sjukt bra spelare får svårt att lufty ett lag med 5 dåliga, så kan ju världens sämsta spelare utan problem bli "carryad" av 5 bra spelare.

Och eftersom varenda match i PUG är lotteri, så kommer man ju som sagt ligga runt 50% win.

Ligger man då som PUG spelare runt 50% win så har jag svårt stt se hur man ska "hamna där man hör hemma" eftersom en stor del av spelarna kommer ha svårt att ta sig uppåt i rankerna eftersom det ligger i PUG:andets natur...

Dvs en ett bea PUG spelare skulle ju genom att spela en premade kunna ta sig upp i ranker, och sen ligga kvar där eftersom hen sen i PUG:ar på den nivån kunna hålla nivån.
Men om man ligger på 50% loss pga dåliga pugs så har jag svårt stt se hur man ska kunna gå uppåt...

Visst att ranken säkert går på mer saker än win/loss.... Men spelar man med ett överlag dåligt lag så kommer ju allt från objektives till antal kills bli lidande likaså...

Så, tänker jag helt fel?

Du har rätt i allt ovanför din 50% win tes. Det är där det fallerar. Det är inget lotteri utan vinsterna är annat fördelat än på just det sättet. Just nu är vi fortfarande precis i början, det kommer att balanseras ut mer och mer. Oroa dig inte.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt, men det är ju exakt hela detta jag ifrågasätter.
Om man struntar i den enskilde spelaren (t ex många som verkar tro att jg främst snackar om mig själv, jag är på son höjd en medioker spelare).

Men, minner generella "tes" är ju att det är mer viktigt hur lagets övriga 5 spelare är, än den enskildes prestation.
På samma sätt som en sjukt bra spelare får svårt att lufty ett lag med 5 dåliga, så kan ju världens sämsta spelare utan problem bli "carryad" av 5 bra spelare.

Och eftersom varenda match i PUG är lotteri, så kommer man ju som sagt ligga runt 50% win.

Ligger man då som PUG spelare runt 50% win så har jag svårt stt se hur man ska "hamna där man hör hemma" eftersom en stor del av spelarna kommer ha svårt att ta sig uppåt i rankerna eftersom det ligger i PUG:andets natur...

Dvs en ett bea PUG spelare skulle ju genom att spela en premade kunna ta sig upp i ranker, och sen ligga kvar där eftersom hen sen i PUG:ar på den nivån kunna hålla nivån.
Men om man ligger på 50% loss pga dåliga pugs så har jag svårt stt se hur man ska kunna gå uppåt...

Visst att ranken säkert går på mer saker än win/loss.... Men spelar man med ett överlag dåligt lag så kommer ju allt från objektives till antal kills bli lidande likaså...

Så, tänker jag helt fel?

Nja beror på. Om du känner dig som en average spelare ligger du ju på rätt ställe När du blir bättre än genomsnittet kommer du putta upp din winrate till ~55 % vilket gör att du climbear i ELO (Iaf i de flesta elosystem, jag har ej spelat overwatch). Men jag förstår din frustration

Permalänk
Medlem

Min generella åsikt efter att ha spelat ladderspel hela mitt liv på hög elonivå, SC2, CSGO osv är att ju mer man flyttar fokus från att vinna till att ha kul desto mer vinner. Självklart ska man alltid försöka vinna men att bara slappna av och ha roligt samtidigt brukar vara det absolut bästa sättet. Förutsatt att man inte spelar på en väldigt hög nivå.

Permalänk
Medlem

Dags att försöka hitta några att spela med känner jag, ligger runt 50. Söker likasinnande som vill vinna men inte tar det till extrema nivåer. Kvällstid, de flesta dagarna.

IreathLND#2237

Permalänk
Medlem

Blizzard måste införa hårdare bans! Var och varannan match i competetive är det nån idiot som lämnar matchen...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Blizzard måste införa hårdare bans! Var och varannan match i competetive är det nån idiot som lämnar matchen...

Behöver inte vara frivilligt... jag har lämnat 2 ggr. pga av krasch och inte lyckats komma in igen!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Behöver inte vara frivilligt... jag har lämnat 2 ggr. pga av krasch och inte lyckats komma in igen!

Där har du givetvis en poäng men märkligt nog har jag aldrig märkt det i Quick play...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Och sen hade vi buggen som gjorde att det fortfarande räknades som en quit trots att man kom tillbaks i n i spelet efter man har blivit frånkopplad och vunnit..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt, men det är ju exakt hela detta jag ifrågasätter.
Om man struntar i den enskilde spelaren (t ex många som verkar tro att jg främst snackar om mig själv, jag är på son höjd en medioker spelare).

Men, minner generella "tes" är ju att det är mer viktigt hur lagets övriga 5 spelare är, än den enskildes prestation.
På samma sätt som en sjukt bra spelare får svårt att lufty ett lag med 5 dåliga, så kan ju världens sämsta spelare utan problem bli "carryad" av 5 bra spelare.

Och eftersom varenda match i PUG är lotteri, så kommer man ju som sagt ligga runt 50% win.

Ligger man då som PUG spelare runt 50% win så har jag svårt stt se hur man ska "hamna där man hör hemma" eftersom en stor del av spelarna kommer ha svårt att ta sig uppåt i rankerna eftersom det ligger i PUG:andets natur...

Dvs en ett bea PUG spelare skulle ju genom att spela en premade kunna ta sig upp i ranker, och sen ligga kvar där eftersom hen sen i PUG:ar på den nivån kunna hålla nivån.
Men om man ligger på 50% loss pga dåliga pugs så har jag svårt stt se hur man ska kunna gå uppåt...

Visst att ranken säkert går på mer saker än win/loss.... Men spelar man med ett överlag dåligt lag så kommer ju allt från objektives till antal kills bli lidande likaså...

Så, tänker jag helt fel?

Jag håller med dig helt. Det är extremt svårt, om snudd på omöjligt att bära ett lag själv i detta spel. Det är väl både dess charm och frustration på samma gång. Det är bara att kika på Cloud9-spelaren Surefour när han spelar på sitt "smurfkonto". Även där har han svårt att göra någonting om resten av laget är på utflykt. Man ser också att många duktiga spelare som soloköar ofta spelar tracer eller genji eftersom dessa heroes kan göra mer utan att behöva ett lag i ryggen. Man kan spela lite i sin egna lilla värld.

Det är väldigt svårt att öka genom att spela själv eller två just för att man är så extremt beroende av resterande lag. Det går verkligen inte att göra någonting själv. Precis som du säger så handlar det bara om att ha tur och få ett lag som är en aning mindre dåligt än det andra laget ni möter. Det hjälper inte heller att du förlorar mer poäng än vad du vinner vid en vinst, så du kommer fortfarande minska i rankingnivå även fast din win-rate är över 50%. Det är även lite andra bekymmer som att du exempelvis får väldigt mycket mindre poäng om någon i motståndarlaget lämnar innan ni vinner matchen. Men jag tror Blizzard nämnt att man jobbar på en lösning.

Är du en duktig spelare så kommer det märkas av när du spelar både med och mot spelare på samma nivå, och då känns det samtidigt som man gör mer nytta både för lag och indviduellt. Det blir ett helt annat spel med mer fart och roligare matcher. Men det är svårt att ta sig dit (över 68-70) när man spelar på lotto. Speciellt när folk spelat "damage dealer" i WoW och axlar samma roll i Overwatch med samma höga ego.

Överlag tycker jag det fungerar bra ändå. Fördelen kontra quick play är att folk spelar mer seriöst, att matcherna är mer jämna och intensiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Där har du givetvis en poäng men märkligt nog har jag aldrig märkt det i Quick play...

Jag har upplevt att spelare lämnat och ibland fortsätter spelet för att de kommer tillbaka.
Själv kraschar jag ut i windows eller i välkomstmenyn minst 1 gång varje kväll. Vet inte vad det beror på men det är jäkligt trist...
Som tur är kommer jag oftast tillbaka i spelet, men fortfarande tråkigt då jag saknas i 10-15 sekunder vilket kan resulterar i en förlust.
Minns inte hur det var i qickplay, men jag provade att spela där lite igen och det är betydligt enklare nu än innan. Tror många som är nya börjar med att lära sig där.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Semester å börjar dagen med lite Overwatch. Som vanligt, första matcherna lämnar 2 st så fort laget börjar förlora. Detta är helt klart ett problem. Upplever inte alls detta i quick play.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

@Saeros:
Känner precis samma sak,
tar och adddar dig så kanske vi kan ta några games.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är ju fan som att spela på lotto... Rankade upp till 38 men helt plötsligt idag har jag forlorat 10-15 matcher i rad är nu nere på 33... Visst, det kan säkert innebära att jag är kass men jag kan ju liksom inte ensam vinna matcher?!? Resten av de folk som jag spelat med, alla kör sitt eget lilla race utan tanke på teamwork. Alltså är man rökt... Ahh skitsamma kör quick play istället nu...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Om man nu vill ge Overwatch en seriös chans, vart är det billigaste stället att köpa det på?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ny hjälte på gång. Support sniper som många redan listat ut.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

suck.... från 56 till 51... 7 raka förluster som alla var riktigt jämna. inte rättvist...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"