Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv

The Crew, X-COM, Goat Simulator och Super Meat Boy blir Games with Gold-spelen i juni: http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-24-junes-free-xbox-...

Permalänk
Medlem

Något skumt har hänt med min Xbox. Jag satt och spela på datorn sen helt plötsligt starta den och man hörde fläkten rätt så högt. Jag ändra min skärm till hdmi men ingen signal? Jag håller inne start knappen och den stänger av sig. När jag startar den igen blir det fortfarande ingen bild, jag gick in till windows igen och starta Xbox appen för att starta xboxet där igenom men det står att den är i sleep mode? Den är igång och jag förstår ingenting... Tacksam för svar

EDIT Efter jag stängde av den och sedan drog ur strömmen så löste det sig!

Permalänk

Bägge mina handkontroller är av den nyare modellen med 3,5 mm utgång. Har dock en adapter som medföljde mitt Polkheadset. Ger det något mervärde att ansluta denna i tillägg ändå? Tänkte att den kanske är helt ovidkommande bortsett från de fysiska knapparna för volymen? Vad gör de andra knapparna? Blir ljudet bättre med adaptern? Har den offiiciella chatpaden. Lite jobbigt med den extra vikten men är smidig när jag vill skriva något så den använder jag bara i spel där jag direkt vet att jag har behov.

Permalänk

Någon som har Rockband 4 och ev kunnat köpa en modul eller på annat sätt kunnat ansluta sina gamla instrument till 360? Har ett ION Drum Rocker som jag älskar.

Permalänk

Rätta mig om jag har fel men det är 18:30 på måndag som gäller, va?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doktor_Krall:

Rätta mig om jag har fel men det är 18:30 på måndag som gäller, va?

stämmer bra det.

Permalänk
Inaktiv

Quantum Break avklarad tillslut. Blev faktiskt en till genomspelning direkt efter för att plocka de sista achievementsen. Ganska enkla 1000/1000.

Någon mer som spelat igenom det spelet? Personligen kan jag nog ändå rekommendera spelet om man gillar sci-fi/tidsresor/Remedy när spelet hamnar runt 200kr eller så.

Permalänk
Medlem

Har vi några som lirat Mirrors Edge Catalyst och kan rekommendera det? Har inte kört igenom det gamla, men vad jag förstod det som så är det inte nödvändigt?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

XBOX One S!

...tydligen ingen extern strömadapter heller.

Hoppas bara den kommer i svart med!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1232191

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av amh:

Riktigt söt faktiskt.
Frågan är hur ljudnivån är, storleken på orginalmodellen motiveras med tanke på hur tyst konsollen är. Bra utan gigantisk extern strömadapter med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag undrar om det kommer att bli någon inbyteskampanj om man vill ha den nya slimmare X1. Jag bytte in min gamla 360 när den slimma kom, och tyckte den inbytesdeal jag fick var klart värt det. Tror det var på Gamestop jag gjorde inbytet. Kanske inte vill byta in mot en en ny slim-X1, men om det kommer en upphottad X1, såsom det ska göra för PS4, så skulle jag vara intresserad.

Permalänk
Medlem

ingen som kolla på konferensen här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

ingen som kolla på konferensen här?

Jag gör det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag gör det.

vad tkr du?

Permalänk
Medlem

Har en Xbox one men det blir lätt en S iaf "Gamla" Xboxen får hamna i vinter/sommarstugan istället.

Permalänk
Inaktiv

Blir nog rent av en förbokning, ser riktigt nice ut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Billy Joe Bob:

Har en Xbox one men det blir lätt en S iaf "Gamla" Xboxen får hamna i vinter/sommarstugan istället.

Den ser riktigt nice ut faktiskt.
Jag lär behålla min men jag gillar vad de gjort med denna nya. Intressant att se ljudnivån på den och hur den ser ut på insidan.

Att de uppdaterade kontrollerna använder Blutooth är rätt nice med, slipper man ju mottagaren med en Windows-dator.

Permalänk
Medlem

Så Xbox "Project Scorpio" 4K true Gaming. Utan nån nerdragen påverkan av kvalité.

Sony och Nintendo nu är ni lite hotade va?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Så Xbox "Project Scorpio" 4K true Gaming. Utan nån nerdragen påverkan av kvalité.

Sony och Nintendo nu är ni lite hotade va?

Nej, Sony har redan en Playstation 4.5 / Playstation 4K på gång, "Playstation Neo".

De ligger nog rätt lika i utvecklingen, nackdelen Microsoft gör är att släppa den nästa höst, Sony kommer troligen med Playstation 4.5 / 4K i höst i samband med PS VR.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, Sony har redan en Playstation 4.5 / Playstation 4K på gång, "Playstation Neo".

De ligger nog rätt lika i utvecklingen, nackdelen Microsoft gör är att släppa den nästa höst, Sony kommer troligen med Playstation 4.5 / 4K i höst i samband med PS VR.

Kändels lite dumt att annonsera den nu och att den inte släpps på över ett år, säljer mer när hajpen är hög och den hinner nog dö en hel del på ett år. Känns mer som de ville vara för Sony att annonsera även om de inte har någon produkt att släppa inom en snar framtid.

Älskade att Forza Horizon 3 kommer till PC. KÖP!

Permalänk

Kommer den nya handkontrollen som kommer till One S fungera på vanliga One tro?

Permalänk
Medlem

Microsofts E3-konferens var riktigt bra. De har skärpt sig ordentligt och fokuserar i princip enbart på det som folk är intresserade av, spel. Enda negativa är väl de som står och låtsas spela med en handkontroll när man vet att det är video som är förinspelad.

Permalänk
Medlem

Jag tänker främst på hur dom såg så lugna ut när dom visade och berättade om nästa stora steg i gaming riktning till 4K.

PC med 4K kräver ju dubbelt av grafikkort i toppsegmentet för att det ska flyta på 60FPS.

Så vad har dom i kikaren må tro?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Så Xbox "Project Scorpio" 4K true Gaming. Utan nån nerdragen påverkan av kvalité.

Sony och Nintendo nu är ni lite hotade va?

En stor fördel är möjligen att Microsoft lär bli sist ut och har möjlighet att lansera den kraftfullaste konsollen av de tre. Så pass sent kan den använda både Zen och såväl Polaris som Vega om Microsoft så skulle vilja.

1,5 år tills lansering är rätt långt men inte alltför onormalt, brukar kunna ta ett år från presentation till lansering av konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Kändels lite dumt att annonsera den nu och att den inte släpps på över ett år, säljer mer när hajpen är hög och den hinner nog dö en hel del på ett år. Känns mer som de ville vara för Sony att annonsera även om de inte har någon produkt att släppa inom en snar framtid.

Älskade att Forza Horizon 3 kommer till PC. KÖP!

Microsoft kände sig nog tvingade i och med att Sony bekräftade Playstation 4 Neo förra veckan, Microsoft hade nog inte tänkt presentera den nya kraftfullare konsolen såhär tidigt annars, normalt är 6-1 år före max.

Skrivet av anon5930:

En stor fördel är möjligen att Microsoft lär bli sist ut och har möjlighet att lansera den kraftfullaste konsollen av de tre. Så pass sent kan den använda både Zen och såväl Polaris som Vega om Microsoft så skulle vilja.

1,5 år tills lansering är rätt långt men inte alltför onormalt, brukar kunna ta ett år från presentation till lansering av konsoller.

Nja, de kan inte vänta mycket längre heller, när väl PS4 Neo finns ute så kommer nya kraftfulla modellen av Xbox vara i produktion, och redo redan.

Mycket av hårdvaran är nog redan utvald, då det ska testas, produceras, mm vilket tar tid, så slutgiltiga hårdvaran är nog redan utvald, eller i nära tid utvald och klar för produktion/slutgiltigt test.

Och 15 år före är väldigt långt, det brukar ligga på 6 mån - 1 år normalt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

https://www.youtube.com/watch?v=fTSUgXkfooA

Blir nog rent av en förbokning, ser riktigt nice ut!

Såg najs ut! Men kunda va liiiiite snyggare, lite mer grafik som Forza 6. Fast horizon ska ju vara arcade

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Microsoft kände sig nog tvingade i och med att Sony bekräftade Playstation 4 Neo förra veckan, Microsoft hade nog inte tänkt presentera den nya kraftfullare konsolen såhär tidigt annars, normalt är 6-1 år före max.
Nja, de kan inte vänta mycket längre heller, när väl PS4 Neo finns ute så kommer nya kraftfulla modellen av Xbox vara i produktion, och redo redan.

Mycket av hårdvaran är nog redan utvald, då det ska testas, produceras, mm vilket tar tid, så slutgiltiga hårdvaran är nog redan utvald, eller i nära tid utvald och klar för produktion/slutgiltigt test.

Och 15 år före är väldigt långt, det brukar ligga på 6 mån - 1 år normalt.

De har 1,5 år på sig om de lanserar som tänkt. Det är väldigt lång tid och Microsoft borde kunna få ordning på slutgiltig hårdvara på ett halvår om nödvändigt. Om ett halvår har det släppts ny teknik som vore lämplig att använda i någon form, det är ett ganska stort övertag Microsoft teoretiskt kan få.

Nu skrev jag 1,5 år och inte 15 år. Och ett år är vad det brukar snitta på. Men att det kan ske lansering mellan 6-12 månader tvivlar jag inte på men närmare 6 månader kan jag inte minnas någon lansering på senare år.

Skrivet av Lajnuss:

Såg najs ut! Men kunda va liiiiite snyggare, lite mer grafik som Forza 6. Fast horizon ska ju vara arcade

Jo, jag hoppas vi får se vassare grafik ändå på PC-utgåvan. Dock bör det sägas att Forza Motorsport 6: Apex ser riktigt bra ut på PC om man har hårdvaran för spelet.

Och jo, arkadigt ser det ut och lite som det nog ska vara i Horizon-spelen. Med tanke på vad som visats upp så lär även Forza Motorsport 7 hittat ut på PC vilket är något jag kommer se fram emot mycket med.

Permalänk

Vad är meningen med dessa kraftfullare konsoler? De räknas ändå inte som en ny generation eftersom de ska vara kompatibla med de nuvarande? Hur ska man då kunna dra nytta av den extra kraften? Detta känns som ett drag för att kunna sälja 4K och VR teknik. Är det inte bättre att starta en helt ny generation konsoler istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Känns som att MS försöker lansera en konsol för varje prisklass. Nuvarande ONE + S blir budget-alternativet, medan Scorpio blir "pro"-varianten, antagligen till en rätt saftig prislapp.

Är rädd för att kompatibiliteten till "budget-one" kan hålla Scorpio tillbaka, alternativt vice-versa.

Aja, kul att de hakar på VR-tåget i alla fall. Alternativet vore ju att vägra och bli omkörda av alla andra.

Visa signatur

---

Permalänk

Jag tycker det känns som ms har bra saker på g, gillar hur Phil har styrt om skeppet.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65