Permalänk
Medlem

Speldator med 4670K och R9 290

Tja! Ska plugga i utlandet så måste tyvärr sälja min stationära speldator och köpa en laptop istället. Har spelat det mesta med denna dator, däribland GTA V + IV, Fallout New Vegas + 4, CS:GO, Cities: Skylines, Metro 2033, Last Light och båda Redux, och så vidare. Har inte haft några problem med dessa titlar och datorn klarar de flesta spelen på högsta inställingarna.

Några av delarna är ifrån 2011 när jag köpte min första dator men nästan allt är uppgraderat. Moderkort och cpu är köpta här på marknaden i höstas, har kartonger för båda samt kvitto för moderkortet. Städade datorn idag så den är riktigt ren och fin Här är resultaten ifrån firestrike som jag körde i höstas, exakt samma komponenter som idag, dock så var min processor lite överklockad där samt att grafikkortet hade en liten boost på core +100Mhz!

Delar:

i5 4670k - Köpt av Javva här på marknaden, en i7 kartong medföljde samt stockkylare. Kört överklockat ett tag (4.2Ghz) men mestadels på stock. Köpt september 2015

Asus maximus VII gene - köpt av woods här på sweclockers, har digitalt kvitto ifrån Inet och kartongen. Köpt september 2015

4*2gb Corsair DDR3, 1334 Mhz, köpt 2011.

Be quiet shadow rock 2 - standardfläkten. Köpt i början på 2015. Mellan 30-40C idle,

Aerocool DS cube, “Devils red” med fönster, har kvar båda topparna och alla burar som följde med. Fönstret är lite repat men det syns knappt när belysningen är på. Hårddiskslädarna för 3.5 tums hårddiskar är trasiga, jag har dock låtit hårddiskarna bara ligga där istället utan problem.

Sapphire r9 290 Tri-X, köpt på komplett sista december 2014, har kvitto och kartong. Inte överklockat mer än för att testa så vet inte hur högt den går. Riktigt bra och tyst kylare.

Chieftec Nitro 550W, Inte haft några som helst problem med denna även fast den har några år på nacken, hög kvalité med sleevade kablar och robust konstruktion även fast chieftec verkar vara ganska små och okända på marknaden. Köpt 2011 på komplett.

Icemodz RGB led strip, färgerna styrs genom en liten fjärrkontroll

Då chassit har plats för en DVD- läsare så kan jag skicka med det gratis ifall du vill, bara att säga till! Det enda som saknas för att göra datorn komplett är en hårddisk/SSD. Sata kablar följer med så det är bara att koppla in en hårddisk. I fläktväg så har jag standardfläktarna, Aerocool, i fram (200mm tror jag?) och i toppen på chassit (120mm). Utöver detta så sitter en AF120 i baksidan på chassit och en Cooler Master fläkt i toppen, alla fläktplatser är alltså fyllda. Har kört datorn med en 128gb 840 Evo och då är Windows sjukt snabbt.

Går inte riktigt att se det på bilderna men datorn har inte världens mest ordnade insida, dock så synns inte det igenom förnstret så jag har inte orkat fixa det.

Jag skulle starkt föredra att sälja hela datorn komplett men om jag får bud på alla delar separat så kan det vara ett alternativ. Kan mötas i Stockholm men lättast är nog att vara hos någon för att starta datorn, se att den fungerar osv.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

@djnaden:

2000 för prolle och gpu annars har jag endel saker att byta mot o. Det skulle vara intressant:)

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Avstängd

vad tänkte du för pris för allt utan gfx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephestos:

vad tänkte du för pris för allt utan gfx?

Ge ett bud så ser vi

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

3000 för allt, kan hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av z1pp0:

3000 för allt, kan hämta

Nä, en bit under vad jag hade tänkt

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

Nån måste ju börja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av z1pp0:

Nån måste ju börja...

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk

4000 för allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vincentsvenmar:

4000 för allt

noterat!

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

Jag är mycket intresserad av just det där moderkortet, kanske CPU också.
Kan bjuda 1800:- och hämtar, för mobo och CPU.
Säg till om det är mer attraktivt att sälja någon annan kombination av delar, om det blir aktuellt att sälja i delar dvs...

Permalänk
Medlem

paketet

@djnaden: Är det sålt eller finns det kvar? Kan vara av intresse. Har du något OS att skicka med?

Permalänk
Medlem

4500kr, bor i Danderyd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultenius:

@djnaden: Är det sålt eller finns det kvar? Kan vara av intresse. Har du något OS att skicka med?

Skrivet av izzie:

4500kr, bor i Danderyd.

Inte sålt än, tänkte vänta tills helgen iaf Inte jättebråttom att få iväg den!

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

@djnaden: Ok, följer tråden till helgen så får vi se vad budet ligger på, är isf intresserad av att köpa hela paketet, komplett chassi med kablar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultenius:

@djnaden: Ok, följer tråden till helgen så får vi se vad budet ligger på, är isf intresserad av att köpa hela paketet, komplett chassi med kablar etc.

Yes. OS följer inte med då jag behöver spara mina hårddiskar, alltså så är det en komplett dator som saknar hdd

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

@djnaden:

Ändrar budet till 1000kr + frakt för 290

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Inaktiv

1100 + frakt ev. hämta för 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av z1pp0:

3000 för allt, kan hämta

Skrivet av vincentsvenmar:

4000 för allt

Skrivet av izzie:

4500kr, bor i Danderyd.

Skrivet av ultenius:

@djnaden: Ok, följer tråden till helgen så får vi se vad budet ligger på, är isf intresserad av att köpa hela paketet, komplett chassi med kablar etc.

Har fått bud på 5000 i PM

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

@djnaden: Hej,

Sitter med i en annan budgivning som ev skall vara klar till midsommar. Avvaktar utfallet av den innan jag lägger bud på din dator. Tack fr återkopplingen!