Väljer mellan två nästan identiska skärmar, behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

Väljer mellan två nästan identiska skärmar, behöver hjälp!

Väljer mellan två skärmar (se nedan). Vill spela The Division snyggt. Är inge proffs på något sätt, så jag behöver inte elit grejs men vill ha den bästa skärmen av dessa två! Jag vet att övrig setup spelar roll, kommer köpa ett (ASUS Radeon R9 8 GB)!
Hur tänker ni?
Kommer jag överhuvudtaget se någon skillnad?
Har inga krav när det gäller att titta på film och liknade?
The division är det mest krävande jag kör! Annars typ wow, fm16 och liknande!
Vill ha det så bra som möjligt i Division om man bara tittar på skärmarnan!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/218694-a...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/225859-a...

Permalänk
Medlem

Du har olika fördelar på dessa skärmar.. Framförallt bör du ha ett AMD grafikkort för att använda det fullt ut (freesync, har du nvidia så kör på en skärm med G-sync)!

Jag har ingen riktig erfarenhet av dessa skärmar, men enligt mig är IPS bästa "panelen" i en skärm, men den har också 4ms.. Du lär ju vilja ha 1ms och 144hz om man lägger ut dessa pengar, så därför hade jag nog valt MG278Q

Tänk på att skaffa en annan kabel till också, för HDMI inte stöder 144hz..

I vilket fall är nog båda skärmarna otroligt bra, ett annat alternativ hade varit http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/214818-b... som är BenQ som jag tycker har otroligt bra inställningsmöjligheter osv.. Dock TN-panel och det är enligt mig lite tråkigt om man ändå ska lägga 5k+ för en skärm.

Permalänk
Medlem

Välj MG279Q! Hade jag gjort iallafall! Asus har haft krångel med PG279Q's IPS-paneler och gissningsvis så är det samma i MG279Q. Men man får man ett bra exemplar så wow!

Skillnaden i 1ms och 5ms är obefintlig skulle jag säga...

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

MG279Q ska tydligen vara lätt att få ett måndagsex av. väldigt stor chans att få mycket backbleed, tillräckligt många får döda pixlar vid köp att de är värt att nämnas. hdmi kontakten glappar en hel del, men förstår inte varför folk skulle använda den då 144hz inte supportas över det.

skillnaden mellan 1ms och 5ms är inte obefintlig som ovan inlägg skriver utan gör skillnad i tex cs eller andra spel där varje ms spelar roll

spelar du bara hade jag valt MG278Q, använder du den till mer än spel, tex film så hade jag valt MG279Q

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hade valt ASUS MG279Q 27" pga IPS. Om det viktigaste är att spelet ska vara så snyggt som möjligt.

Hade du kört tex CS på proffs nivå så vill man ha en så snabb skärm som möjligt istället med 1ms istället. (och minst 120Hz ofc)

Jag spelar själv mer för nöjet och upplevelsen så jag funderar på om man skulle testa en 21:9 skärm för att få den extra bredden och IPS och får då kanske nöja mig med 60Hz om inte priset ska dra iväg för mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Hade valt ASUS MG279Q 27" pga IPS. Om det viktigaste är att spelet ska vara så snyggt som möjligt.

Hade du kört tex CS på proffs nivå så vill man ha en så snabb skärm som möjligt istället med 1ms istället. (och minst 120Hz ofc)

Jag spelar själv mer för nöjet och upplevelsen så jag funderar på om man skulle testa en 21:9 skärm för att få den extra bredden och IPS och får då kanske nöja mig med 60Hz om inte priset ska dra iväg för mycket.

CS på proffsnivå så handlar det oftast om lägre upplösning och de flesta kör nog 24'' då.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

MG279Q ska tydligen vara lätt att få ett måndagsex av. väldigt stor chans att få mycket backbleed, tillräckligt många får döda pixlar vid köp att de är värt att nämnas. hdmi kontakten glappar en hel del, men förstår inte varför folk skulle använda den då 144hz inte supportas över det.

skillnaden mellan 1ms och 5ms är inte obefintlig som ovan inlägg skriver utan gör skillnad i tex cs eller andra spel där varje ms spelar roll

spelar du bara hade jag valt MG278Q, använder du den till mer än spel, tex film så hade jag valt MG279Q

vad betyder backbleed? täcker Garantin döda pixlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

CS på proffsnivå så handlar det oftast om lägre upplösning och de flesta kör nog 24'' då.

Jo precis och dessutom ofta 4:3 upplösning, lite andra preferenser än vad man vill ha när man kör ett snyggt spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pab1878:

vad betyder backbleed? täcker Garantin döda pixlar?

när ljuset bakom panelen lyser igenom kanterna så säg att det är 100% svart i mitten så är det kanske 60% svart på sidorna för de lyser mellan panelerna och kanterna.

garantin täcker de ja, iaf vad jag vet. men de tar evigheter innan en skärm fixas. oftast 3-5 veckor

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!