Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Oroväckande, är det G35? Tycker jag ser en femma där i slutet, dom andra siffrorna kan jag tyvärr inte se. Jag sitter med ett par G35 på huvudet just nu :|. Hur mycket betalade du för din? Jag köpte min på rea för runt 500kr hos netonnet. Synd att dom gick ipaj speciellt med tanke på att du verkade ta hand om dom så mycket bättre än vad jag tar hand om mina. Jag är väldigt slarvig när det kommer till headsets eller hörlurar för mobilen.

jepp g35. Det är väll ett typfel. Gissar att interna delar trycker på plasten då man lägger på sig hörlurarna.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Avstängd

@Myllerman: Tack, har varit svårt den sista tiden.

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Hedersmedlem

Mer MC-strul. Under turen idag kollar jag ner för att kolla hastigheten som man ofta gör och är rätt säker på att jag ligger runt 90-100 men mätaren visade 0. Jaha, då var hastighetsvajern av. Rullar hem och ser hela höljet hänga bredvid hjulet. Så förmodligen har den skruvat upp sig och vajern ramlat ut, fanns inget kvar inuti iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Dyra logitech hörlurar går sönder vid normal användning. Aldrig fällt dom i golvet eller liknande. Och det är endast den sprukna hård plasten som håller hörluren på plats.

http://i.imgur.com/43BXhxr.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Har en kompis vars 2 par gått sönder på samma vis, han har inte ens haft dom 1 år
Jäkligt märkligt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Fick helt plötsligt ett yrselanfall när jag var ut och körde motorcykel idag vilket resulterade i en dikeskörning. Fick dock inga skador av dikeskörningen tror jag men det blev ändå ambulanstransport in till akuten för undersökning med bl.a. kallsvett och illamående (spydde flera gånger). Vet inte om jag fick en hjärnskakning eller om det berodde på yrselanfallet. Man hittade dock inga fel på mig på akuten. Nu har polisen lagt band runt motorcykeln och skulle kontakta mig senare. Har helförsäkring men vet inte om försäkringen täcker vid sjukdomsanfall?

Nu har jag kommit överens med försäkringsbolaget. Får 4350 € minus självrisk på 200 € och för behålla motorcykeln. Gängse värde på motorcykeln sattes till 4500 € men jag har inlösenskydd så det förhöjdes till 5850 €. Skadorna, mestadels småskråmor här och var, beräknades till ett värde av 3000 €. Nu är det bara att köpa ny vindruta, ny högerblinkers fram och nya väskor sen bryr jag mig inte om småskråmorna. Vet dock inte om jag vågar fortsätta köra motorcykel eller om jag ska sälja den. Måste avvakta lite och se om jag får något nytt yrselanfall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Har själv en katt från katthem @Ohem och hon är hur bra som helst. Finns många vuxna katter som behöver ett hem så varför inte om du vill ha en sån? Det är ju lite av en god gärning samtidigt som du får dig en katt.

Lite så jag känner, många vuxna katter blir förbisedda pga sötheten med kattunge, som sen måste stå ut med lek-fasen. Så jag kände att om jag ändå vill ha en kompanjon som går synonymt med mig i personlighet - varför inte en färdigutvecklad katt med lite "tassar på marken"? Blir ju fortfarande en blygfas att gå igenom och ska bli bekväm för nytt hem och betjänare (jag alltså, ähum).

Nu blev det tydligen inte av med den katten jag tittade på, ägaren hade lämnat över den till en annan utan att berätta för katthemmet (men den fick ett hem i vilket fall, vilket är viktigast) så just nu går jag och en förmedlare över andra katter. Processen har varit lite långsam och känner lite halvt irritation över det men det hjälper inte att gorma, svarar inte ägarna eller dröjer så får man vänta. Det har dock gjort mig lite lat med ihopsättanden av katt-träden jag köpte men igårkväll fick jag tummen ur röven och började montera ihop det grövsta, bara småsaker att sätta upp.

Köpte denna som är placerad bredvid mig och har balkongutsikt på andra sidan http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/klostrad-creative-... och denna om ännu nerpackad http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/dolomit-xl-vagghan... (väggmonteras, tänkte ha den i köket)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Varför beter sig "Vuxna" svenska människor som barn? Varför tävlar "vuxna" människor mot varandra när det gäller allt från status, pengar, störst hus, bil etc.? Varför all denna snobbighet och klassindelning? Hur kan man som vuxen inte skratta åt sig själv om man ägnar sig åt såna här saker? När jag var liten trodde jag vuxna var mogna, ordentliga, personer jag såg upp till, tills jag insåg att 95% av vuxna Svenskar är kvar i högstadiet. Som Svensk, och som har blivit uppväxt lite utanför storstäder, så kan jag inte förstå mig på denna extrema omogenhet som finns bland storstäder. Och varför är Vuxna så egoistiska? Varför bryr sig folk bara om sig själva och skiter i andra, och sedan skrattar andra i ansikte? Varför är 98% av Vuxna elaka? Varför är inte Vuxna människor snälla, smarta och mogna? Varför är politikerna dumma i huvudet och beter sig som små barn? Varför består Aftonbladet/Expressen utav små ungar till journalister som inte kan ett skit, och som bara har fått den position dom har för deras föräldrar är kuk rika? Varför är media så extremt ointelligenta? Och vuxna människor i övrigt?

Permalänk
Skrivet av nils45:

Varför beter sig "Vuxna" svenska människor som barn? Varför tävlar "vuxna" människor mot varandra när det gäller allt från status, pengar, störst hus, bil etc.? Varför all denna snobbighet och klassindelning? Hur kan man som vuxen inte skratta åt sig själv om man ägnar sig åt såna här saker? När jag var liten trodde jag vuxna var mogna, ordentliga, personer jag såg upp till, tills jag insåg att 95% av vuxna Svenskar är kvar i högstadiet. Som Svensk, och som har blivit uppväxt lite utanför storstäder, så kan jag inte förstå mig på denna extrema omogenhet som finns bland storstäder. Och varför är Vuxna så egoistiska? Varför bryr sig folk bara om sig själva och skiter i andra, och sedan skrattar andra i ansikte? Varför är 98% av Vuxna elaka? Varför är inte Vuxna människor snälla, smarta och mogna? Varför är politikerna dumma i huvudet och beter sig som små barn? Varför består Aftonbladet/Expressen utav små ungar till journalister som inte kan ett skit, och som bara har fått den position dom har för deras föräldrar är kuk rika? Varför är media så extremt ointelligenta? Och vuxna människor i övrigt?

Att bräcka tidigare barnkalas med större/dyrare för hela dagiset i förskoleåldern, då 4-5åringen vore lika nöjda med ett kalas hemma,
köpa Iphone 6s till sina barn i 7-8års åldern (man måste ju kunna ringa hem)
beklaga sig över att det är dyrt att laga när ungen tappar telefonen,
bli vansinnig över att garantin inte gäller på bytt glas om den är helt spräckt efter att den tappats. no shit sherlock?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Glad för att jag jobbar de närmaste 3 dagarna och tjänar lite extra pengar.

Sur för att jag jobbar de närmaste 3 dagarna och det inte ger mig någon tid att fixa med huset och packa innan jag reser hem till Sverige...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Håller med dig @nils45. Folk som håller på så där är jättelöjliga.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Less på att inte kunna sova/slappna av när jag själv vill det. Grrr

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Less på att inte kunna sova/slappna av när jag själv vill det. Grrr

Är det för att din kropp inte vill eller för att det är något som hindrar dig?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Är det för att din kropp inte vill eller för att det är något som hindrar dig?

Har svårt att slappna av Har jag allt som oftast, sen hjälper inte värmen till direkt

Tänker antagligen för mycket på att man saknar arbete osv.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Skrivet av nils45:

Varför beter sig "Vuxna" svenska människor som barn? Varför tävlar "vuxna" människor mot varandra när det gäller allt från status, pengar, störst hus, bil etc.? Varför all denna snobbighet och klassindelning? Hur kan man som vuxen inte skratta åt sig själv om man ägnar sig åt såna här saker? När jag var liten trodde jag vuxna var mogna, ordentliga, personer jag såg upp till, tills jag insåg att 95% av vuxna Svenskar är kvar i högstadiet. Som Svensk, och som har blivit uppväxt lite utanför storstäder, så kan jag inte förstå mig på denna extrema omogenhet som finns bland storstäder. Och varför är Vuxna så egoistiska? Varför bryr sig folk bara om sig själva och skiter i andra, och sedan skrattar andra i ansikte? Varför är 98% av Vuxna elaka? Varför är inte Vuxna människor snälla, smarta och mogna? Varför är politikerna dumma i huvudet och beter sig som små barn? Varför består Aftonbladet/Expressen utav små ungar till journalister som inte kan ett skit, och som bara har fått den position dom har för deras föräldrar är kuk rika? Varför är media så extremt ointelligenta? Och vuxna människor i övrigt?

ställer samma fråga ang varför människor ALLTID, oavsett vad det än gäller, ska ha en fånig kukmätar tävling med varandra och jag önskar att jag hade ett svar så man kunde förstå sig på dessa töntar. jag själv är inte sån men märker att man automatiskt, mot sin vilja, blir indragen då vissa ska mäta sig med en. jag brukar hånle åt dem och skaka på huvudet, men det är irriterande i längden när de hela tiden ska hålla på.
ok om de själva vill hålla på att mäta kuken med varandra, fine, knock yourself out, men när de som nu ger blanka fan i andras status, ekonomi, hus, bilar osv osv, blir utsatta och folk ska börja att mäta sig med en, då går det lite för långt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag låta som en gammal gubbe, men det är helt sjukt vad mobilberoende dagens ungdom är. Var iväg till gymmet en sväng ikväll även fast jag skulle ha vilodag idag egentligen. Ganska folktomt på gymmet, är trots allt 45 minuter kvar till stängning. I den övre delen av gymmet är det jag och två andra killar i ungefär min ålder (18-23 typ). Det dom har genensamt är att dom är pinnsmala, tränar utan intensitet och fokus samt att dom håller på med mobiltelefonen hela tiden mellan seten. Dom hinner knappt lägga ifrån sig skivstången eller hantlarna innan dom plockar upp telefonen som dom lägger på bänken bredvid sig. Sedan sitter dom med telefonen hela vilan mellan seten och sedan kör dom ytterligare ett halvhjärtat set.

Är det så svårt att låta bli telefonen i en timme? Att låta den ligga kvar i väskan eller vara inlåst i skåpet. Okej om man har den som musikspelare och ska byta låt eller om man har den som loggbok och ska kolla vad man ska köra härnäst eller skriva ner föregående set, men det tar max ett tiotal sekunder, inte hela vilan mellan varje set under hela passet.

Det här var inte första gången jag ser folk som håller på mobiltelefonen hela tiden på gymmet, det händer ofta. Det alla dessa människor har gemensamt är att dom är små, svaga, och gör inga framsteg alls inom träningen. Är det en grej dom kan göra för att få otroligt mycket bättre framsteg så är det att lägga ifrån sig den där jävla mobilen en timme och fokusera på träningen istället när dom är på gymmet. Vad är det som är så viktigt att man måste ha telefonen framme hela tiden mellan seten? Om någon ringer mig medan jag är på gymmet så svarar jag inte, jag ringer upp när jag är klar. Är det något jätteviktigt så ringer dom igen och då får jag tvinga mig till att svara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Som gubbe kan jag hålla med om att folk som prioriterar mobilen när man sitter ett grabbgäng och ser EM på puben med att lägga upp öl/matbilder på Facebook/Instagram och ständigt glo i mobilen stör mig nått jävulskt. Istället för att njuta och snacka och leva i nuet. Men att två personer som väl tagit sig till gymmet och gör halvhjärtade försök till bättre hälsosammare liv är väl bättre än soffpotatisar som inte gör något alls? Äcklar mig mer på personer på gymmet som rider på Arnold trenden med att dricka proteindrinkar och glo sig själv i spegeln, för att sen gå hem i vidrigt linne och shorts en vinterdag och tror dom är svinhårda.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta som världens största pretto (och dessutom säger jag emot mig själv litegrand). Jag blir ledsen över alla människor som sätter sig till doms över hur andra vill leva sina liv. Det kan vara i det stora, typ krig och religiösa konflikter, och det kan vara i det lilla som tex regler kring var och när man får parkera bilen.

Jag förstår att man inte kan parkera vart som helst hela tiden, men idag såg jag en rad bilar på min gata, en som stod parkerad mitt i längan hade fått böter för att den troligen stod där på dagtid (perfekt parkerad). Det är ingen sopning och ingen snöröjning i Juni.
För någon vecka sedan var det en bilförare här i Karlstad som körde folk till studentbal. Ingen hade bälte på sig när de sniglade sig fram i kortegen i 20kmh och föraren fick ändå 7500:- i böter för att passagerarna inte följde lagen. Usch vad onödigt.

Men mest av allt blir jag besviken på onödig nedskräpning, det gör mig riktigt ledsen. Folk som grillar i parker, bränner hål i gräsmattor och inte tar bort flaskor och engångsgrillar efter sig. Eller när det hänger nåt fiskenät i sjön och dödar en massa djur i onödan.

Vi skulle kunna leva bra mycket mer ekologiskt och mer i harmoni med naturen utan att tappa så jäkla mycket i livskvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Men mest av allt blir jag besviken på onödig nedskräpning, det gör mig riktigt ledsen. Folk som grillar i parker, bränner hål i gräsmattor och inte tar bort flaskor och engångsgrillar efter sig. Eller när det hänger nåt fiskenät i sjön och dödar en massa djur i onödan.

Vi skulle kunna leva bra mycket mer ekologiskt och mer i harmoni med naturen utan att tappa så jäkla mycket i livskvalitet.

Håller med. När jag väl ser en person som skräpar ner då är det inte lite förolämpningar som kommer ur mig.

Permalänk

@superpwnguin:
jag försökte förklara för en kollega från Egypten & en från Syrien varför ja plockade upp den skit efter den hund som jag passade..

min fråga till dom var om du trampar i hundskit skulle du då bli sur på den den ägaren/hunden om du visste vem/vilka det var ?
hur kan du bli sur på ägaren/hunden om du själv tycker det är okej att lämna skit om du själv skulle passar en hund ?

en granne till mig hade för många år sedan väldigt många fester till 3-4 på morgnarna när andra grannar var uppe och knacka på så var det alltid samma dryga svar.. Chilla ta det lungt det är väl inte så farligt, vill du ha en öl?

efter många Störningjouren och telefonsamtal/mail till hyresvärden så fick han väl en så tillsägelse att passar det inte så åker du ut.

nu några år senare så bor samma snubbe med flickvän i samma lägenhet med ett litet barn i 1-2års åldern..
det bor väldigt många ungdomar i det hyreshus där jag bor är väl runt 90-100 lägenheter = det kommer vara fester.
nu börjar samma snubbe klaga på dom ungdomarna att dom ska sänka/inte ha fest för hans barn inte kan sova..
än av dom gånger som jag svarat Kharna is a bitch sorry men i denna fråga har du ingen talan vill du ha en öl ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Kalium: Som gubbe kan jag hålla med om att folk som prioriterar mobilen när man sitter ett grabbgäng och ser EM på puben med att lägga upp öl/matbilder på Facebook/Instagram och ständigt glo i mobilen stör mig nått jävulskt. Istället för att njuta och snacka och leva i nuet. Men att två personer som väl tagit sig till gymmet och gör halvhjärtade försök till bättre hälsosammare liv är väl bättre än soffpotatisar som inte gör något alls? Äcklar mig mer på personer på gymmet som rider på Arnold trenden med att dricka proteindrinkar och glo sig själv i spegeln, för att sen gå hem i vidrigt linne och shorts en vinterdag och tror dom är svinhårda.

Visst, det är helgrymt att dom tagit sig till gymmet men så himla svårt kan det väl inte vara att lägga ifrån sig telefonen en stund medan man är och tränar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Usch, ska flyga imorgon, första gången på ~1,5 år , inte roligt någonstans, börjar gruva mig rätt så eländigt :'( , fan.

Permalänk
Entusiast

Sur, trött och ledsen... ja lägg till utblottad på det

Hund nummer ett (avatar) får problem i höstas och haltar. Efter många turer så konstateras det att korsbandet är av. Operation genomförs... efter flera månader och fler turer så har operationssåret inte läkt. Till slut så hamnar hon hos vet och svävar över helgen mellan liv och död men efter många om och men så svarar hon på kortisonbehandling. Får beskedet att hon får komma hem...

En kvart före vi ska åka ner och hämta henne så får hund nummer två ett anfall och pissar på sig, skakar som en galning, blir helt okontaktbar och salivar som en tok. Åker in akut och får veta att det med största sannolikhet är epilepsi. Under natten får han ytterligare två anfall...

Så tiotusen kronor fattigare (efter försäkringsbolaget ersatt) och två hundar som mår sådär här hemma.

Man har mått bättre kan jag lova :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Sur, trött och ledsen... ja lägg till utblottad på det

Hund nummer ett (avatar) får problem i höstas och haltar. Efter många turer så konstateras det att korsbandet är av. Operation genomförs... efter flera månader och fler turer så har operationssåret inte läkt. Till slut så hamnar hon hos vet och svävar över helgen mellan liv och död men efter många om och men så svarar hon på kortisonbehandling. Får beskedet att hon får komma hem...

En kvart före vi ska åka ner och hämta henne så får hund nummer två ett anfall och pissar på sig, skakar som en galning, blir helt okontaktbar och salivar som en tok. Åker in akut och får veta att det med största sannolikhet är epilepsi. Under natten får han ytterligare två anfall...

Så tiotusen kronor fattigare (efter försäkringsbolaget ersatt) och två hundar som mår sådär här hemma.

Man har mått bättre kan jag lova :'(

Beklagar, det är verkligen tråkigt när det sker en nära familjemedlem.. Hundar inkluderat! Jag hoppas allt löser sig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nils45:

Varför beter sig "Vuxna" svenska människor som barn? Varför tävlar "vuxna" människor mot varandra när det gäller allt från status, pengar, störst hus, bil etc.? Varför all denna snobbighet och klassindelning? Hur kan man som vuxen inte skratta åt sig själv om man ägnar sig åt såna här saker? När jag var liten trodde jag vuxna var mogna, ordentliga, personer jag såg upp till, tills jag insåg att 95% av vuxna Svenskar är kvar i högstadiet. Som Svensk, och som har blivit uppväxt lite utanför storstäder, så kan jag inte förstå mig på denna extrema omogenhet som finns bland storstäder. Och varför är Vuxna så egoistiska? Varför bryr sig folk bara om sig själva och skiter i andra, och sedan skrattar andra i ansikte? Varför är 98% av Vuxna elaka? Varför är inte Vuxna människor snälla, smarta och mogna? Varför är politikerna dumma i huvudet och beter sig som små barn? Varför består Aftonbladet/Expressen utav små ungar till journalister som inte kan ett skit, och som bara har fått den position dom har för deras föräldrar är kuk rika? Varför är media så extremt ointelligenta? Och vuxna människor i övrigt?

Antagligen för att de växt upp och insett att världen är inte så enkel och god som man kanske trodde när man var barn/ung. Det finns elände, det finns onda människor, det finns egoism och så vidare. Människan är inte "perfekt", osjälvisk och idealistisk.

Då är det inte så konstigt om man bryr sig mer om sig själv, och sina närmaste, än om andra. Då är det inte så konstigt att man vill tillfredställa sina egna behov framför andras.

Den mänskliga naturen är som den är, det är inget man ändrar på i en handvändning. Har man inte pengar eller makt då vill man ha det. Har man pengar och/eller makt så vill man ha mer. Sådan är den mänskliga naturen. Sedan finns det sådana som inte kan få vare sig pengar eller makt; de är ofta mer idealistiska då de inte har så mycket till val, det är ett sätt att överleva i den orättvisa värld man befinner sig i och som man inte kan påverka.

Permalänk
Medlem

Drar till Japan nästa vecka och yenen blir bara dyrare och dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

som man inte kan påverka.

Håller inte med om det sista.

Permalänk
Medlem

Ska köra för att få bytt drivpaket på hojen, igår bra väderleksrapport med lite molnigt, 20 grader. Imorse - 13 grader och spöregn!

Hann i alla fall dit innan regnet kom men hemresan blev inte så jävla roligt.... pissväder.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@SexMachine: Haha, det där är ju ett lyxproblem om något! Jag tycker inte alls synd om dig Hoppas du får en trevlig vistelse.

Permalänk
Medlem

Jag pluggar på vad som ska vara ett av Sveriges bästa universitet, där studenterna ska vara väldigt kompetenta. Men varför är det då fortfarande precis som i gymnasiet att jag måste bära de flesta på ryggen i ett grupparbete? Varför är de andra så långsamma på att förstå uppenbara saker? Varför kommer alla fortfarande och ber om hjälp när man själv är i precis samma situation? Hur kommer det sig att jag kan mekanik bättre än en del som tentapluggar just det, när allt jag läst är Fysik B i gymnasiet?

De säger att man ska "vänja sig vid att vara medelmåttig, för trots att man var duktig i gymnasiet så kommer man bara vara en fjärt på tekniska universitet". Men ändå är det precis samma situation som tidigare. Varför finns de där mupparna som man hoppades slippa fortfarande kvar? Trots att man är 3 år in i utbildningen.

Permalänk
Medlem

Slutet kan vara nära för min Toyota Carina II -92. Styrservon har slutat att fungera. Antingen är det servopumpen eller styrväxeln som måste bytas. Att köpa nya delar är svindyrt. Att lyckas hitta delar på någon närbelägen skrot blir sista utvägen. Som det är nu är bilen en trafikfara och jag som hoppats på att den skulle gå några år till.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p