Nvidia X80/1080 lanseras... Info (prestandatest, överklockningsresultat m.m.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ugh kommer nog köra på ett 980 ti istället, 3000 kronor billigare och så kan jag få det ganska nu, minst 1 veckas väntetid verkar det ligga på nu om man har tur

Hade samma fundering ett tag. Fick dock skickat mitt relativt billiga 1080 från komplett snabbare än väntat. Är inte så tekniskt insatt men ser många rekommendera att hellre vänta på 1070 för ungefär samma pengar. Då får du en nyare generation som vad jag förstår dessutom borde funka i en bra energisnål sli senare om du vill lägga till ännu ett. Svåra avvägningar och jobbigt att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Riktigt fina topp poäng du har...

De flesta med överklockade GTX 980Ti vinner nog inte med att uppgradera till GTX 1080... så nej ni har verkligen ingen nytta av det vänner. (Kanske bättre för er och billigare att köpa ett till begagnat 980Ti, obs: i de korten sitter "bara" 6GB G5 minnen (ej G5X).

Däremot kan man ju också tänka sådär...
Att per CUDA kärna, är det faktiskt en stor uppgradering... Problemet med GTX 1080 är att den "bara" har "10%" färre kärnor (2560 mot 2816) än 980Ti. Om vi får ett 1080Ti som har lika många CUDA kärnor eller fler, så kan man med absolut största sannolikhet räkna med att det kortet "GTX 1080Ti" kommer sopa mattan med alla varianter av GTX 980Ti.

Om jag vore i er sits så hade jag väntat till VEGA eller Titan/Ti 10-serien släpps, alt. köpa begagnat 980Ti och kört SLI fram till dess.

Keep Calm and Enjoy the Future!

MVH

Räcker med ett kort för min del Nvidia har oftast inte den bästa "scaling" när det gäller flera kort.

Dock är det ju alltid så att det kliar i köptarmen när det finns något nytt Får se lite hur priserna stabiliserar sig om nån månad.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ugh kommer nog köra på ett 980 ti istället, 3000 kronor billigare och så kan jag få det ganska nu, minst 1 veckas väntetid verkar det ligga på nu om man har tur

Jag är nästan på väg att lägga en beställning på ett EVGA 980 Ti Classified... men argh.... Nej, nu ska jag fan vänta!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ni som har fått era kort, hur är det med coilwhine på denna serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Ni som har fått era kort, hur är det med coilwhine på denna serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Inget och jag stör mig lätt på högfrekventa ljud.

Permalänk
Avstängd

Hej mina Sweclockers vänner...

Såg era fina resultat (WOW AMAZING). Ni ska ha ett STORT TACK allesammans ( @Zpnk: @Aeig: @Ragnarok: @Leffe-: @Otori: @Sifear: ). Jättekul och GRATTIS till era nya kort.

Tänkte göra en kul grej för oss alla med att sammanfatta era resultat och lägga upp en bild, Valley och Fire Strike.
Vore också trevligt samt enklare om ni som vill vara med skickar PM till mig med era resultat.
Alla som vill vara med och som testat eller vill testa sina kort (GTX1080/1070/SLI) är välkomna att skicka PM.

Kör testerna i (1920x1080 pixlar, Extreme HD) för Valley och (1920x1080 pixlar, Standard) för Fire Strike.

Mall:
Namn - Valley - CPU@GHz - GPU@MHz - Genomsnitts FPS - Poäng (Vattenkylt/luftkylt)
Namn - Fire Strike - CPU@GHz - GPU@MHz - Grafikpoäng - Totalpoäng (Vattenkylt/luftkylt)

Länk för nedladdning, Valley och Fire Strike:
Valley: https://unigine.com/en/products/benchmarks/valley
3DMark: http://www.techpowerup.com/downloads/2716/futuremark-3dmark-2...

Keep Calm!

MVH

Permalänk
Medlem

Angående detta med 980Ti vs 1070. Det har ju varit en hel del snack om vissa grejer* med DX12 och Maxwell. Hur ser stöd för olika saker* ut med Pascal (1070 främst) vs Maxwell? Jag menar att även om det presterar likvärdigt så kanske man har mer nytta i längden av att köpa ett 1070?

* kommer inte ihåg vad allt heter men async compute t.ex?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Angående detta med 980Ti vs 1070. Det har ju varit en hel del snack om vissa grejer* med DX12 och Maxwell. Hur ser stöd för olika saker* ut med Pascal (1070 främst) vs Maxwell? Jag menar att även om det presterar likvärdigt så kanske man har mer nytta i längden av att köpa ett 1070?

* kommer inte ihåg vad allt heter men async compute t.ex?

Pascal GTX 1080 Async Compute Explored

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Ett 980Ti Classy är ju överlägset ett 1080 med referens PCB, när du klockar kortet så blir skillnaden nästintill 0, däremot får du en PCB som inte är av denna värld, galen garanti och service, och ett kort som är designat för att hålla och fungera väl i alla aspekter.

Inet har det för 5990 kr just nu, hade jag inte suttit på ett Radeon Pro Duo hade jag med lätthet köpt två av dessa och kört i SLI.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RaBlack:

Hej mina Sweclockers vänner...

Såg era fina resultat (WOW AMAZING). Ni ska ha ett STORT TACK allesammans ( @Zpnk: @Aeig: @Ragnarok: @Leffe-: @Otori: @Sifear: ). Jättekul och GRATTIS till era nya kort.

Tänkte göra en kul grej för oss alla med att sammanfatta era resultat och lägga upp en bild, Valley och Fire Strike.
Vore också trevligt samt enklare om ni som vill vara med skickar PM till mig med era resultat.
Alla som vill vara med och som testat eller vill testa sina kort (GTX1080/1070/SLI) är välkomna att skicka PM.

Kör testerna i (1920x1080 pixlar, Extreme HD) för Valley och (1920x1080 pixlar, Standard) för Fire Strike.

Mall:
Namn - Valley - CPU@GHz - GPU@MHz - Genomsnitts FPS - Poäng (Vattenkylt/luftkylt)
Namn - Fire Strike - CPU@GHz - GPU@MHz - Grafikpoäng - Totalpoäng (Vattenkylt/luftkylt)

Länk för nedladdning, Valley och Fire Strike:
Valley: https://unigine.com/en/products/benchmarks/valley
3DMark: http://www.techpowerup.com/downloads/2716/futuremark-3dmark-2...

Keep Calm!

MVH

Testat en massa olika klocks... historiskt sett är heaven det bästa testet att få fram en stabil klock. Valley och 3dmark kan släppa igenom klocks som inte är stabila, heaven nyper dessa på en gång.

CPU: 6700k @ 4.7Ghz (custom vatten)
GPU: 1080 SLI @ 2012/10600 (luft)

Permalänk

Nu är STRIX-korten utan datum igen på Webhallen och t ex Komplett har 6 juli som datum på dem...
Jag beställde ett MSI-kort parallellt nu för det här börjar ju bli irriterande. :-/

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man släpper kort så finns det knappt i lager.

Eller ja.. förstår väl att man vill vara först ut men.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag förstår inte varför man släpper kort så finns det knappt i lager.

Eller ja.. förstår väl att man vill vara först ut men.

Det är väl Sverige i sig som är lågprioriterat.

Permalänk

Är det någon som fått sitt Strix alls? Läst att några som beställt från Webhallen redan fått sina, och som det verkar har dom bokat efter tiden då jag gjorde. Så är lite nyfiken på om någon här har fått sitt kort (och när isåfall den beställdes).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaBlack:

Hoppas på att ni som har korten hemma drar igång fler tester och lägger upp här så vi kan göra lite jämförelser.

Skriv gärna om det är vattenkylt eller luftkylt, försök också lägga upp det så som jag gjort ovan...

Exempel, Använd gärna denna som mall:
Valley - CPU@GHz - GPU - MHz - Genomsnitts FPS - Poäng
Heaven - CPU@GHz - GPU - MHz - Genomsnitts FPS - Poäng

OBS: Endast Nvidia 10-serien... tack på förhand SC vänner <3.

@Zpnk: Riktigt grymma poäng vännen, är du nöjd i jämförelse med 970....
Jag hade med "Heaven" men ändrade sista sekund innan jag postade, såg att Sweclockers test endast körde med Fire Strike och Valley. Eftersom jag kommer ta med deras tester så vi kan jämföra, så valde jag att ta bort Heaven. Lägg gärna upp era tester på Heaven också, så som det nämnts förut.

edit: http://www.sweclockers.com/test/22087-nvidia-geforce-gtx-1080...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag förstår inte varför man släpper kort så finns det knappt i lager.
Eller ja.. förstår väl att man vill vara först ut men.

Det är tydligen Nvidia som är långsamma med att skicka chip till partners.

Skrivet av Irdeto:

Det är väl Sverige i sig som är lågprioriterat.

Nej, det verkar vara överallt. Det har även varit 3 dagar ledigt i Kina pga högtid. Dessutom är Webhallen den enda försäljaren i Sverige som beställer direkt från fabriker i Kina.

Skrivet av Paganmoon:

Är det någon som fått sitt Strix alls? Läst att några som beställt från Webhallen redan fått sina, och som det verkar har dom bokat efter tiden då jag gjorde. Så är lite nyfiken på om någon här har fått sitt kort (och när isåfall den beställdes).

Med tanke på att det är 41 personer som betygsatt 1080 Strix på hemsidan så är det ett gäng som fått ändå.
De fick bara 3 kort förra veckan. Idag 5 kort.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Med tanke på att det är 41 personer som rösta på 1080 Strix på hemsidan så är det ett gäng som fått ändå.
De fick bara 3 kort förra veckan. Idag 5 kort.

Kortet hade 10 röster dagen den var uppe för bokning, så tror inte det visar på nått egentligen.

Tycker bara det är sjukt att folk fått sina kort som bokat efter att jag bokade (Bekräftat av Webhallen själva på Twitter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paganmoon:

Kortet hade 10 röster dagen den var uppe för bokning, så tror inte det visar på nått egentligen.

Tycker bara det är sjukt att folk fått sina kort som bokat efter att jag bokade (Bekräftat av Webhallen själva på Twitter).

När bokade du? Jag bokade på morgonen den 8e juni och jag är på köplats 224 (minus de kort som inkom idag antar jag samt eventuella avbokningar)

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Var det menat till mig ?
Jag kör nog på MSI då jag gillar hur tysta deras kort brukar vara. Vet inte hur Asus kylare är om den är lika tyst.
Är allergisk mot fläktljud, kör endast Noctua på 5V för chassi och CPU kylare. Mitt nuvarande MSI är väldigt tyst även under spel så hoppas på att detta 1080 också är det. Ska dock kolla lite recensioner innan köp för att vara säker.

Jag är som du och tro mig, kortet är verkligen tyst! Mitt liggerp å 1400RPM och det hörs inte över chassifläktarna som jag har på 75(fram)/50(under)/50(bak)%.

Skrivet av Markusas:

Verkar vara ungefär samma som Strix 1080, dvs taket ligger på runt 70 grader.

Att throttle temp ligger på 70 grader? Det har jag också börjat misstänka.

Skrivet av Svensktiger:

Nån mer än jag som tycker att de medlemmar som kör 1080 i SLI borde dela med sig av korten till oss som inte fått sitt 1080 än ?
Alternativt rullas i tjära och doppas i en tunna med gamla flex SLI bryggor.

Med tanke på hur dåligt SLI fungerar idag så håller jag med

Skrivet av J-Ballz:

Ni som har fått era kort, hur är det med coilwhine på denna serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ingen coilwhine förutom vid 6500FPS (när man avslutar Heaven Benchmark)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Markusas:

När bokade du? Jag bokade på morgonen den 8e juni och jag är på köplats 224 (minus de kort som inkom idag antar jag samt eventuella avbokningar)

Bokade 27:e maj 15:06 (dvs 6 minuter efter att dom "släpptes"), kille som bokade 15:17 var på plats 11 innan första batchen hade kommit in, så jag bör ju vart rätt så högt uppe på listan, dock har en som beställde 15:14 redan fått sitt kort.

Så tänkte kolla lite här, om nån fått kort, och när isåfall. Jävligt tråkigt om Webhallen inte håller sig till köplatserna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RaBlack:

@Zpnk: Riktigt grymma poäng vännen, är du nöjd i jämförelse med 970....
Jag hade med "Heaven" men ändrade sista sekund innan jag postade, såg att Sweclockers test endast körde med Fire Strike och Valley. Eftersom jag kommer ta med deras tester så vi kan jämföra, så valde jag att ta bort Heaven. Lägg gärna upp era tester på Heaven också, så som det nämnts förut.

edit: http://www.sweclockers.com/test/22087-nvidia-geforce-gtx-1080...

Ja heaven är ett krav! Annars är det som att säga att en cpu-klock är stabil för att man kan boota in i windows

Sänkte klocken på mem från 350 till 300 och testet gick jämnare, fick högre lägsta-fps och högre score (både Heaven och valley). Så bara för att man passerar test ska man ändå inte låta bli att pillra på mem.

Längtar efter custom bios o vattenblock nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paganmoon:

Är det någon som fått sitt Strix alls? Läst att några som beställt från Webhallen redan fått sina, och som det verkar har dom bokat efter tiden då jag gjorde. Så är lite nyfiken på om någon här har fått sitt kort (och när isåfall den beställdes).

Inet, bokade 2st. 15:02 den 27:e och lyckades komma med på första korten som kom (10 har jag hört rykten om).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paganmoon:

Bokade 27:e maj 15:06 (dvs 6 minuter efter att dom "släpptes"), kille som bokade 15:17 var på plats 11 innan första batchen hade kommit in, så jag bör ju vart rätt så högt uppe på listan, dock har en som beställde 15:14 redan fått sitt kort.

Så tänkte kolla lite här, om nån fått kort, och när isåfall. Jävligt tråkigt om Webhallen inte håller sig till köplatserna.

Det låter ju rätt konstigt. Är inte säker men kan kanske tänka mig att "black-medlemmar" (som kommit upp till högsta medlemsnivån) har förtur då, vilket inte skulle vara speciellt konstigt då de samlat typ en halv miljon bonuspoäng.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Avstängd

ASUS ROG STRIX Geforce GTX 1070 + GTX 1080

ASUS Strix Geforce GTX 1070 BENCHMARK / GAME TESTS
https://www.youtube.com/watch?v=UPZ1lKL4-HA

ASUS Strix Geforce GTX 1080 BENCHMARK / GAME TESTS
https://www.youtube.com/watch?v=DFeUuNAft3k

ASUS Strix GeForce GTX 1080 OVERCLOCKING BENCHMARK
https://www.youtube.com/watch?v=7ISucUVIeik

[OC3D] ASUS Strix Geforce GTX 1080 REVIEW [40 min]
https://www.youtube.com/watch?v=IevrJgHhM5U

Källa samt tester på andra kort (Nvidia, EVGA, MSI, Gigabyte m.m):
https://www.youtube.com/user/MultiTechnopark/videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paganmoon:

Bokade 27:e maj 15:06 (dvs 6 minuter efter att dom "släpptes"), kille som bokade 15:17 var på plats 11 innan första batchen hade kommit in, så jag bör ju vart rätt så högt uppe på listan, dock har en som beställde 15:14 redan fått sitt kort.

Så tänkte kolla lite här, om nån fått kort, och när isåfall. Jävligt tråkigt om Webhallen inte håller sig till köplatserna.

Bokade på Webbhallen 27/5 kl 15.01. Fick mitt kort 31/5.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag är som du och tro mig, kortet är verkligen tyst! Mitt liggerp å 1400RPM och det hörs inte över chassifläktarna som jag har på 75(fram)/50(under)/50(bak)%.

Att throttle temp ligger på 70 grader? Det har jag också börjat misstänka.

Verkar vara svårt att få eftermarknadskorten att komma upp i över 70 grader om man kör fläktarna på auto. De verkar ligga stabilt på mellan 65-75 grader. Det är väl när man pressar upp det till 90+ som det kan börja throttla eller har jag helt fel? Kanske bara gäller för Founder's?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av blackis:

Bokade på Webbhallen 27/5 kl 15.01. Fick mitt kort 31/5.

Strix eller FE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Hej mina Sweclockers vänner...

Såg era fina resultat (WOW AMAZING). Ni ska ha ett STORT TACK allesammans ( @Zpnk: @Aeig: @Ragnarok: @Leffe-: @Otori: @Sifear: ). Jättekul och GRATTIS till era nya kort.

Tänkte göra en kul grej för oss alla med att sammanfatta era resultat och lägga upp en bild, Valley och Fire Strike.
Vore också trevligt samt enklare om ni som vill vara med skickar PM till mig med era resultat.
Alla som vill vara med och som testat eller vill testa sina kort (GTX1080/1070/SLI) är välkomna att skicka PM.

Kör testerna i (1920x1080 pixlar, Extreme HD) för Valley och (1920x1080 pixlar, Standard) för Fire Strike.

Mall:
Namn - Valley - CPU@GHz - GPU@MHz - Genomsnitts FPS - Poäng (Vattenkylt/luftkylt)
Namn - Fire Strike - CPU@GHz - GPU@MHz - Grafikpoäng - Totalpoäng (Vattenkylt/luftkylt)

Länk för nedladdning, Valley och Fire Strike:
Valley: https://unigine.com/en/products/benchmarks/valley
3DMark: http://www.techpowerup.com/downloads/2716/futuremark-3dmark-2...

Keep Calm!

MVH

Kör med detta 24/7
i7 6700k @ 4,6GHz - gtx1080 @ 2038MHz/10936MHz CPU AIO kylare/GPU Luft

Valley

Firestrike

Heaven

Vettifan varför 3dmark inte känner igen grafikkortet (senaste beta drivarna).
Någon som vet varför GPU-Z inte kan läsa av GPU/Memory Clock (båda står på default värden även fast man överklockat)?

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Äntligen! Här ska det läsas.

Skrivet av Markusas:

Verkar vara svårt att få eftermarknadskorten att komma upp i över 70 grader om man kör fläktarna på auto. De verkar ligga stabilt på mellan 65-75 grader. Det är väl när man pressar upp det till 90+ som det kan börja throttla eller har jag helt fel? Kanske bara gäller för Founder's?

Precis, de kyls såpass bra redan.
Mitt kort throttlar redan vid 65 grader så kan inte tänka mig hur mycket de throttlar vid 90+

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9