Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

Finns ett kort på elgiganten i luleå, tips bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Fortfarande "Förbokad" här. Dom busarna har dessutom sänkt priset med 100:-

Nu står min order som "Behandlas" igen hos CDON. Antar att dom fått in något kort. Men som vi fick lära oss så blir det "Behandlas" för alla som beställt, då systemet går igenom och kollar köplacering.
Bara hålla tummarna att det ett kort över till oss

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja det tycker jag du ska känna att du är Har du kollat vad kortet börjar på för klocka när du startar Valley? Säker på att det inte throttlar alls?

Ja, 90% kurva kanske inte är så värst roligt att lyssna på Inga artefakter eller liknande, bara att det hänger sig?

Ingen throttling i 2114 vad jag sett i alla fall. Testade att dra upp den i 2138, och där throttlar den och fryser, så gränsen för mitt kort verkar vara någonstans däremellan. Ska testa om jag får det stabilt genom att brassa på fläkten i 100% och höja spänningen när jag har tid.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nu står min order som "Behandlas" igen hos CDON. Antar att dom fått in något kort. Men som vi fick lära oss så blir det "Behandlas" för alla som beställt, då systemet går igenom och kollar köplacering.
Bara hålla tummarna att det ett kort över till oss

Ja, jag såg det. Men jag beställde rätt sent så jag får väl fortsätta att drömma.

Edit: "Because of these problems your order has been places in a queen for now.
Your position in the waiting list for your order is: 16"

Such engrish, very woow

Står fortfarande som "behandlas". Undrar om köplatsen räknar med de kort dom har fått in eller inte...

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ingen throttling i 2114 vad jag sett i alla fall. Testade att dra upp den i 2138, och där throttlar den och fryser, så gränsen för mitt kort verkar vara någonstans däremellan. Ska testa om jag får det stabilt genom att brassa på fläkten i 100% och höja spänningen när jag har tid.

Ok, intressant. Mitt throttlar alltid 30-40MHz neråt, spelar ingen roll vilken clock eller temp då det även gör det vid stock. Men sen stabiliserar den sig och rör sig inte en millimeter även efter en timmes spelande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Happ, då ska man få ett MSI armor imorgon eller senast fredag, enligt webhallen. Ligger fortfarande 6st i lager på hemsidan.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Ja, jag såg det. Men jag beställde rätt sent så jag får väl fortsätta att drömma.

Edit: "Because of these problems your order has been places in a queen for now.
Your position in the waiting list for your order is: 16"

Such engrish, very woow

Står fortfarande som "behandlas". Undrar om köplatsen räknar med de kort dom har fått in eller inte...

Your position in the waiting list for your order is: 3

Behandlas för mig också.. får väl se om man har turen att få nu, annars bör jag nog garanterat få nästa vecka känns det som.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ok, intressant. Mitt throttlar alltid 30-40MHz neråt, spelar ingen roll vilken clock eller temp då det även gör det vid stock. Men sen stabiliserar den sig och rör sig inte en millimeter även efter en timmes spelande.

Förmodligen bara någon bugg. Kör du Afterburner 4.3.0 Beta 4? Om inte så testa att installera den och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Your position in the waiting list for your order is: 3

Behandlas för mig också.. får väl se om man har turen att få nu, annars bör jag nog garanterat få nästa vecka känns det som.

Ja, jag trodde jag skulle vara bra mycket längre ner på listan. Bara hålla tummarna på att det skickas snart, börjar bli trist att vänta.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Pratade med Inet på telefon igen. ASUS har tydligen problem med produktionen nu. Senaste infon från idag. För höga klockfrekvenser.. Plats 100 ungefär fick jag som svar. Så lär nog inte bli något kort innan början på Augusti om vi inte har otur att det tar ännu längre tid pga produktions problemen. Suck..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ingen throttling i 2114 vad jag sett i alla fall. Testade att dra upp den i 2138, och där throttlar den och fryser, så gränsen för mitt kort verkar vara någonstans däremellan. Ska testa om jag får det stabilt genom att brassa på fläkten i 100% och höja spänningen när jag har tid.

Grattis till den höga klocken!

Några frågor:

Är 2114 Mhz med 90 % i fläkthastighet?

Vad når du stabilt för klock med standard fläktkurva?

Vad får du för grafik- och totalpoäng i Firestrike Standard med de olika "klockningarna"?

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Ja, jag såg det. Men jag beställde rätt sent så jag får väl fortsätta att drömma.

Edit: "Because of these problems your order has been places in a queen for now.
Your position in the waiting list for your order is: 16"

Such engrish, very woow

Står fortfarande som "behandlas". Undrar om köplatsen räknar med de kort dom har fått in eller inte...

14 här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Förmodligen bara någon bugg. Kör du Afterburner 4.3.0 Beta 4? Om inte så testa att installera den och se om det blir någon skillnad.

Vad jag vet så gör jag det ja. Kan iofs testa GPU-Z också eller Gaming App för att se om det blir någon skillnad med de programmen.

Skrivet av phuonganh:

Grattis till den höga klocken!

Några frågor:

Är 2114 Mhz med 90 % i fläkthastighet?

Vad når du stabilt för klock med standard fläktkurva?

Vad får du för grafik- och totalpoäng i Firestrike Standard med de olika "klockningarna"?

Hur presterar ditt kort? Sett några artefakter vid hög core OC?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varför kraschar drivrutinen ibland när jag kör OC i 3Dmark? GPU'n har inte ens hunnit bli särskilt varm utan kraschat vid 65 grader, beror det på volten eller?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Varför kraschar drivrutinen ibland när jag kör OC i 3Dmark? GPU'n har inte ens hunnit bli särskilt varm utan kraschat vid 65 grader, beror det på volten eller?

för att din överklock inte är stabil? 3dmark har ett trevligt stresstest som man kan använda för att se om det är stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

för att din överklock inte är stabil? 3dmark har ett trevligt stresstest som man kan använda för att se om det är stabilt.

Ah ok körde stresstestet i 3Dmark med 10MHz mindre, men mitt FE kort verkar throttla en del? När den närmar sig 90 grader så går den under 2GHz till runt 1960MHz. Man kanske skulle haft lite is i magen o väntat på EVGA SC kortet ändå.

Den klockas till cirka 2050 MHz med +190MHz offset iaf.

Resultat av Firestrike Extreme och Ultra. Bättre än en 4K PC med GTX 980 SLI enligt futuremark?

http://imgur.com/iqi4J9U

http://imgur.com/eXuXtzg

Men får ändå säga att jag är nöjd med GTX 1080, en REJÄL prestandaskjuts från mitt 780 kort som vart väldigt trött senaste året.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av ronz:

Your position in the waiting list for your order is: 3

@Mickur, @ronz och @JhvaElohimMeth - jag antar att ni samtliga redan sett CDON:s inlägg där man under dagen lovat att meddela alla förhandsbokande Strix-kunder köplatsbesked. Även om jag fortfarande menar att man inledningsvis hanterade ordertrycket taffligt, så tycker jag man ändå visat sin goda vilja och hämtat hem det nu.

Med det sagt - i skrivande stund står, precis som andra redan påpekat i den här tråden, även att min beställning "behandlas". Förhoppningsvis har man fått in en ordentlig leverans under dagen, och kan därmed ordentligt beta av kön.

-ronz - det förefaller som du står längst fram i turordningen av oss fyra. Om du inte misstycker - kan du hålla oss uppdaterade när du får ditt leveransbesked? (något säger mig att även Exilo och JhvaElohimMeth skulle uppskatta det)

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

@Exilo, @-ronz och @JhvaElohimMeth - jag antar att ni samtliga redan sett CDON:s inlägg där man under dagen lovat att meddela alla förhandsbokande Strix-kunder köplatsbesked. Även om jag fortfarande menar att man inledningsvis hanterade ordertrycket taffligt, så tycker jag man ändå visat sin goda vilja och hämtat hem det nu.

Med det sagt - i skrivande stund står, precis som andra redan påpekat i den här tråden, även att min beställning "behandlas". Förhoppningsvis har man fått in en ordentlig leverans under dagen, och kan därmed ordentligt beta av kön.

-ronz - det förefaller som du står längst fram i turordningen av oss fyra. Om du inte misstycker - kan du hålla oss uppdaterade när du får ditt leveransbesked? (något säger mig att även Exilo och JhvaElohimMeth skulle uppskatta det)

Oja, jag sitter och uppdaterar hela tiden. Skriver så fort jag ser statusen ändras

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av First Ninja:

@Exilo, @-ronz och @JhvaElohimMeth - jag antar att ni samtliga redan sett CDON:s inlägg där man under dagen lovat att meddela alla förhandsbokande Strix-kunder köplatsbesked. Även om jag fortfarande menar att man inledningsvis hanterade ordertrycket taffligt, så tycker jag man ändå visat sin goda vilja och hämtat hem det nu.

Med det sagt - i skrivande stund står, precis som andra redan påpekat i den här tråden, även att min beställning "behandlas". Förhoppningsvis har man fått in en ordentlig leverans under dagen, och kan därmed ordentligt beta av kön.

-ronz - det förefaller som du står längst fram i turordningen av oss fyra. Om du inte misstycker - kan du hålla oss uppdaterade när du får ditt leveransbesked? (något säger mig att även Exilo och JhvaElohimMeth skulle uppskatta det)

Står "behandlas" för mig med. Man kan ju hoppas att de har fått in några kort så det blir skickat imorgon... Men det räknar jag inte med.

Permalänk
Medlem

Fick mitt EVGA 1080 idag, fan vilket kort det är alltså. 10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Grattis till den höga klocken!

Några frågor:

Är 2114 Mhz med 90 % i fläkthastighet?

Vad når du stabilt för klock med standard fläktkurva?

Vad får du för grafik- och totalpoäng i Firestrike Standard med de olika "klockningarna"?

Hade helt glömt bort att jag körde fläktarna till min radiator på lågvarv. När jag vred upp varvtalet på fläktarna så kunde jag köra 2114 stabilt med fläkten på 55% och låg då på 65 grader. Betydligt tystare än att köra GPU-kylaren på 90%

Håller på och laddar ner 3DMark just nu, så jag återkommer med resultat när allt är klart

Här är resultatet.
http://www.3dmark.com/3dm/12792993

Graphics Score 24 504
Physics Score 14 401
Combined Score 8 919

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hur presterar ditt kort? Sett några artefakter vid hög core OC?

Tycker det presterar bra. Det är absolut tystaste kortet luftkylning jag någonsin har haft. Har inte upplevt artefakter än, i och för sig har jag knappt hunnit spela så mycket. Bara lite The Phantom Pain, Witcher 3. Kommer att köra lite Grim Dawn som är jätte krävande

Firestrikeresultat med:
Core voltage +55
Core Clock +70 Mhz
Memory Clock +525 (-> 11056 Mhz)

Färskt test alldeles nyligen gav liknande resultat:
http://www.3dmark.com/3dm/12791879

Mitt kortet fixar inte 25k i test någon gång.

Jag har sett en del recensioner där man uppgett att man kommit högre i klockfrekvens än vad min fixar (2Ghz+) men konstigt nog har man ibland fått lägre grafikpoäng, när man ändå haft kraftigare CPU. Kanske något att titta vidare på. Kanske är det olika drivrutiner.

Här är en med 2.1Ghz, något högre poäng.
https://www.youtube.com/watch?v=Vz4qvbpGfq8

Här är en med 2Ghz+, något lägre poäng
https://www.youtube.com/watch?v=9HVvT8tsZeE

@Gender Bender:
Spännande!
Ser att du nu postat resultat.. Tack!

Summering: Pascal verkar inte skala något vidare över 2Ghz... Behöver nog flera Cuda cores.. nämligen 1080Ti.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

@Exilo, @-ronz och @JhvaElohimMeth - jag antar att ni samtliga redan sett CDON:s inlägg där man under dagen lovat att meddela alla förhandsbokande Strix-kunder köplatsbesked. Även om jag fortfarande menar att man inledningsvis hanterade ordertrycket taffligt, så tycker jag man ändå visat sin goda vilja och hämtat hem det nu.

Med det sagt - i skrivande stund står, precis som andra redan påpekat i den här tråden, även att min beställning "behandlas". Förhoppningsvis har man fått in en ordentlig leverans under dagen, och kan därmed ordentligt beta av kön.

-ronz - det förefaller som du står längst fram i turordningen av oss fyra. Om du inte misstycker - kan du hålla oss uppdaterade när du får ditt leveransbesked? (något säger mig att även Exilo och JhvaElohimMeth skulle uppskatta det)

Mitt har också fastnat på "Behandlas" nu. Jag vet inte om det innebär att kortet kommer skickas imorgon eller hur man nu ska tolka det.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

?

Skrivet av Mortal1ty:

Fick mitt EVGA 1080 idag, fan vilket kort det är alltså. 10/10

ok vilket? Från vilken butik ?

Permalänk
Medlem

inte än, avbeställde strix eftersom det kommer dröja rätt länge känns det som och testar palit gamerock variant från proshop. vågat av mig då jag brukar hålla mig till säkra och beprövade märken och affärer.

beställde i söndags kväll och då stod det i lager och leverans inom 5-6 dagar, dom har även ett annat i lager alternativ som är 1-2 dagar. nu har kortet blivit beställningsvara och min order är fast på behandlas. beräknat avsändningsdatum är på måndag eller tisdag...får se om det är mygel eller ej.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Beställde denna den 18:e Juni och fick idag ett mail om att den hade skickats. Hoppas den kommer på Fredag då!

Permalänk
Medlem

Märker att det är många här som börjat intressera sig för Palit Super Jetstream eller några av tillverkaren andra kort. Jag har nu haft kortet ett par veckor och kan säga att jag är väldigt nöjd, exremt tyst och boostar av sig själv väl över det som är orginal boost.

Körde lite benchmarks när jag fick kortet som ni kan spana in här: #16217452

utöver detta så upptäckte jag att kortet verkar vara bättre än det marknadsförs som då kortet verkar ha en dual bios switch och diverse andra features som annonseras som att de ska vara exklusiva för deras GameRock kort

här är posten där jag diskuterar det i detalj
#16219149

och en imgur länk med bilder på kortet och "bevis"
http://imgur.com/a/bLELl

Permalänk

Ett exemplar MSI GTX 1080 Gaming X är idag ivägskickat från inet.se Hade inte förväntat mig det så snabbt då jag beställde det för 2 veckor sedan

Visa signatur

MSI Geforce GTX 1080 - Intel Core i5 9600K@ 5.0 GHz - Corsair Hydro 115i Platinum RGB - Phanteks Evolv X - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3000 MHz - ASUS Rog Strix Z390-E Gaming - Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeppeGutt:

Beställde denna den 18:e Juni och fick idag ett mail om att den hade skickats. Hoppas den kommer på Fredag då!

VA??? Är det sant? Jag beställde samma kort ifrån Inet den 1/6 och har fortfarande inte fått mitt, och verkar inte heller få det innan Augusti?
Beställde du ifrån Webhallen?

Wow isåfall.. Kanske där man ska handla i fortsättningen istället?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Fått mitt Game Rock kort och är grymt nöjd, låter kanske lite väl mycket vid full belastning, men då har jag ett väldigt litet chassi med endast en 120mm fläkt som utblås (200mm in). Ska byta upp mig till en 140mm ut och kanske även placera en 140mm i taket för att få bort mer varmluft från lådan. Men boostar upp stabilt till 2ghz, har inte testat mer iom situationen med chassit.