Adblocker blockar inte allt?

Permalänk
Medlem

Adblocker blockar inte allt?

Går jag in på youtube stoppar den annonser

Går jag in på expressen svd dn ex stoppar den annonser

Går jag in på tv4 aftonbladet stoppar den annonser på webben men inte tv?

Har vissa sidor hittat sätt gå förbi?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

Går jag in på youtube stoppar den annonser

Går jag in på expressen svd dn ex stoppar den annonser

Går jag in på tv4 aftonbladet stoppar den annonser på webben men inte tv?

Har vissa sidor hittat sätt gå förbi?

Flertalet TV-streaming tjänster brukar vägra tillåta uppspelning om man har deras videoads blockerade.
Så se det positivt istället: Du slipper hålla på & tillåta domäner som vi åsnor med hjärtan bredvid vårat nick gör på Sweclockers t.ex.

Permalänk
Medlem

Det finns alltid olika tricks de kan använda, men det bästa programmet jag har använt är Adguard, kanske kan du kolla in det?

Permalänk
Rekordmedlem

Den som sänder webtv kan lägga in reklamen i programmet du vill se och då blir ju ditt val programmet eller inget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av r3mpuh:

Flertalet TV-streaming tjänster brukar vägra tillåta uppspelning om man har deras videoads blockerade.
Så se det positivt istället: Du slipper hålla på & tillåta domäner som vi åsnor med hjärtan bredvid vårat nick gör på Sweclockers t.ex.

Vad menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Adblocker kör väl numera med "acceptable ads" ?
https://adblockplus.org/acceptable-ads

Själv har jag sedan en tid börjat köra Ublock Origin då jag tycker den känns mycket mer optimerad.

Permalänk
Medlem

Prövade både Adguard Ublock Origin TV4 och AB reklam visades i alla fall så de måste ha gjort något där på sistone då reklam blockerades för knappt någon månad sen

Permalänk

Välj Anti-adblocker killer samt Fanboy's Swedish i Ublock Origin. Finns under 3rd party filters i inställningarna.

Kanske kan funka.

Permalänk
Medlem

http://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/sveriges-krig-mot-a...

"I augusti ska IAB tillsammans med större delen av de svenska publicisterna, cirka 20 stycken inklusive Bonnier, Schibsted och Mittmedia, genomföra en aktion gentemot adblockeranvändare."

Aftonbladet ägs av Schibsted, så de har nog tjuvstartat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Gjorde en omstart efter installerat då blockade den inte men efter oväntat omstart blockar den men nu vet jag inte vilket som stoppar haha

Men tack för förslaget, något verkar i alla fall funka bättre än adblocker