Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kutymen är att alltid rösta på healers

Ok! Jo men det känns ju lite så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kutymen är att alltid rösta på healers

Så att de fortsätter heala

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Oj vad du tar Public seriöst
Blir du lika förbannad när folk misslyckas att planta bomben i csgo på en random public server?

Hur menar du?
Vad ska man spela om inte public?
Och om man ändå inte bryr sig om objektives så hade det ju varit bättre att spela deathmatch eller team deathmatch?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Hur menar du?
Vad ska man spela om inte public?
Och om man ändå inte bryr sig om objektives så hade det ju varit bättre att spela deathmatch eller team deathmatch?

Skickades från m.sweclockers.com

Public är det enda som går att spela, men känns onödigt att bli sur, det hade man väl aldrig blivit i något annan spel om man kör orankat?

Detta är ju mer eller mindre som deathmatch i csgo, man ska fortfarande planta bomben, men är väl ingen som bryr sig?

Jag ser det som uppvärmning.

Permalänk
Entusiast

Detta är min åsikt om public idag.

bonus

Dold text
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Detta är min åsikt om public idag.

Varför? Är det p.g.a att många låg rankade spelar death match istället för att spela game mode't eller är p.g.a någonting annat? Själv så tycker jag att mina matcher flyter på rätt så bra. Kör mestadels Widowmaker, genji, mcree och ifall vårt lag skiter i att cappa pointen eller pusha payloaden så går jag antingen Reinhardt eller Roadhog. Då blir det ganska lätt.

Permalänk
Entusiast

@Loleo:
Jag tycker fortfarande spelet är bra och att det är kul, det ändrar dock inte det faktum att majoriteten av matcher blir ett lemmeltåg så fort som första 6v6 striden är avklarad.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Har exakt samma problem, om du / någon annan hittar en lösning så säg gärna till.

Skrivet av Mocka:

I Graphics Options har ni något som heter "Limit FPS". Ställ in det på Off och sen väljer ni upplösning och uppdateringsfrekvens som passar er skärm. I mitt fall kör jag 2560x1440 (144) och får då ut mer än de 93fps har hade innan.
Dock stänger det av G-sync Och FPSen är väldigt ojämn men försöker hitta lösningen där.

Edit - För att få det mjukt och fint igen var jag tvungen att köra Borderless Windowed, då hoppade FPSen upp från 83 till 119 (kör 120Hz i Windows). Aja, bara det funkar så

Det hjälpte med att köra Borderless Windowed.

Tack för hjälpen!!

Visa signatur

| i9 12900KS | Ryujin ii 360 | MPG Z690 CARBON
| TUF 4080 OC | DDR5 64gb | 980PRO 1TB | 970PRO 2TB | Corsair Air540 | AX1200i |PG279Q | G915 | SuperlightX| Artics Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvine:

Det hjälpte med att köra Borderless Windowed.

Tack för hjälpen!!

Härligt att höra att det hjälpte

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Adda EmanuelTimo#2894 om ni vill lira casual men slippa random mm, är vuxen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Man borde fasiken få penalty så fort man bara lämnar 1 enda match!

Ett axplock av det som irriterar mig nu:

* Har bara igår kväll + idag kommit in i iaf 10 matcher där man blivit ersatt av nån som leftat och själv åkt på en förlust inom 60 sekunder. Visst stats är bara stats, men det är så tråkigt att statsen inte ens går att använda till att kolla hur man själv presterar eftersom vinst/förlust är mer lotteri än skill. (En match man kommer in i så sent borde ej räknas i statsen)
* Av nån anledning leftar folk under "setup", matchen jag precis lira stack 3 pers från mitt lag (defense) precis ett par sekunder innan start, vilket ledde till att det var 6 mot 3 och vi blev löjligt överkörda. (Här borde ju countdown pausas och börja om)
* Folk är extremt dåliga att utföra "objective", springer runt och jagar 1 person runt halva kartan när man själv egentligen ska attacka eller köra escort, vilket leder till miserabel förlust. Överlag så är det väldigt mkt "snipade" vid attack, av attackers. Folk kan stå en hel match på avstånd och bara försöka plocka ner motståndarna (utan att lyckas), vilket leder till att dom öht inte har contestat pointen en endaste sekund...
* När folk väl som attackers börjar "dö av" så springer dom sen bara in en och en när dom spawnar och fortsätter bli farmade. Extremt få lag som förstår att det är bättre att vänta in och attacka gemensamt...
* Vid defense så ska folk börja leka Allan Ballan när det är ungefär 30 sekunder kvar till vinst, börjar forcera det attackerande laget, 2-3 pers dör samtidigt som objective är mer eller mindre obevakat => motståndarlaget gör en snabb take-over och vinner....
* Hur jävla dålig en spelare/ett lag än är, så har dom ju så fort deras "Ultimate" har laddat upp en i-win button. Har hur många gånger som helst lyckats köra ett klockrent defense nästan hela matchen, tills motståndarna bara pangar in 5 pers och bränner av sina ultimates samtidigt, medans ens eget lag står där på tok för sega för att reagera, och motståndarna tar över pointen... Så sjukt oförtjänta vändningar ibland....

Detta är nog utan problem spelet som kommer sluta som mitt personliga GOTY, men jag är så oförstående till alla spelare som har noll jäkla koll på vad dom gör.

Allt det där hände mig igår. Lite frustrerande när man försöker att spela för att ta objectives...
Förlorade en defence på Anubis på 2 min för att över halva laget sprang ut och mötte motståndarna för att direkt bli tokslaktade... moståndarna var ju smart och rushade in till B direkt efter A innan någon förstod vad som hände...

Annars är ju flera snipers på samma lag en klassiker, oavsett om man ska anfalla eller försvara. Exempelvis 2 Hanzo som bara står och trycker på ett tak. Slutar alltid med att man får försöka att fylla luckorna som tank eller support

Spelet är sjukt kul när man spelar med folk som i alla fall försöker att spela för objectives. Om inte kan det bli lite lätt frustrerande.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ja i Ranked kommer det definitivt straffas hårdare med leavers, att det ska räknas som en förlust om man leavar och att raten för att få en penalty kanske görs efter 7 matcher istället för 20

Ja en förlust i Ranked påverkar ju statsen om man gör det ofta ganska rejält

Permalänk
Medlem

Hopp då har man tröttnat. Inte riktigt min typ av spel, för kaos nu när folk blivit duktiga.
Känner mig gammal, inga twitch-skills kvar

Dock tröttna jag också för att det oftast som alltid blir ojämna lag vilket är frustrerande.
Vet inte varför jag skrev detta. Blizzard är grymma, bra spel. Hoppas dom får ordning på matchningen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hopp då har man tröttnat. Inte riktigt min typ av spel, för kaos nu när folk blivit duktiga.
Känner mig gammal, inga twitch-skills kvar

Dock tröttna jag också för att det oftast som alltid blir ojämna lag vilket är frustrerande.
Vet inte varför jag skrev detta. Blizzard är grymma, bra spel. Hoppas dom får ordning på matchningen bara.

Det är inte särskilt roligt att spela med random folk. Gå in på Sweclockers TeamSpeak-server på kvällarna så kan du hitta andra att spela med. Det är mycket roligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det är inte särskilt roligt att spela med random folk. Gå in på Sweclockers TeamSpeak-server på kvällarna så kan du hitta andra att spela med. Det är mycket roligare!

Mm så är det nog.

Permalänk
Medlem

Jag var för första ggn någonsin aktiv på SWEC TS igår och spelade Overwatch med ett par schyssta grabbar, det var kul och kändes välkomnande att kunna hoppa in och möta nya trevliga människor bara sådär, rekommenderas!

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Public är det enda som går att spela, men känns onödigt att bli sur, det hade man väl aldrig blivit i något annan spel om man kör orankat?

Detta är ju mer eller mindre som deathmatch i csgo, man ska fortfarande planta bomben, men är väl ingen som bryr sig?

Jag ser det som uppvärmning.

Absolut, men jag förstår fortfarande inte hur ranked ska bli en bättre upplevelse så länge man solo-köar?

Såg t ex nånstans att det ska visas om man spelar mot en "pug" eller en "premade"..
Eh, det finns ju ingen som helst anledning att låta en PREMADE möta nått annat än en PREMADE...
Att låta en PREMADE spela mot en PUG är ju bara rent vansinne, något jag utgick från öht inte skulle kunna hända..
Så, det känns som att man kommer ha exakt samma problem i ranked som solospelare...
Lär vara svårt att som solospelare nå nån högre rank, och där nere i botten så får man spela med vilda höns samtidigt som man är nån sorts zerg för nya premades att bara ta sig igenom...

Senast jag spelade online var battlefield 1942/vietnam / unreal tournament (japp den gamla) samt cs 1.4
Dvs jag har aldrig lirat något "ranked" öht...

Sen så känns det som att denna match-makern blivit om möjligt, ännu sämre, efter att man dingade level 30.
Nuförtiden så matchas jag ofta med/mot folk som ligger på level 70, eller folk som snurrat runt på level 100 och börjat om..
Verkar det rimligt att matcha en level 31 mot folk som ligger mer än dubbelt så många levels upp?
Det finns bara tre alternativ:
A) Matchmakern är rejält trasig
B) Det saknas en jämn fördelning av spelare så matchmakern gör sitt bästa
C) Matchmakern baserar "skill" på något annat än enbart level vilket leder till att jag som då rankas gudomligt bra får spela mot level 100+

Jag skulle direkt räkna bort (C), då har vi A och B kvar, och då jag ändå har lite förtroende för blizzard så är det bara alternativ B kvar..
Så det jag helt enkelt får anta är att jag har hamnat över level 30 och således inte matchas in med folk på level 5 längre, men "zergen" ligger ändå under level 30 fortfarande vilket leder till en brist på spelare mellan säg 30-60, vilket gör att man kring level 30 hamnar med helt skeva lag där folk ofta är över 70.

Så visst, man kan ju hoppas på att ranked iaf ser till att man får ett jämnare motstånd/medspelare.
För just nu är det rejält ont om jämna matcher, det är antingen att köra över eller bli överkörd som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, men jag förstår fortfarande inte hur ranked ska bli en bättre upplevelse så länge man solo-köar?

Såg t ex nånstans att det ska visas om man spelar mot en "pug" eller en "premade"..
Eh, det finns ju ingen som helst anledning att låta en PREMADE möta nått annat än en PREMADE...
Att låta en PREMADE spela mot en PUG är ju bara rent vansinne, något jag utgick från öht inte skulle kunna hända..
Så, det känns som att man kommer ha exakt samma problem i ranked som solospelare...
Lär vara svårt att som solospelare nå nån högre rank, och där nere i botten så får man spela med vilda höns samtidigt som man är nån sorts zerg för nya premades att bara ta sig igenom...

Senast jag spelade online var battlefield 1942/vietnam / unreal tournament (japp den gamla) samt cs 1.4
Dvs jag har aldrig lirat något "ranked" öht...

Sen så känns det som att denna match-makern blivit om möjligt, ännu sämre, efter att man dingade level 30.
Nuförtiden så matchas jag ofta med/mot folk som ligger på level 70, eller folk som snurrat runt på level 100 och börjat om..
Verkar det rimligt att matcha en level 31 mot folk som ligger mer än dubbelt så många levels upp?
Det finns bara tre alternativ:
A) Matchmakern är rejält trasig
B) Det saknas en jämn fördelning av spelare så matchmakern gör sitt bästa
C) Matchmakern baserar "skill" på något annat än enbart level vilket leder till att jag som då rankas gudomligt bra får spela mot level 100+

Jag skulle direkt räkna bort (C), då har vi A och B kvar, och då jag ändå har lite förtroende för blizzard så är det bara alternativ B kvar..
Så det jag helt enkelt får anta är att jag har hamnat över level 30 och således inte matchas in med folk på level 5 längre, men "zergen" ligger ändå under level 30 fortfarande vilket leder till en brist på spelare mellan säg 30-60, vilket gör att man kring level 30 hamnar med helt skeva lag där folk ofta är över 70.

Så visst, man kan ju hoppas på att ranked iaf ser till att man får ett jämnare motstånd/medspelare.
För just nu är det rejält ont om jämna matcher, det är antingen att köra över eller bli överkörd som gäller.

Jag tror faktiskt att det är alternativ C som är korrekt. Jag har inte hittat några bevis för det, men det verkar vara många som tror att det är så det fungerar.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, men jag förstår fortfarande inte hur ranked ska bli en bättre upplevelse så länge man solo-köar?

Såg t ex nånstans att det ska visas om man spelar mot en "pug" eller en "premade"..
Eh, det finns ju ingen som helst anledning att låta en PREMADE möta nått annat än en PREMADE...
Att låta en PREMADE spela mot en PUG är ju bara rent vansinne, något jag utgick från öht inte skulle kunna hända..
Så, det känns som att man kommer ha exakt samma problem i ranked som solospelare...
Lär vara svårt att som solospelare nå nån högre rank, och där nere i botten så får man spela med vilda höns samtidigt som man är nån sorts zerg för nya premades att bara ta sig igenom...

Senast jag spelade online var battlefield 1942/vietnam / unreal tournament (japp den gamla) samt cs 1.4
Dvs jag har aldrig lirat något "ranked" öht...

Sen så känns det som att denna match-makern blivit om möjligt, ännu sämre, efter att man dingade level 30.
Nuförtiden så matchas jag ofta med/mot folk som ligger på level 70, eller folk som snurrat runt på level 100 och börjat om..
Verkar det rimligt att matcha en level 31 mot folk som ligger mer än dubbelt så många levels upp?
Det finns bara tre alternativ:
A) Matchmakern är rejält trasig
B) Det saknas en jämn fördelning av spelare så matchmakern gör sitt bästa
C) Matchmakern baserar "skill" på något annat än enbart level vilket leder till att jag som då rankas gudomligt bra får spela mot level 100+

Jag skulle direkt räkna bort (C), då har vi A och B kvar, och då jag ändå har lite förtroende för blizzard så är det bara alternativ B kvar..
Så det jag helt enkelt får anta är att jag har hamnat över level 30 och således inte matchas in med folk på level 5 längre, men "zergen" ligger ändå under level 30 fortfarande vilket leder till en brist på spelare mellan säg 30-60, vilket gör att man kring level 30 hamnar med helt skeva lag där folk ofta är över 70.

Så visst, man kan ju hoppas på att ranked iaf ser till att man får ett jämnare motstånd/medspelare.
För just nu är det rejält ont om jämna matcher, det är antingen att köra över eller bli överkörd som gäller.

I alla spel har det varit svårt för en solospelare att nå hög rank.
Sen vet jag inte hur folk ser att de möter premades, jag har aldrig känt när jag soloköat i overwatch att "nu möter vi premades".

Det var svårt att nå hög rank i csgo också som soloköare, men lyckades ändå soloköa mig till Global Elite.

Level och MMR har inget gemensamt. Förutom då att folk som är högre level bör vara bättre på spelet.

Du skriver att antingen blir man överkörd eller så kör man över.
Varje dag spelar jag minst 3-4 matcher som slutar 1-2 meter ifrån målet, overtime osv. Jämna matcher.

Problemet kanske är att när du vinner så blir du carryad, när du förlorar finns det ingen där att carrya dig

Edit:
Om ni vill se hur bra ni är på spelet så kan ni kolla masteroverwatch.com, och rank baserat på "per minute".

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Vad jag hört är det alternativ C som är mest korrekt, det är inte lvlbaserat utan win/loss. Har tyvärr ingen källa på det.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk

Alla gånger vi har kört över andra eller blivit överköra är då när folk är för envisa för att byta hero, anpassa sig till motståndet.

De stannar kvar med pharah trots att man möter 2 soldiers och en widowmaker.
De stannar kvar med genji trots att man möter dubbel mccree.
De stannar kvar med junkrat trots att motståndarna kör pharah, widow, hanzo, tracer osv...

De dör om och om igen och vägrar byta hjälte.

"Men jag har ju snart ulti/Q"

Byt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sen så känns det som att denna match-makern blivit om möjligt, ännu sämre, efter att man dingade level 30.
Nuförtiden så matchas jag ofta med/mot folk som ligger på level 70, eller folk som snurrat runt på level 100 och börjat om..
Verkar det rimligt att matcha en level 31 mot folk som ligger mer än dubbelt så många levels upp?
Det finns bara tre alternativ:
A) Matchmakern är rejält trasig
B) Det saknas en jämn fördelning av spelare så matchmakern gör sitt bästa
C) Matchmakern baserar "skill" på något annat än enbart level vilket leder till att jag som då rankas gudomligt bra får spela mot level 100+

Jag håller faktiskt inte med dig. Min upplevelse är att matchmakingen fungerar över förväntan. Man ska förvisso inte stirra sig blind på statistik, men kikar jag på både min, mina vänners, och folk på leaderbordens win-rate (http://masteroverwatch.com/) så ligger i princip alla på runt 50% (strax över för folket i toppen) och det är i min mening precis så det ska vara. Det gäller både vänner som spelar på en relativt låg nivå och vänner som spelar/spelat på hög nivå i tidigare FPS-spel. Jag vet inte om det är bekräftat av Blizzard själva, men det finns garanterat någon form av gömd "MMR" som gör att du matchas med spelare i din skillnivå. Spelar du med vänner så räknar den nog ut något form av snitt för att jämna ut det. När vi är få och spelar (jämna i skillnivå) så ser vi ofta samma spelare i våra matcher.

Om du matchas mot högre levlade spelare så betyder det nog bara att ni ligger på ungefär samma skillnivå. Det är väldigt blandad skillnivå även på högre rankade spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Alla gånger vi har kört över andra eller blivit överköra är då när folk är för envisa för att byta hero, anpassa sig till motståndet.

De stannar kvar med pharah trots att man möter 2 soldiers och en widowmaker.
De stannar kvar med genji trots att man möter dubbel mccree.
De stannar kvar med junkrat trots att motståndarna kör pharah, widow, hanzo, tracer osv...

De dör om och om igen och vägrar byta hjälte.

"Men jag har ju snart ulti/Q"

Byt istället.

Precis detta jag menar.

Därför det i min mening inte är så enkelt att mäta hur "bra" någon är mha en sajt som rankedoverwatch.
Och även därför "carry" är så svårt att avgöra... Det är så mkt mer komplext än att titta på hur många k/d någon har. Visst det ger en fingervisning, men spelet är så enormt mer komplext än det.

Skulle säga att ett mediokert lag med bra setup kör över ett lag där varje spelare individuellt är bättre, men som envisas med en hopplös setup.

Min bästa hero ligger rankad runt #1300, sen hur bra det är, är ju ändå omöjligt att säga, eftersom jag antar att den där sajten bara har data från de spelare som det sökts på minst 1 gång?
51% win för tillfället, den pendlar mellan 45-55% skulle jag säga, allt handlar ju bara om vilket "flow" man har. T ex förra helgen hamnade jag ju utan att överdriva rakt in i 10 matcher i rad där jag kom in med mindre än 60 sek kvar i det förlorade laget.... Så som sagt, så sjukt svårt att avgöra vad ens -egentliga- win% är...

Permalänk
Medlem

På tal om matchmaking så postade Jeff Kaplan ett inlägg om hur det fungerar för några timmar sedan. Ger en bra inblick i hur komplext det faktiskt är. Varning för mycket text, men väldigt läsvärt: http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745504371#po...

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Precis detta jag menar.

Därför det i min mening inte är så enkelt att mäta hur "bra" någon är mha en sajt som rankedoverwatch.
Och även därför "carry" är så svårt att avgöra... Det är så mkt mer komplext än att titta på hur många k/d någon har. Visst det ger en fingervisning, men spelet är så enormt mer komplext än det.

Skulle säga att ett mediokert lag med bra setup kör över ett lag där varje spelare individuellt är bättre, men som envisas med en hopplös setup.

Min bästa hero ligger rankad runt #1300, sen hur bra det är, är ju ändå omöjligt att säga, eftersom jag antar att den där sajten bara har data från de spelare som det sökts på minst 1 gång?
51% win för tillfället, den pendlar mellan 45-55% skulle jag säga, allt handlar ju bara om vilket "flow" man har. T ex förra helgen hamnade jag ju utan att överdriva rakt in i 10 matcher i rad där jag kom in med mindre än 60 sek kvar i det förlorade laget.... Så som sagt, så sjukt svårt att avgöra vad ens -egentliga- win% är...

Det är ju det som är så bra med masteroverwatch. Den räknar inte hur bra du är på win/loss, utan score per minute.
Du måste kolla score per minute, inte total score, då rankas de som spelat mest högst, vilket är felaktig data.

Bara att försöka förbättra sitt eget spel tills rankat kommer.

Permalänk
Medlem

Har haft 14 crasher idag när det slutar fungera och jag hoppar ut till windows där en crashreport kommer upp...
någon ide hur man kan felsöka. finns det någon logg i overwatch där man kan se vad det är för fel?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Competitive mode är nu live!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Efter att har kört mina placements och tagit reda på hur MMR systemet funkar, så tycker jag att detta är nog ett utav dom sämsta competitive spelen jag någonsin har spelat.

MMR går efter prestation/medals osv. Som tank och support får du sällan över 2, om du har tur. Alltså klättrar folk som kör bara dps snabbare ÄVEN om det är en fullpremade.

Vinner du får du ca 1/10 rank, och förlorar du så åker du ner ½ eller 1 hel.
Alltså behöver du runt 85 % winratio för att klättra uppåt efter placements.

King of the Hill ger MYCKET mindre MMR / Ranks än Move the objective banorna även om du vinner.

Med de sagt så är ranked ett grindspel helt enkelt. Se även till att spela med 5 andra du känner, för randoms i ranked är nog de svåraste som finns att spela med. Ingen vill spela healer, ingen vill spela tank, alla vill kör samma hero osv osv. Folk lämnar till höger och vänster om någon annan pickar deras hero. Då ska det tilläggas att jag hamnade runt 55-60 i rank, vilket är hyffsat högt efter placements. Har du tur och vinner 10/10 kan du komma på 65.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Competitive mode är nu live!

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr verkar det som att alla HoN-spelare kommit in i overwatch med sina svordomar och trakasseringar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tyvärr verkar det som att alla HoN-spelare kommit in i overwatch med sina svordomar och trakasseringar...

Jag har bara lirat "quick play" och tänkte vänta lite med compedetive tills dess att det stabiliserat sig lite.
Men det jag har spelat i "quick play" har känts mer avspännt, folk har inte klagat lika mycket osv. Precis som att de flesta jobbiga hoppat till "compedetive". Så vill du ha det lite lugnare kan det vara smart att vänta ett tag till.
Sen rent naturligt så kommer "compedetive" ha mer av de tävlingsinriktade folket => mer gnäll. (iaf på lägre ranker)