AMD Radeon RX 480 8 GB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Daemon:

Hans inlägg syftade nog på 750Ti och inte RX 480 om jag inte missar något.

Oh <:(

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Kortet ligger ungefär där det är förväntat, skulle jag säga, men långt under vad man hade hoppats - framförallt överklockningen.

Den stora besvikelsen för mig är temperaturen - men å andra sidan hade jag inte tänkt köpa någon referensmodell ändå, så det spelar ju mindre roll.

Ska vänta till lite eftermarknadsmodeller dyker upp, och om de inte har någon stor förbättring till inte alltför stor prisökning, så kan det hända att det blir ett 390x istället - vissa modeller ligger ju på 3000: - 3300:- nu.

Ligger eftermarknadskylda 480 inte alltför mycket högre i pris så kommer det definitivt bli 480 istället, för att framtidssäkra lite.

Nästan så att man funderar på ett 1070, men Nvidia känns lite främmande för mig, som kört AMD sedan 1900XT eller vad det kan ha varit, och aldrig haft ett Nvidia-kort. Vill inte kalla mig fanboy, men håller mig helst till vad jag känner till bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Känns ju som att det är fantasipriser många företag har satt, antar att de har många 970/980/390/390x kort på lager som de måste försöka bli av med innan de verkligen vill sälja 480.

Så kan det vara eller ett medvetet högre pris för "early adopters".

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

det får kriga mot alla lager av 970, 980, 390, 390x. dom kommer nog hamna i samma prisbild för att tömma lager.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Sen får folk inte glömma att detta är ett referenskort som hänger med eftermarknads 970 kort, och är då också billigare, samt har en bra OC potential (i alla fall enligt JayzTwoCents). Blir intressant se eftermarknadskorten.

Permalänk
Inaktiv

AMD har svarat angående strömproblemet: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/4qfy9d/i_work_....

Får se vad de kommer fram till.

"Great question and I am really glad you asked.

We have extensive testing internally on our PCIE compliance and RX480 passed our testing. However we have received feedback from some of the reviewers on high current observed on PCIE in some cases. We are looking into these scenarios as we speak and reproduce these scenarios internally. Our engineering team is fully engaged."

Samt: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4qfwd4/rx480_fails_pcie....

"1) The RX 480 has passed PCIe compliance testing with PCI-SIG. This is not just our internal testing. I think that should be made very clear. Obviously there are a few GPUs exhibiting anomalous behavior, and we've been in touch with these reviewers for a few days to better understand their test configurations to see how this could be possible.

2) Update #2 made by the OP is confused. There is a difference between ASIC power, which is what ONLY THE GPU CONSUMES (110W), and total graphics power (TGP), which is what the entire graphics card uses (150W). There has been no change in the spec, so I would ask that incorrect information stop being disseminated as "fact."

We will have more on this topic soon as we investigate, but it's worth reminding people that only a very small number of hundreds of RX 480 reviews worldwide encountered this issue. Clearly that makes it aberrant, rather than the rule, and we're working to get that number down to zero."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

AMD har svarat angående strömproblemet: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/4qfy9d/i_work_....

Får se vad de kommer fram till.

"Great question and I am really glad you asked.

We have extensive testing internally on our PCIE compliance and RX480 passed our testing. However we have received feedback from some of the reviewers on high current observed on PCIE in some cases. We are looking into these scenarios as we speak and reproduce these scenarios internally. Our engineering team is fully engaged."

Samt: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4qfwd4/rx480_fails_pcie....

"1) The RX 480 has passed PCIe compliance testing with PCI-SIG. This is not just our internal testing. I think that should be made very clear. Obviously there are a few GPUs exhibiting anomalous behavior, and we've been in touch with these reviewers for a few days to better understand their test configurations to see how this could be possible.

2) Update #2 made by the OP is confused. There is a difference between ASIC power, which is what ONLY THE GPU CONSUMES (110W), and total graphics power (TGP), which is what the entire graphics card uses (150W). There has been no change in the spec, so I would ask that incorrect information stop being disseminated as "fact."

We will have more on this topic soon as we investigate, but it's worth reminding people that only a very small number of hundreds of RX 480 reviews worldwide encountered this issue. Clearly that makes it aberrant, rather than the rule, and we're working to get that number down to zero."

Bara ett fåtal recensenter testar så grundligt också. Att det händer mer än en gång är rätt illavarslande. Allra helst som att alla verkar få ungefär samma mätvärden på total last.
Liksom hur värd är denna genvägen de har tagit? Verkligen inte bra PR.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Bara ett fåtal recensenter testar så grundligt också. Att det händer mer än en gång är rätt illavarslande. Allra helst som att alla verkar få ungefär samma mätvärden på total last.
Liksom hur värd är denna genvägen de har tagit? Verkligen inte bra PR.

Vad det verkar så har bara en del av testarna problemet men tyckte även jag förvisso att Sweclockers kort drog lite väl mycket för vad den specifierats för. Lär väl visa sig inom kort hur det ligger till. Trist start oavsett.

Permalänk
Medlem

LOL vafan håller det på med? Det är betydligt dyrare än vad det "skulle" vara och presterar betydligt sämre med. Vem riktar de sig till egentligen? Hade det presterat likgiltigt med GeForce 980 men kostat 2 200 SEK så hade det DOMINERAT budgetmarknaden. Men som sagt, vem fan ska köpa detta hokus pokus?

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad det verkar så har bara en del av testarna problemet men tyckte även jag förvisso att Sweclockers kort drog lite väl mycket för vad den specifierats för. Lär väl visa sig inom kort hur det ligger till. Trist start oavsett.

Hur många har testat så grundligt utan att stöta på problemet? Även de som inte testar så grundligt visar att RX 480 ligger i nivå med 380 och 970 vilket pekar på att även deras kort drar lika mycket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Hur många har testat så grundligt utan att stöta på problemet? Även de som inte testar så grundligt visar att RX 480 ligger i nivå med 380 och 970 vilket pekar på att även deras kort drar lika mycket.

Lite tidigt att dra några slutsatser ännu. Vi vet inte om korten ska fungera så. Enligt AMD låter det som att något problem uppstått med de kort problemet märks på. Om det är någon form av inkompatibilitet med hårdvaran, drivrutinsproblem, problem med designen av kortet eller vad det nu kan vara.

Den stora frågan är också hur de kort som säljs i butik fungerar, det behöver nödvändigtvis inte vara samma kort som recensenterna sitter på då dessa tydligen går att flasha om till ett RX 480 4GB för test.

Mycket lär klarna imorgon, förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med detta kort när 390 finns för 2,6k med eftermarknadskylare? Jag förstår inte AMD. Vi får väl hoppas på drivrutiner.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Ser bra ut tycker jag. Syrran vill ha ett för att slippa sitt 670. Blir en fin boost. Priset i Sverige är för högt just nu och 4GB varianten är den som intresserar dock. Hoppas det görs något åt det.

Ser många som skriver att 970 kostar 2400 osv men jag tycker personligen att det är direkt korkat att jämföra kampanjpriser mot något som är nytt och som går för fullpris, lite över vad fullpris borde vara tom. Jämför med vad 970 kostar utan att 1/3 av priser är avskalat så är detta kortet intressent tycker jag iaf.

Sitter själv med ett 290x så väntar på mer häftiga modeller innan jag uppgraderar något dock men för syrran som sagt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Därför att det är ett bra kort för sin klass, inte gentemot prissänkta konkurrenter, vilket ändå är vad vi konsumenter tittar mest på. Glöm inte att priset är bra på alla ställen som inte måste räkna in moms och frakt som vi i Sverige måste göra. I US kostar kortet runt 1950 kr vilket gör det mer intressant där än här.

Exakt min poäng. Varför väger man då inte in detta tydligare i recensionen? Oklar prisästtning? Det är alldeles solklart att priset här i Sverige är på tok för högt.
På sikt faller det absolut i pris, frågan är dock bara hur länge det dröjer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tja vad skulle man vänta sig?

Kul med tester, men ligger enligt mig lite lågt i mellansegmentet. Hade varit kul med större hopp, men får se nästa gen och vega även Nvidias kommande kort (deras motsvarande till vega).

Jaja, kul att polaris är äntligen ute Får hoppas tillgången stämmer i alla fall, då borde priserna gå ner snart. Men bådar inte gått för 470 och 460, sen prestanda/watt ser inte så bra ut i swecs test tyvärr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bra recension som alltid!

Tråkigt med referenskortet, finns ju ingen anledning som jag ser att just nu köpa ett RX 480 jämfört med ett gtx 970 med eftermarknadskylare, priserna på de korten är ju riktigt fina idag.

Hoppas att de bättre versionerna av RX 480 kan leverera, och 4GB varianten är ju mer lockande såklart. Om eftermarknadskorten klockar rätt fint då blir det intressant :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Och jag är beredd att hålla med Nordic Hardware om att energieffektiviteten är medelmåttig. Inte alls vad man förväntade sig av kortet.

Jag håller med här. Men jag tror inte Sweclockers kommer ändra sin slutsats tyvärr.

Det är värt att poängtera att man hoppade över en krympning vilket teoretiskt borde bjudit på mycket mer energieffektiva kretsar. Steget AMD lyckats ta är att endast komma ikapp Maxwell som tillverkas på en gammal tillverkningsteknik. Något jag tycker tyder på att Polaris är allt annat än energieffektivt.

Visst är det bra jämfört med AMD:s tidigare kort men inte jämfört med marknaden och vad man borde förvänta sig.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Adrenochrome:

Kortet ligger ungefär där det är förväntat, skulle jag säga, men långt under vad man hade hoppats - framförallt överklockningen.

Den stora besvikelsen för mig är temperaturen - men å andra sidan hade jag inte tänkt köpa någon referensmodell ändå, så det spelar ju mindre roll.

Ska vänta till lite eftermarknadsmodeller dyker upp, och om de inte har någon stor förbättring till inte alltför stor prisökning, så kan det hända att det blir ett 390x istället - vissa modeller ligger ju på 3000: - 3300:- nu.

Ligger eftermarknadskylda 480 inte alltför mycket högre i pris så kommer det definitivt bli 480 istället, för att framtidssäkra lite.

Nästan så att man funderar på ett 1070, men Nvidia känns lite främmande för mig, som kört AMD sedan 1900XT eller vad det kan ha varit, och aldrig haft ett Nvidia-kort. Vill inte kalla mig fanboy, men håller mig helst till vad jag känner till bäst.

Det är nog många som håller sig till det dom känner till. Dock tycker jag att "märke" idag spelar mindre roll "apple" , "Android" e.t.c. Köp det som är bra value for the money för tillfället. T.o.m. min gala pappa lämnade Gubbe-Med-Keps-OPEL för Toyota på väldig mycket äldre dagar.

Jag har haft båda lägren och skall uppdatera från 7970 till 1080. Kul tycker jag.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Recensionerna från hårdvarusajterna är ju väldigt positiva, tom Pcper. Jag instämmer i hyllningskören och tror detta kort kommer sälja väldigt bra, drivrutinerna är nya och om ett par månader kommer prestandan höjts.

MVH

Beror ju helt på hur 1060 presterar som ersätter 970 och om priset sänks med ca 500kr på RX 480.

Med en ny generation tycker jag man ska sätta nya höjder, det tycker jag inte när man lägger sig vid 970 prestanda som är ett kort som lanserades 2014 och hade ett pris vid 2500kr till en början. Jo jag vet dollar kursen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

AMD har svarat angående strömproblemet: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/4qfy9d/i_work_....

Får se vad de kommer fram till.

"Great question and I am really glad you asked.

We have extensive testing internally on our PCIE compliance and RX480 passed our testing. However we have received feedback from some of the reviewers on high current observed on PCIE in some cases. We are looking into these scenarios as we speak and reproduce these scenarios internally. Our engineering team is fully engaged."

Samt: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4qfwd4/rx480_fails_pcie....

"1) The RX 480 has passed PCIe compliance testing with PCI-SIG. This is not just our internal testing. I think that should be made very clear. Obviously there are a few GPUs exhibiting anomalous behavior, and we've been in touch with these reviewers for a few days to better understand their test configurations to see how this could be possible.

2) Update #2 made by the OP is confused. There is a difference between ASIC power, which is what ONLY THE GPU CONSUMES (110W), and total graphics power (TGP), which is what the entire graphics card uses (150W). There has been no change in the spec, so I would ask that incorrect information stop being disseminated as "fact."

We will have more on this topic soon as we investigate, but it's worth reminding people that only a very small number of hundreds of RX 480 reviews worldwide encountered this issue. Clearly that makes it aberrant, rather than the rule, and we're working to get that number down to zero."

Det är väl ungefär som med Volkswagen och fusket med de låga utsläppen som visade sig vara faikade.
Att problemet uppdagats visar att dom inte har koll på vad dom sysslar med eller så hoppades man att det inte skulle upptäckas och att man skulle slippa ersätta de som ev. fått förstörda moderkort pga det här. Ursprungligen hade jag tänkt köra med 3st i en foldingrigg men det blir det inte med dom här korten iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Kortet ligger ungefär där det är förväntat, skulle jag säga, men långt under vad man hade hoppats - framförallt överklockningen.

Den stora besvikelsen för mig är temperaturen - men å andra sidan hade jag inte tänkt köpa någon referensmodell ändå, så det spelar ju mindre roll.

Ska vänta till lite eftermarknadsmodeller dyker upp, och om de inte har någon stor förbättring till inte alltför stor prisökning, så kan det hända att det blir ett 390x istället - vissa modeller ligger ju på 3000: - 3300:- nu.

Ligger eftermarknadskylda 480 inte alltför mycket högre i pris så kommer det definitivt bli 480 istället, för att framtidssäkra lite.

Nästan så att man funderar på ett 1070, men Nvidia känns lite främmande för mig, som kört AMD sedan 1900XT eller vad det kan ha varit, och aldrig haft ett Nvidia-kort. Vill inte kalla mig fanboy, men håller mig helst till vad jag känner till bäst.

Såg att custom gick ned till 64 grader från 80 med referens. Vilket företag vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Amerikanerna verkar ju mycket mer positivt inställda till RX men det är ju för dom har rätt priser samt att 970 är dyrare än RX där borta.

Det stämmer, en snabb titt på amerikanska sidor visar att de billigaste GTX 970 går på ca $270 och många ligger på runt $290 - $330. Samtidigt lanseras RX 480 för $239 / $199 (8 / 4 GB) där borta. Ett helt annat prisläge än i Sverige där RX 480 är dyrare än många GTX 970.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon999:

Det är väl ungefär som med Volkswagen och fusket med de låga utsläppen som visade sig vara faikade.
Att problemet uppdagats visar att dom inte har koll på vad dom sysslar med eller så hoppades man att det inte skulle upptäckas och att man skulle slippa ersätta de som ev. fått förstörda moderkort pga det här. Ursprungligen hade jag tänkt köra med 3st i en foldingrigg men det blir det inte med dom här korten iaf.

Lite för tidigt att dra någon slutsats om vad som hänt.

Permalänk

Trött på alla som förväntade sig ett $200 kort att utprestera GTX 980, självklart inte, spöade R9 380 GTX 780 i förra generationen? Nej så sluta förvänta er det. RX 480 presterar utmärkt för sitt pris, tyvärr är det här priset något högt på svenska marknader, men jag förväntar mig att det kommer gå ner när 4GB varianten som kommer passa bättre för mass marknaden av 1080p gamers. Just nu spöar RX 480 korten R9 390 och GTX 970 på en hel del testar, alla tester på DX12 och antar att det kommer bli ännu bättre med driver tweaks.

§ 1-formuleringar raderade. // MOD
Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Spontan ryggmärgsreaktion utan någon eftertanke: Det här kortet suger! Förväntade mig mycket mer!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Prestanda under GTX 980? Check.
Prisbild över 2500:-? Check.

Hade hellre köpt ett Asus GTX 970 Strix eller ett Sapphire R9 390 Nitro över ett RX 480 referens för samma pris.

Ja det blir inget RX 480 för min del, och denna går 100% säker;
http://115.imagebam.com/download/BaJXVKYVh4fdipsItdug0w/49237/492365215/minsckeps.jpg

Ledsen alla ni som tyckte att jag var helt ute och cyklade och som ville se mig äta upp mina ord (och min keps).

Pris under GTX 970, check.
Prestanda kring/över 970, check.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av pchelp:

Gtx 970 för 2400kr känns som ett bättre val

Definitivt om det är ett bra 970. Tänk på att dessa kort sågs som ordentliga köp för ca. 2,9 för bara några månader sedan.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Lite för tidigt att dra någon slutsats om vad som hänt.

Det skulle väl iof. kunna bero på bristfälliga komponenter, i vart fall är det ett alvarligt problem att max-värden överskrids.
Fortsättningsvis bör det iaf. gå att kontrollera på kort man släpper from. nu

Permalänk
Inaktiv

Vänta, skulle detta vara AMD's revolutionerande värstingmodell? Mitt gamla 780Ti som ligger pensionerat i sin låda står sig väldigt starkt mot AMD's 480.

Jag skulle vilja påstå att det är allt annat än imponerande...från AMD's sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ser bra ut tycker jag. Syrran vill ha ett för att slippa sitt 670. Blir en fin boost. Priset i Sverige är för högt just nu och 4GB varianten är den som intresserar dock. Hoppas det görs något åt det.

Ser många som skriver att 970 kostar 2400 osv men jag tycker personligen att det är direkt korkat att jämföra kampanjpriser mot något som är nytt och som går för fullpris, lite över vad fullpris borde vara tom. Jämför med vad 970 kostar utan att 1/3 av priser är avskalat så är detta kortet intressent tycker jag iaf.

Sitter själv med ett 290x så väntar på mer häftiga modeller innan jag uppgraderar något dock men för syrran som sagt...

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är rätt korkat att bry sig om det är kampanjpris eller ej. Om du kan få ett bättre kort till lägre pris, avstår du då för att det är kampanjpriser? Märkligt resonerat. Spelar ingen roll om kortet är helt nytt eller 10 år gammalt, det ska ju vara prestandan du betalar för och då finns det absolut inget som talar för ett rx480 mot ett eftermarknadskort av modell gtx 970.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2