En polare vars dator jag aldrig rört får min mail som förslag vid autologin

Permalänk
Medlem

En polare vars dator jag aldrig rört får min mail som förslag vid autologin

DET läskigaste som har hänt mig, tror på datorspöken nu - när han går in på sidor får han min mail som autologin, jag har aldrig varit i närheten av hans dator. Jag känner personen i fråga men jag har aldrig någonsin bett honom logga in någonstans åt mig, han visste inte min emailadress eller någonting sådant - vi är inte ens nära vänner, vi snackar bara på facebook då och då typ och har gemensamma vänner.
Vad f*n kan orsaka det här? Har klurat som tusan, frågat mina andra vänner som jobbar inom IT och de skrattar och tycker att det är jättesjukt.

Så... någon som har en aning varför min mail kommer upp när ingen (om ingen hacker använder hans dator med min mail hahah (SVÅRT ATT TRO)) har försökt att använda den på hans dator vid en enda inloggning?

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem

Är din mejladdress dold på Facebook? Finns det inte något sätt att få tag på den?

Permalänk
Moderator
Moderator

Min första gissning är någon form av molnsync, kan vara med mobil eller lite vadsom.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har ni jobbat/pluggat tillsamans och du har använt hans webbläsare när den varit inloggad på hans konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Min första gissning är någon form av molnsync, kan vara med mobil eller lite vadsom.

Instämmer. Sett liknande grejer förut och det är typ det enda rimliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newlund:

.....har gemensamma vänner.

Nån av dem som lånat hans dator?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Han har hackat dig och läser all din mail. För att han är kär i dig i hemlighet och är en stalker. Mysteriet löst.

P.S. Om du hör konstiga ljud i natten så tänk inte på det. Det är bara fåglar eller möss eller nått.

Permalänk
Medlem

Har inte direkt gemensamma vänner som 'hänger' hos honom. Finns väl 1 men han skulle aldrig använda min mail. Att den finns på facebook har ni ju rätt i, men är säker på att ingen skulle ha använt min mail. 100%.

**edit*Det sjuka är att det bara är min mail som dyker upp liksom, måste blivit helt knas.

Molnsync låter tröstande. Tack, det duger...

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Han har hackat dig och läser all din mail. För att han är kär i dig i hemlighet och är en stalker. Mysteriet löst.

P.S. Om du hör konstiga ljud i natten så tänk inte på det. Det är bara fåglar eller möss eller nått.

Är inte helt omöjligt.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem

@kissekotten4: Nix, inget sådant alls.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Min första gissning är någon form av molnsync, kan vara med mobil eller lite vadsom.

Hej,

Har du lust att gå in lite mer i detalj på hur molnsync skulle kunna ställa till med detta fenomen?

Newlund: din e-post är ej synlig på fb(vi är vänner).

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller riktigt det här.
Råkat ut för liknande men några bekanta var hem till mig och pratade med varandra om vissa saker.
När dom sen gått så nör jag öppnar google och ska göra en sökning kommer det upp precis det som dom satt och snackade om.
Jag förstår nog att dom varit inloggad på mitt wifi och gjort säkert en sökning på det där på google men jag fattar inte varför det sen på min dator kommer upp som första alternativ bara genom att skriva första bokstaven i rutan.
Det är inget som är allmänt vanligt som skulle komma först annars.
Jag misstänker massiv spionage och datalagring från google, facebook och allt vad det finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hehe, har aldrig varit i närheten av hans wifi eller bostad... men som du säger vore det ändå väldigt knepigt om ens en sån sak på...något vis orsakar det här.

Man har ju rätt att vara jävligt fundersam.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem

Har du kollat något på hans telefon/surfplatta? Chrome synkar det mellan olika enheter.

Vad kör du för webbläsare?

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

@jcee1993: Nej, nej.

Mm, jo jag kör chrome.

*edit* han har varit i min bostad, inte på mitt wifi dock, men telefonen tog väl med sig min email-adress och slängde in den i hans autofyll helt enkelt.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av [Molotov]:

Råkat ut för liknande men några bekanta var hem till mig och pratade med varandra om vissa saker.
När dom sen gått så nör jag öppnar google och ska göra en sökning kommer det upp precis det som dom satt och snackade om.
Jag förstår nog att dom varit inloggad på mitt wifi och gjort säkert en sökning på det där på google men jag fattar inte varför det sen på min dator kommer upp som första alternativ bara genom att skriva första bokstaven i rutan.

Sökresultat på Google är inte universella utan baseras på all möjlig information om dig, naturligtvis inklusive vad du (eller någon annan från samma IP-adress) sökt på tidigare.
Säg kvack till ankan

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Hej,

Har du lust att gå in lite mer i detalj på hur molnsync skulle kunna ställa till med detta fenomen?

Newlund: din e-post är ej synlig på fb(vi är vänner).

Om du t.ex. kör chrome på flera datorer inloggad på samma konto så synkar du bokmärken och lite annat mellan dem. Så kan väl vara så att personen använder samma konto hemma som i mobilen och någon har fyllt i adressen i hans mobil nån gång.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@Newlund: Om du går in på historiken på Chrome, vilka enheter ser du högst upp då?

Han har inte lånat din dator/mobil etc?

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

@jcee1993: Inga andra enheter, bara min dator jag använder chrome och min chrome-inloggning på. Han har inte lånat mina prylar eller tvärtom.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Sökresultat på Google är inte universella utan baseras på all möjlig information om dig, naturligtvis inklusive vad du (eller någon annan från samma IP-adress) sökt på tidigare.
Säg kvack till ankan

Tack
Tar på mig foliehatten och kvackar från och med nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag tänker va Naiv som en sweclockers moderator och säga placebo

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Har du loggat in på hans googlekonto på mobilen? Youtube? Lånat hans mobil för att se en video kanske, som du lagt till som favoriter i ditt yt-konto eller liknande?

Permalänk
Medlem

@onekind: Nej...hade det varit en nära vän hade det varit enklare. Har aldrig rört mannens mobiltelefon. Uppskattar alla svar, mycket lustigt fenomen med tanke på att jag som sagt knappt känner mannen.

*edit* Låt säga att någon av er fick min adress som förslag i autofyll efter att ni skrivit i denna tråd, ungefär så är det.

Visa signatur

Asus Z370-F | i7-8700K 4.9Ghz konstant synced + NZXT Kraken x62 4x NF-A14@rad front | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid 2x Corsair ML120 Pro@rad (sjuka temps :D) | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Seasonic Prime Titanium 1000w | Samsung 970 Evo x2 500gb+250gb, 850 Pro 250gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /

Permalänk
Medlem

Hände något liknande för mig då jag köpte min iMac förra året, fick två tjejer som bor ett kvarter ifrån mig iMessage på datorn även fast jag var inloggad med mitt Apple id och datorn var spriller ny, riktigt skumt... Fick hela konversationerna dom hade, rätt intressant läsning haha. gick inte ens att få bort med en formatering av datorn, dom kom ändå tillbaka.

Med det sagt: ibland händer riktigt skumma saker

Edit: kom på att samma säk hände också när jag köpte min gamla imac för några år sen...

skickar ALDRIG imessage efter detta... vem vet va det sitter för filur och läser dom #foliehatt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av [Molotov]:

Fattar inte heller riktigt det här.

Råkat ut för liknande men några bekanta var hem till mig och pratade med varandra om vissa saker.
När dom sen gått så nör jag öppnar google och ska göra en sökning kommer det upp precis det som dom satt och snackade om.

Jag förstår nog att dom varit inloggad på mitt wifi och gjort säkert en sökning på det där på google men jag fattar inte varför det sen på min dator kommer upp som första alternativ bara genom att skriva första bokstaven i rutan.
Det är inget som är allmänt vanligt som skulle komma först annars.

Jag misstänker massiv spionage och datalagring från google, facebook och allt vad det finns.