Är det öppetköp på skraplotter tex Triss.?

Permalänk

Är det öppetköp på skraplotter tex Triss.?

Jag undrar om man har öppetköp på skraplotter och isåfall hur länge? Mvh /David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Ångerrätt är enbart obligatoriskt vid distanshandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Jag undrar om man har öppetköp på skraplotter och isåfall hur länge? Mvh /David

Ja, men bara om dom är skrapade!

Är du allvarlig?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Ja, men bara om dom är skrapade!

Är du allvarlig?

Ha ha ha

Jag är seriös och inget troll.

Jag menar om jag köper en lott och inte skrapar den och sedan går tillbaka för att göra en retur ;).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheNewsV2:

Jag menar om jag köper en lott och inte skrapar den och sedan går tillbaka för att göra en retur ;).

Öppet köp erbjuds bara på frivillig basis i en fysisk butik, och jag kan inte tänka mig att någon erbjuder det på skraplotter.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Ångerrätt är enbart obligatoriskt vid distanshandel.

Jag tänkte inte beställa över nätet om det var det du syfta på? :D?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Hedersmedlem

Om du nu är allvarlig så brukar det stå i typ alla reklamblad att öppet köp inte gäller spelprodukter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Öppet köp erbjuds bara på frivillig basis i en fysisk butik, och jag kan inte tänka mig att någon erbjuder det på skraplotter.

Skrivet av TheNewsV2:

Jag tänkte inte beställa över nätet om det var det du syfta på? :D?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är som twit säger. Ångerrätt i butik är frivilligt. Däremot så tror jag tvärtom att många går med på återköp, iaf i typ matvarubutiker ser jag det ganska ofta.

Permalänk
Skrivet av twit:

Öppet köp erbjuds bara på frivillig basis i en fysisk butik, och jag kan inte tänka mig att någon erbjuder det på skraplotter.

Nja det låter ju lite udda kan jag hålla med om :D.
Men då verkar det inte finnas något svar skuret i sten helt enkelt.
Jag får fråga.
Tack för hjälpen!
Ha en trevlig kväll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Om du nu är allvarlig så brukar det stå i typ alla reklamblad att öppet köp inte gäller spelprodukter.

Precis vad denna kille säger.
Lotter brukar aldrig vara öppet på.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Det är som twit säger. Ångerrätt i butik är frivilligt. Däremot så tror jag tvärtom att många går med på återköp, iaf i typ matvarubutiker ser jag det ganska ofta.

Hoppas på det :D.
Så du ser ofta folk som försöker reklamera sina trisslotter? Jag trodde jag var den första :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Precis vad denna kille säger.
Lotter brukar aldrig vara öppet på.

Fan hoppas det finns någon som kan göra ett undantag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Tack för hjälpen alla delaktiga! Och ha en trevlig kväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Hoppas på det :D.
Så du ser ofta folk som försöker reklamera sina trisslotter? Jag trodde jag var den första :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte just trisslotter.. Men å andra sidan känner jag inte igen det att man skriver ut explicit att öppet köp inte gäller på spelprodukter. Det är väl iofs inte helt orimligt att man inte tillåter det av säkerhetskäl. Även om den ser oskrapad ut så finns det en liten risk att någon fifflat med den.

Men fråga skadar inte. Dock inget att räkna med, att de accepterar återköp.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Nej, inte just trisslotter.. Men å andra sidan känner jag inte igen det att man skriver ut explicit att öppet köp inte gäller på spelprodukter. Det är väl iofs inte helt orimligt att man inte tillåter det av säkerhetskäl. Även om den ser oskrapad ut så finns det en liten risk att någon fifflat med den.

Men fråga skadar inte. Dock inget att räkna med, att de accepterar återköp.

Tror du att man får TITTA på den i butiken och sedan får möjlighet att byta om man inte är "nöjd" ;)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Men då verkar det inte finnas något svar skuret i sten helt enkelt.

Finns nog inte så många svar som är skurna i sten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNewsV2:

Tror du att man får TITTA på den i butiken och sedan får möjlighet att byta om man inte är "nöjd" ;)?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det ska inte vara några problem. Man brukar få välja vilken lott man vill.

Permalänk
Inaktiv

De gånger jag köper Triss-lotter ber jag om en vinst-lott. Fungerar alltid!
Dumt att krångla med återköp när man använder de magiska orden.


Jag har nog aldrig sett någon lämna tillbaks oskrapade lotter. Känns som det borde vara undantaget men med tanke på svaren i tråden så kanske inte.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Finns nog inte så många svar som är skurna i sten

Nee jag tvivlar också på det! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Ja, det ska inte vara några problem. Man brukar få välja vilken lott man vill.

Frågade en butik idag, dem log som att någon hade ramlat, som att jag var en idiot 😂.
Jag klandrar dem inte och svaret blev nej, inget öppetköp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av anon5930:

De gånger jag köper Triss-lotter ber jag om en vinst-lott. Fungerar alltid!
Dumt att krångla med återköp när man använder de magiska orden.


Jag har nog aldrig sett någon lämna tillbaks oskrapade lotter. Känns som det borde vara undantaget men med tanke på svaren i tråden så kanske inte.

Frågade en butik idag, dem log som att någon hade ramlat, som att jag var en idiot 😂.
Jag klandrar dem inte och svaret blev nej, inget öppetköp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNewsV2:

Frågade en butik idag, dem log som att någon hade ramlat, som att jag var en idiot 😂.
Jag klandrar dem inte och svaret blev nej, inget öppetköp!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag pratade inte om öppet köp. Jag svarade på frågan om hurvida man i butiken fick välja lott själv som du ställde. Frågade du om öppet köp anser jag att de tittade på dig på helt rätt sätt!

Permalänk

I den butik jag handlar i så har de öppet köp på lotterna! Det var så jag finansierade min röntgen-apparat, och sedan dess har jag bara gått plus.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

I den butik jag handlar i så har de öppet köp på lotterna! Det var så jag finansierade min röntgen-apparat, och sedan dess har jag bara gått plus.

haha, precis min första tanke, undrar om man skulle kunna använda något för att kolla lotten utan att skrapa den som inte kostade en förmögenhet.
Frågan är vilka volymer på lotter man skulle behöva komma upp i för att det skulle vara ekonomiskt rimligt att försöka?
Drar triss som exempel: Som jag förstått det så betalar de ut 49% av försäljningsvärdet som vinster och 20% av lotterna har vinst så 100st lotter å 25kr stycket borde ge runt 1200kr i snitt i vinster varav 500kr försvinner i kostnad för lotterna med vinst kvar blir alltså i snitt 700kr i vinst för 100st säkra lotter om resten gick att lämna tillbaka, en riktigt dålig dagslön med andra ord om man bara kontrollerar 100st lotter vilket känns som rätt många.
Dessutom hade nog de i butiken blivit jäkligt misstänksamma rätt snabbt om man kom tillbaka med i snitt 80% av sina bulk köpta lotter.