Fläktarna går på högvarv med PWM Hub, vad är det jag har gjort för fel?

Permalänk

Fläktarna går på högvarv med PWM Hub, vad är det jag har gjort för fel?

Denna bilden har jag gått efter. När jag kopplar in min 3 pin CPU fläkts-kontakt (Sitter en 3 pin standard ifrån blocket som sitter ovanpå processorn på Corsair H115i som jag kör med som CPU kylare) så händer ingenting. Ingen fläkt fungerar. Kopplar jag däremot in en 4 pin fläkts-kontakt som sitter på radiatorn så går alla fläktar igång, men på konstant högvarv.

Tips på vad jag gör för fel? Jag har testat ändra ifrån normal CPU speed till silence i BIOS men det hjälpte inget.

Visa signatur

Nätaggregat Corsair AX 850W 80+ Gold | Moderkort Asus P8P67 PRO REV B3 | GPU EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | CPU Intel Core i7 2600K | RAM Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB | Ljudkort Asus Xonar Essence STX | Hårddiskar OCZ Agility 3 120GB + WD 500GB | Mikrofon JJLabs BMC-USB | Hörlur Sennheiser HD 598 |

Permalänk
Hedersmedlem

Har du läst och förstått texten? Där står bl a att alla fläktar kommer maxvarva om du ansluter separat ström till huben (sata) och ansluter till ett fläktuttag som saknar PWM, dvs enbart spänningsreglerar som gammal 3-pin (ja, det finns ibland 4-pins utan PWM).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro